Kan dit zomaar? Nieuw gezin ziet van kittens af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:30

In mijn optiek contractbreuk en ik zou ze echt laten weten dat ik het niet op prijs stel dat er zo over dieren gehandeld werd. Gewoon eerst nette email dan iets minder net en als afsluiting een lekker pittige waarin je onkosten vergoeding voor bv de entingen, de ontwormingen en het voer eist.
Wie weet komen ze uit angst je toch wat tegemoed en dat scheelt jou weer.
Stelletje malloten die mensen....nee geld is voor hun dus belangrijk, hoop dat de kittens die ze krijgt niet ziek worden of speciale eisen hebben die gaat ze dan ook niet betalen natuurlijk....jammer dat soort.

maar ik kan het toch niet laaaaaaaten een opmerking te maken.
Hoe komen mensen er toch bij dat het voor een kat (of hond of elk ander dier) toch het beste is om kinderen te krijgen 1 keer voor geholpen te worden? Echt ik begrijp het werkelijk niet. Wat een onzin!
is volgens mij de wereld ingeslingerd door mensen die perse een om toch nestje wilden en er een plausibele reden voor zochten....
Serieus of is er een heeeeeeeele goede medisch verantwoorde reden voor?
Ik ben zo enorm tegen fokken om toch...kijk jij had al mensen en de kittens zouden (normaliter) allemaal een huisje hebben gehad dus ok. Maar ik zou altijd mensen naar asiels of herplaatsingsites verwijzen.
teveel overschot nog steeds...

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:46

Kayila, er zijn dierenartsen die zeggen dat het beter is voor dieren om een nestje te krijgen, maar er zijn ook dierenartsen die zeggen dat het alleen beter is als je ze niet wilt laten helpen, en dierenartsen die zeggen dat alleen laten helpen het beste is.

De reden zou zijn dat ze na een nestje minder kans hebben op baarmoeder/eierstok/tepel kanker.

Mijn dierenarts zegt dat als je een dier niet wilt laten helpen (vrouwtje) dat laten dekken een optie is om kanker tegen te gaan, maar het is nooit 100% zekr natuurlijk, maar dat is laten helpen ook niet, die van mij zegt dus of dekken of laten helpen vermindert de kans.

Maar er zijn ook dierenartsen die zeggen 1 nestje voor het laten helpen is het beste.

Zolang dierenartsen allemaal verschillende meningen en verhalen hebben doe je als "leek" ook maar gewoon wat hij/zij je opdraagt, als mijn dierenarts zou zeggen elke dag een halve banaan helpt tegen kanker zou ik dat waarschijnlijk ook geven.

In geval van ts vind ik het ook geen ramp dat er een nestje is, de mensen die hun poes aan de lopende band laten bevallen omdat ze geen zin hebben sterilisatie te betalen vind ik een stuk erger.

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:52

Silly ben ik 100% met je eens!

Alleen ben ik zo'n type die dan zoiets heeft, als jullie DA's er al niet uitkomen ga ik voor de zekere methode..alles eruit als ze oud genoeg is, kan ze er ook niet ziek van worden. En lekke ris dat dan als elke poes een keer perse een nestje zou moeten krijgen wat doen ze dan met al die kittens? Vandaar is mijn idee laten helpen de enige remedie tegen het gruwelijke overschot aan asiel dieren.

Maar ok thats me ik kan er ook niet bij dat er uberhaupt mensen rondlopen die poes of kater (vind beide even erg) niet laten helpen want dat is zielig....

Ok klaar is offtopic.
Nogmaals TS niet persoonlijk naar jou hoor sorry, jij had al mensen voor alle kittens en wilde poes daarna ook laten helpen. Nogmaals ik zou het er (nog) niet bij laten zitten, wie weet kan je ze nog laten opdraaien voor de gemaakte kosten. Die heb je tenslotte gemaakt op hun aanvraag....

Kimbey

Re: Kan dit zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:57

Nou wat onfair.. :oo
Zou toch eventjes mailen met een vriendelijk verzoek tot het vergoeden van de kosten.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:06

Kayila: Bij onze poes is ook alles eruit gehaald, omdat ze een bepaald syndroom had, waardoor haar tepels heel dik werden, en op en duur op de grond zouden slepen. Maar ik zou er nooit meer voor kiezen. Poes heeft heel lang last van haar buikje gehad, en pas na 1 jaar, mocht je het weer een beetje aaien, anders kreeg je een rats over je hand. Maar dat zijn mijn ervaringen, misschien kan het ook wel heel anders gaan ;)

Ts: ik zou iig verhaal halen, tis toch bijna te belachelijk voor woorden! Je zegt dat je 2 kittens neemt, dringt daarna ook nog aan op duur voer, en uiteindelijk zie je er opeens van af. Ik vind dit geen manier van doen.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:07

ik snap je punt niet zo..... wat wil je nou nu dan van deze mensen? je wilt de kittens niet meer geven..... dus wat wil je dan wel? zoiezo vind ik dat de mensen hier recht op hebben ja dat ze het mogen annuleren... t zijn dieren geen artikelen.... (en die mag je ook weigeren) dus...

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:15

Inney heeft die gevoeligheid niet ook met dat syndroom te maken? Heb nog nooit een kat gezien die een jaar lang last had van de sterilisatie. En wat is het alternatief? nooit buiten? de pil?
Diva (mijn kat....ze heet eigenlijk Ramses maar door haar gedrag is het in de jaren omgedoopt naar Diva Ramses en dus Diva) is rond 6/7/maanden al gedaan en nooit geen centje pijn gehad.
Wel heeft ze nu (11 jaar) een klein hangbuikje wat dan volgens DA te maken heeft met manier van hechten na de sterilisatie.

Mjay: ik denk dat het te maken heeft met dat het nestje op aanvraag van deze mensen geboren is geworden. Dat je recht hebt om te weigeren hangt af van het contract dat je tekent. ZIj hebben willens en wetens een contract getekent, de kittens zijn gezond niets mis mee en nu willen ze ze terugbrengen omdat de sterilisatie te duur is.....
Nah vind ik niet echt een geldige reden of wel? En de TS heeft waarschijnlijk wel kosten aan de zwangere poes en de eenmaal geboren kittens gehad. Dit zou (zoals het voer) terug betaald worden stond ook in het contract. Dus ik zeg kom maar over de brug dan met die centen!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:23

Kayila: Ja, dat zei ik ook. ;) Dat het mijn ervaringen waren, en dat het dus anders kon. Het zou dus inderdaad aan het syndroom kunnen liggen. Maar ze is ook echt alles van voorplantingsorganen kwijt. Ook zij heeft een klein hangbuikje bij haar achterpoten. :)
Mijn andere kat is wel gewoon gesterelisseerd, maar is de kans op kanker dan erg groot?

Nadia
Oppermuts

Re: Kan dit zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:27

LZP --> BB

Maanoogje

Re: Kan dit zomaar? Nieuw gezin ziet van kittens af

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:41

Mijn kat is nooit gecontroleerd, hadden we dan een ricico genomen door te fokken? ;)
Ze zijn allebei wel ingeënt enzo, maar controle??
We wilden de kittens toch zelf houden, de ouders waren allebei van ons. Het is ook goedgekomen, ze zijn inmiddels (2 of 3?) maar ze hebben wel het hangbuikje van hun moeder overgenomen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 01:49

Dory als je fokt om zelf te houden maakt het al helemaal niet uit toch?

Maar heb ook mensen mee gemaakt die gewoon geen zin hadden hun poes te laten helpen en dus elke lente/zomer met 3 a 4 nesten zaten, ze raakten ze wel kwijt, tuurlijk de kittentjes zijn schattig en gingen voor een habbekrats weg (niet ontwormt, ontvlooit en geent)

TS sorry voor off topic hoor, dit is natuurlijk allemaal niet naar jou gericht, in mijn ogen heb jij gewoon een nette deal gedaan die nu opeens afgeketst wordt, en waarom?
Een kitten uit het asiel kost ook centjes, straks krijg je nog dat die mensen straks beide poesjes laten dekken door de kater, geld vragen voor het nestje en dan op kosten van het asiel laten helpen.
Lijkt mij ook zo'n typische actie.

Inney ik heb altijd katertjes, dus mijn ervaringen zijn anders, want tsja..het is makkelijker he ;)
Maar mijn ouders en grootouders hadden altijd poezen en dat is altijd goed gegaan, die hebben altijd het alleen steriliseren gedaan.

Mjay als je de deal maakt jij laat je poes dekken door onze kater en als er twee gezonde poesjes uitkomen nemen wij die over, in ruil daarvoor geef jij dat en dat voer en dat vergoeden we dan aan het eind, is dat imo iets anders dan bij iemand met een nestje een kitten reserveren, deze mensen hebben het nestje echt laten komen met in hun hoofd twee poesjes zullen in ieder geval al een huisje hebben.
De ts heeft aan alle voorwaarden voldaan, het zijn twee poesjes en ze zijn gezond, plus dat de testen vooraf toch ook geld kosten, plus het speciale voer wat die mensen wilden.
Om dan op het allerlaatste moment af te haken met zo'n reden vind ik dan ergens niet kunnen.
Maar misschien wel beter, ik zou gevoelsmatig echt deze poesjes willen, opgegroeid onder mijn oog en kindjes van mijn katertje, als een paar extra centjes voor de sterilisatie dan de deal breekt zijn de poesjes ergens anders beter af.

TS trouwens vreemd dat ze niet reageren op telefoon en als je langs komt, waren ze wel thuis?

snuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 08:02

Sily schreef:

Maar heb ook mensen mee gemaakt die gewoon geen zin hadden hun poes te laten helpen en dus elke lente/zomer met 3 a 4 nesten zaten, ze raakten ze wel kwijt, tuurlijk de kittentjes zijn schattig en gingen voor een habbekrats weg (niet ontwormt, ontvlooit en geent)

TS sorry voor off topic hoor, dit is natuurlijk allemaal niet naar jou gericht, in mijn ogen heb jij gewoon een nette deal gedaan die nu opeens afgeketst wordt, en waarom?
Een kitten uit het asiel kost ook centjes, straks krijg je nog dat die mensen straks beide poesjes laten dekken door de kater, geld vragen voor het nestje en dan op kosten van het asiel laten helpen.

Inney ik heb altijd katertjes, dus mijn ervaringen zijn anders, want tsja..het is makkelijker he ;)
Maar mijn ouders en grootouders hadden altijd poezen en dat is altijd goed gegaan, die hebben altijd het alleen steriliseren gedaan.

Mjay als je de deal maakt jij laat je poes dekken door onze kater en als er twee gezonde poesjes uitkomen nemen wij die over, in ruil daarvoor geef jij dat en dat voer en dat vergoeden we dan aan het eind, is dat imo iets anders dan bij iemand met een nestje een kitten reserveren, deze mensen hebben het nestje echt laten komen met in hun hoofd twee poesjes zullen in ieder geval al een huisje hebben.
De ts heeft aan alle voorwaarden voldaan, het zijn twee poesjes en ze zijn gezond, plus dat de testen vooraf toch ook geld kosten, plus het speciale voer wat die mensen wilden.
Om dan op het allerlaatste moment af te haken met zo'n reden vind ik dan ergens niet kunnen.
Maar misschien wel beter, ik zou gevoelsmatig echt deze poesjes willen, opgegroeid onder mijn oog en kindjes van mijn katertje, als een paar extra centjes voor de sterilisatie dan de deal breekt zijn de poesjes ergens anders beter af.

TS trouwens vreemd dat ze niet reageren op telefoon en als je langs komt, waren ze wel thuis?

geen idee,.ik zag niemand,maar goed,.heb vanmorgen wel een reactie gehad op een mailtje dat ik ze gestuurd had. waarin ze schrijven dat hun nu toch echt voor poesjes uit het asiel gaan omdat dat volgens hun toch écht goedkoper is (wat een rotsmoes maar goed :( )en excuses voor het ongemak aan mij.
maar goed,.. koop er weinig voor.
vind dat ze er erg makkelijk van afkomen zo.

maar ja,.hoe dan ook is het nu beter dat ze er niet meer heen gaan,nu ik dit weet,dus ga vandaag op zoek naar een nieuw huisje voor deze lieverds.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 08:24

Je mag ze brengen hoor :D Ik zou me er niet druk om maken.
Ik ben mijn kittens altijd zo kwijt.
Nee en niet voor niets, ik laat de enten,ontwormen en ze hebben geen vlooien.
Mensen zijn blij als ze zien dat je sosiale kittens hebt.
1 tip, bij mij mogen de mensen komen kijken, dan stuur ik ze naar huis om er over na te denken.
De volgende dag kunnen ze dan aangeven of ze de kittens echt willen of niet.
Zo wordt het geen overhaaste beslissing.
Veel mensen die er over na denken willen dan bv toch liever een poes of een andere kleur.
Succes!

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:06

kohtje verstandig!
Wij hebben ooit bij vrienden in de stal een verlaten nestje kittens gevonden. van een zogeheten zwerf/stal kat die ze bij het huis kregen. De kittens in huis genomen om de 2 uur gvoed met flesjes, ontworm, geent etc...
van de zijn er 4 groot geworden en zijn weggegaan naar mensen die twee keer zijn komen kijken en uiteindelijk een goede beslissing konden nemen.
de vrienden hebben nog steeds email contact en krijgen zo nu en dan katten update.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:10

Moderatoropmerking:
Het plaatsen van prive communicatie is op Bokt niet toegestaan.
Dat bericht en berichten met quotes daarvan zijn uit het topic verwijderd.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:39

snuffel1 schreef:
Sily schreef:

geen idee,.ik zag niemand,maar goed,.heb vanmorgen wel een reactie gehad op een mailtje dat ik ze gestuurd had. waarin ze schrijven dat hun nu toch echt voor poesjes uit het asiel gaan omdat dat volgens hun toch écht goedkoper is (wat een rotsmoes maar goed :( )en excuses voor het ongemak aan mij.
maar goed,.. koop er weinig voor.
vind dat ze er erg makkelijk van afkomen zo.

maar ja,.hoe dan ook is het nu beter dat ze er niet meer heen gaan,nu ik dit weet,dus ga vandaag op zoek naar een nieuw huisje voor deze lieverds.

Als ze denken dat die goedkoper zijn, laat hun maar hun gang gaan, zou mijn kittens nergens heen willen brengen waar ze zelf voor de aankoop al kijken voor het goedkoopste. goed dat ze naar een ander plekje gaan dus. Ze vinden vast wel iets leuks!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:46

Ik zou wel even een mailtje sturen met prijs vergelijking met het merk dat zij wilde en het merk dat jij had gekocht, door de dagen tot wanneer ze weg zouden gaan berekenen, en je bankrekening erbij zetten.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:51

Nou dat voer dat zal niet veel schelen, omdat je van goedkope rotzooi meer moet voeren als van kwalitatief beter voer.

Het zal elkaar niet veel ontlopen, zijn al vaker onderzoeken naar geweest. ;) Wat was het voer wat jij wilde geven en welk voer heb je gegeven?

Wel vervelend, maar ja, wat doe je eraan? Ik zou gewoon op zoek gaan naar een nieuw huisje.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:50

Millanka schreef:
Ik zou wel even een mailtje sturen met prijs vergelijking met het merk dat zij wilde en het merk dat jij had gekocht, door de dagen tot wanneer ze weg zouden gaan berekenen, en je bankrekening erbij zetten.

Wat een onzin, de nieuwe baas betaald toch. Tja een nestje fokken kost geld,soms haal je het eruit meestal niet.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:53

snuffel1 schreef:
joyce2 schreef:
Ik denk dat ze de kittens makkelijk kwijt raakt, maar het gaat natuurlijk om wat die mensen gedaan hebben en dat kan echt niet! Wij hebben hetzelfde gedaan als die mensen, onze kater een poes laten dekken (alleen was de poes "ras" en die van ons een mengelmoesje) en het is nooit in me opgekomen om uiteindelijk onze kitten toch niet op te halen! Je gaat toch van tevoren bedenken of je een kitten uit het asiel wilt, of dat je er eentje uit een nestje wilt, dat ga je niet bedenken als je kitten al oud genoeg is om op te halen, belachelijk zeg...

Maar wil je nog actie gaan ondernemen tegen die mensen? Vraag me af wat voor stappen je zou kunnen nemen... Aangezien je toch niet wilt dat die kittens naar ze toe gaan!

inderdaad,.een nieuw huisje voor hun vinden zal geen probleem zijn.

tja,... aan de ene kant denk ik "barst maar, ik hoef jullie nooit meer te spreken nu",maar aan de andere kant denk ik weer" zo komen jullie wel heel makkelijk er vanaf!",..ik weet niet wat er verder mogelijk is.
en ZIJ zijn degenen die het contract verbroken hebben,.niet ik.(maar nu achteraf,nu ik dit weet, ze daar sowieso niet meer heen zou willen hebben)

ik zou een brief met rekening van voer sturen

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:57

Waarom rekening versturen? Ze verkoopt ze toch?

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:01

[quote="kohtje"]Waarom rekening versturen? Ze verkoopt ze toch?[/qu

ts heeft al die tijd special duur voer betaald nou dat is duur hoor

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:03

Humm oke?
Volgens mij kosten katten uit het asiel ook gewoon geld hoor maargoed..
Hoop dat je een ander leuk baasje voor ze vindt.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:08

Lieszje schreef:
Humm oke?
Volgens mij kosten katten uit het asiel ook gewoon geld hoor maargoed..
Hoop dat je een ander leuk baasje voor ze vindt.

Jup maar ze zijn vaak wel al gecastreerd of gesterelliseerd, op kosten van het asiel. Voor een asielkat betaal je een paar tientjes.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:10

Stel ze verkoopt ze voor 100 euro per stuk incl enting komt ze cht wel uit de kosten. Het zijn er 4 dus dan ben je echt uit de kosten.