Hond moet nog steeds elke nacht plassen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:43

Laika schreef:
Mindfields schreef:
Zonder water zetten? Overdrijven is ook een vak :D

Als hij toch de hele dag beschikking heeft tot water is er niks mis mee om na acht uur 's avonds geen water meer te geven hoor.

Ik bedoelde het niet overdreven, maar ik vind dat een hond of welk dier dan ook gewoon altijd water tot zijn beschikking moet hebben. De hond kan niet weten dat, als hij om 5 voor 8 nog geen dorst heeft, hij toch moet gaan drinken omdat het er om 5 over 8 niet meer staat. ;)

Maar als ze de hele dag water hebben kunnen drinken heeft ie echt geen dorst 's nachts hoor :)

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:53

Mindfields schreef:
Zonder water zetten? Overdrijven is ook een vak :D

Als hij toch de hele dag beschikking heeft tot water is er niks mis mee om na acht uur 's avonds geen water meer te geven hoor.

Was mijn idee ook, en ook geen snackjes meer, onze Pim komt ook uit een dodingsstation maar dat is geen excuus om dingen te mogen die de andere honden niet mogen.
Hij woont nu bijna een jaar bij ons en heeft zich door de regels die hier voor de andere honden gelden
en dus ook voor hem, ontpopt van een angstige hond, naar een blije hond die weet binnen welke regels
hij zijn dingen kan doen.
In het begin ook een beetje machtstrijd, maar hij snapt nu dat ik de regels bepaal en niet hij en daar voelt hij zich een stuk prettiger bij.(zonder bench of straf)
Ik weet niet of jullie meerdere honden hebben, maar geef hem dan steeds als laatste iets, dan gaat hij op den duur wel begrijpen dat hij dingen niet afdwingt maar op zijn beurt moet wachten.

Veel succes

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 10:53

Zo, dit zijn al erg veel reacties, ik hoop dat ik op alles kan reageren.

@ chiqa, ik zeg niet dat zijn achtergrond reden is om geen regels voor hem te stellen, maar het is voor ons wel degelijk iets waar wij rekening mee houden. En dat is vooral dat wij niet strenge methodes en dwangmatige dingen als blafbanden gebruiken, want die werken niet, hij reageert veel beter op positieve trainingsmethodes, waar hij beloond wordt. Hij is trouwens niet doodsbang, is hij ook nooit geweest, maar hij heeft nog steeds een onzekere kern, ookal wordt hij naar de buitenwereld zelfverzekerder. Dat bedoel ik alleen maar te zeggen :)

@ kimmie261, Dingen die wij anders doen.. nouja, wij laten hem dus ineens 's avonds uit, normaal doet mijn vader dat altijd. Voor de rest, misschien wachten we iets langer dan mijn vader buiten? Want mijn moeder en ik gaan er echt niet graag uit 's nachts, maar misschien is het gewoon toeval dat hij bij ons nog niet is gekomen 's nachts.
Hij krijgt uiterlijk om 7 uur zijn brokken en de laatste keer dat hij uitgaat is niet eerder dan half 11/11 uur. Hij kan altijd drinken, wij hebben een drinkfontein (blijft het water in beweging) die ook voor onze katten en andere hond is. Maar volgens mij drinkt hij 's avonds bijna niet, zal er eens opletten.

@ franka75, we hebben het niet dat hij iets binnen doet ookal is het op een bak. Hij moet het fysiek nu wel kunnen ophouden volgens mij en op andere momenten kan hij het wel ophouden. Natuurlijk mag hij als hij stopt met 's nachts komen, heus wel een paar keer een ongelukje hebben.

@Biieniie, Ja, we kunnen het inderdaad nog een keer proberen met de bench, dit moet ik wel met mijn ouders overleggen want dat wordt zeker niet makkelijk. Wat er de eerste keer 'mis' ging, is dat als wij in huis waren hij in zin bench lag te slapen enz, maar als wij weg waren en het deurtje dicht hadden (hij sloopte veel in het begin), we als we thuis kwamen we ineens weer een hond voor het raam zagen. Maar ik denk dat we misschien te snel het deurtje dicht hebben gedaan, dus dat kunnen we nog opnieuw proberen.
Maar ik weet het niet, hier moet ik nog even wat langer over nadenken en met mijn ouders overleggen.

@ kimmie261, mijn vader zei gisteravond ook (had ie wel eerder kunnen zeggen..) dat hij vooral nog 's nachts komt als hij gestoord wordt, dus door vuurwerk of regen en dat hij dan weer naar huis wil. We laten hem aan de overkant van onze straat uit, daar is gras met een sloot.

@ ThePast03, hij weet idd zijn plaats en daarom heb ik wat achtergrondinformatie verteld, zodat jullie iig weten dat het niet om een dominante hond gaat en dat hij met zijn achtergrond op bepaalde dingen (zoals streng zijn en dwangmiddelen) anders kan reageren dan een 'normale' hond. Soms moet je dingen accepteren, bijvoorbeeld dat hij beter reageert als je positief bent en als je hem beloond als hij iets goed doet. Mijn andere hond is wel behoorlijk dominant en die moet je af en toe echt streng toespreken, anders luistert hij echt niet (shiba inu :P )

@ Laika, dat kan een goede oplossing zijn, dat kunnen we proberen :), dat is ook niet zo heftig voor hem als een bench.

@ Lida3, we trekken hem niet voor op onze andere hond hoor ;)
We moeten alleen met de trainingsmanier met hem rekening houden, dat belonen en positief zijn wel werkt en erg streng zijn en straffen bijna niet. Voor de rest is het een doodnormale hond, die erg vrolijk is en over het algemeen goed luistert :)

nog even duidelijk:
Dus laatste keer uit minstens na half 11 en hij kan onbeperkt drinken (aangezien katten en andere hond er ook uit drinken), maar drinkt 's avonds bijna niet (maar weet ik niet zeker, moet ik een keer in de gaten houden). En belonen werkt met hem beter dan straffen.

Bedankt voor het meedenken allemaal :)

DatBenIkNou

Re: Hond moet nog steeds elke nacht plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:00

Vraag een gedragstherapeut om advies!Goedbedoeld dit allemaal, maar dit zijn allemaal persoonlijke meningen en gebaseerd op persoonlijke ervaringen en voorkeuren.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 11:14

Ja, dit is misschien ook een idee.
We gaan kijken of we beneden een plekje voor hem kunnen maken (geen bench, hoeft niet afgesloten, dat vind hij toch alleen maar nog vervelender).
En dat dan trainen.

O ja, nog over dat gemakzucht van de mens enz.
Zo kan je het zien, maar bedenk eens hoe het is als je bijna elk nacht moet opstaan, kleding aan en even buiten moet staan. Op een gegeven moment breekt dat je toch echt wel op, daarom zoeken we nu een oplossing ;)
zodat mijn vader weer een goede nachtrust kan krijgen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:20

Er verscheen een enorme glimlach op mijn gezicht toen ik je topic las.
Hoe herkenbaar!
Mijn vriend had exact hetzelfde met onze kruising windhond uit Singapore.
En zij maakt ook deuren open.

Wij hebben van een nood een deugd gemaakt en mijn vriend mocht er van mij niet meer uit.
Als ze moet plassen dan gaat ze zelf maar.
Nu hebben we wel een compleet omheinde tuin, dus ze kan er op geen mogelijkheid uit.

Ik geloof dat ze welgeteld 4 keer alleen is wezen plassen en nu slaapt mevrouw gewoon de hele nacht door.

Het was wel grappig trouwens, lig je in het donker:
"Kloink (deurklink), trippel trippel trippel (hond die de trap af gaat), kloink (deurklink van de achterdeur)....nou dan hoor je een poosje niets, dan weer kloink, trippel trippel trippel en dan kwam ze weer aan het voeteneind liggen.

Ik weet niet of jullie tuin zodanig is afgesloten is dat hij alleen kan gaan?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 11:34

Dat is goed bedacht! :D
Dat vind ik echt de slimste oplossing tot nu toe.

Met onze tuin kan het wel en die deur kan hij ook openmaken,
ik denk alleen dat mijn ouders het vervelend vinden als de achterdeur open is.
Hoe deden jullie dat? Hadden jullie daar geen last van?
Of deden jullie daarna de achterdeur dicht?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 11:38

Mijn ouders vinden het in principe niet erg als de achterdeur van het slot is. We weten alleen niet of hij de deur naar de achtertuin vind :P

We denken dat hij als nog ergens in huis iets gaat doen.
Hoe hebben jullie dat gedaan? (Laat de 'hoe heb je dat gedaan'-vraag uit de vorige post maar zitten :P)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:22

Tja, als ze begon te klieren s'nachts dan zeiden we ga zelf maar een plas doen.
Ze kent het commando plas doen en weet dat dat buiten moet.
De rest ging eigenlijk vanzelf.

Voor ongelukjes in huis heb ik nooit gestraft, gewoon genegeerd en opgeruimd.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 13:49

Ja, idd, dat hebben wij ook nooit afgestraft en dat is ook goed gekomen, alleen 's nachts nog niet helemaal.

Oké, nouja dan gaan we maar oefenen dat hij het 's nachts in de tuin doen.
Echt bedankt voor deze tip :D
Volgens mij ben je de enige die een beetje hetzelfde heeft meegemaakt :P

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:11

Weet je, wij doen ook niet aan straffen.

Dat neemt niet weg dat we wel heel consequent zijn.

Zolang jou vader gezellig mee gaat, blijft jullie hond hem wakker maken. Eigenlijk beloont je vader de hond voor zijn gedrag.
Ergens wel logisch want toen hij net bij jullie kwam hebben jullie hem de hemel in geprezen als hij zich meldde om te plassen.

Dit gedrag is er in geslopen, zo is het bij ons ook gegaan. En mijn vriend bleef ook elke nacht naar buiten gaan.
Dus de hond bleef hem wakker maken, een soort cirkeltje he, het een houdt het ander in stand.

Tot ik zei: Ze bekijkt het maar, je gaat er niet meer uit.
Vriendje: Maar dan plast ze in huis.
Ik: dan doet ze dat maar. Ik ruim het wel op.

Ze heeft 1 of 2 keer in de gang geplast en daarna maakte ze zelf de achterdeur open. Om het je hond iets makkelijker te maken kan je die eventueel op een klein kiertje zetten.

Nou toen onze hond doorhad dat vriendje echt niet meer mee ging is ze een poosje zelf gegaan. Maar dat was natuurlijk lang zo leuk niet. Nu slaapt ze gewoon door.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:13

Dat is inderdaad wel een goeie oplossing! Wat mij ontschoten dat hij deuren open kan maken. Enige is.. doet hij de deur ook dicht? Of hebben jullie er zo'n mechaniek op zitten HBvisser? Achterdeur niet op slot is 1 ding, maar de halve nacht de deur open lijkt mij persoonlijk dan weer niks.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:47

Wij hebben zo'n veer aan de deur waardoor deze vanzelf weer dicht gaat.
En tja...eh...ik woon in Lengerich...als er ergens nooit iets gebeurt, dan is het wel in Lengerich.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:53

Weet niet hoe groot de hond is maar wat dacht je van een ( groot) kattenluik dan? Desnoods 1 met beveiliging dat alleen jullie hond erin kan en niet alle katten uit de buurt ;)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 21:12

Nouja, mijn vader zei dat hij het niet erg vind om de deur weer dicht te maken.
(dus als de hond weer terug is op zijn plek, even naar beneden lopen en de deur dicht doen).

Hij is ongeveer 60 centimeter, dus dat is een beetje groot kattenluik :+
En onze achterdeur is bijna helemaal van glas (we wilden al een 'kattenluik' voor onze andere hond),
die is maar 40 centimeter hoog en die zit graag in de achtertuin.
Maar mijn vader vind het teveel moeite met glas :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:18

Lastig probleem. Mss kan je vader idd de hond eventjes een paar nachten negeren. S avonds net voor het slapengaan even goed plassen nog en dan snachts niet meer opstaan als hij bij hem komt, hij zal snel door hebben dat hij het of s avonds moet doen of smorgens ;), moet toch goed te doen zijn voor de hond. Helemaal zonder water zetten zou ik niet doen, maar je hoeft er geen volle bak bij te zetten, klein beetje heeft hij toch iets. doe ik ook zo met de pup. Nu zomaar om dit probleem in de bench gaan zetten zou ik ook niet doen. Gewoon even een paar nachtjes doorbijten. Hij doet het wel niet als je vader er niet is, dus lijkt me dat het niet zo moeilijk zal gaan.