mijn guusje, weg (tholen, zeeland)Update: weer thuis!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: mijn guusje, al heel de dag weg (tholen, zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:50

Vanmiddag toen ik er langs reed om 12 uur en rond 2 uur heb ik iniedergeval niks zien liggen. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:50

Ik hang altijd in de buurt lantaarnpalen vol,heeft al vaak geholpen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:55

Inderdaad pamfletten met foto's ophangen.
Amivedi bellen, en oproep op MP en in de krant.

Jammer dat ie niet gechipt is.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:31

CM_ schreef:
Inderdaad pamfletten met foto's ophangen.
Amivedi bellen, en oproep op MP en in de krant.

Jammer dat ie niet gechipt is.

ik vind het nog wat vroeg om posters op te gaan hangen, bovendien heb ik geen printer :(

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:39

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:40

xXLianneXx schreef:
ik hoop dat je hem snel vind en als je hem gevonden heb meteen laat castreren en chippen. Mocht de dierenambulance hem dan vinden kunnen ze hem meteen naar je terug brengen dat scheelt hem weer een vervelend ritje naar het asiel en jou de kosten van de dierenambulance.

hij is al gecastreerd. chippen wil mijn moeder niet, geen idee waarom...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:45

Ik hoop dat hij snel terug is

Ik woon ook in zeeland maar het lijkt me niet dat hij hier langs komt.....

Suc6 met zoeken hij komt heus wel terug

Hier ook een keertje een poes van mijn oma 12 dagen weg geweest

maar ook vaak katten van haar die een dag of 10 weg gaan en daarna terug komen

Hij komt wel terug! geloof me

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:46

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:49

Jouw keuze, maar een paar jaar geleden is 1 van mijn katten ontsnapt uit mijn omrasterde tuin (vanwege klimop- geen stroom meer op het draad) Ik heb toen gelijk pamfletten opgehangen met 100euro beloning.

Dit met voorbedachte rade omdat er duivenmelkers in mijn buurt woonden. Na 4dgn was mijn (erg schuwe) kat terug, maar werd ik door een "buurman" gebeld om 1.30uur snachts dat hij mijn kat had "gevonden" Ik ben er naar toe gegaan, ondanks dat mijn kat op mijn bed lag te slapen wat ik hem ook verteld had. Hij had de kat van zijn eigen overburen gevangen in een professionele vangkooi :( maw dit had hij vaker gedaan!

Had ik geen flyers opgehangen (+ws de 100euro) was deze kat in een waterbak belandt ( zoals hij dat vroeger oploste volgens zijn eigen zeggen -:(- omdat hij een voliere had )Toen ik daar was heb ik hem geconfronteerd met het feit dat het de kat van zijn eigen overburen was, en dat hij dat ws ook heel goed wist, deze kat was net zo zwart-wit als mijn eigen kat maar wel een poes ipv een kater. En heb ik die kat gedurende het gesprek, onder zijn protest kunnen bevrijden uit de vangkooi :D daar was hij niet blij mee, zeker omdat hij geen 100euro kreeg.

dus doe wat je wil, je kent vast wel iemand die wel een printer heeft.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:56

Onze kat is vorig jaar meer dan 2 weken weg geweest, terwijl die ook gewoon elke dag kwam eten. En opeens na bijna drie lange weken stond ie weer op de stoep. Ook ex-katers kunnen dus gewoon de hort op zijn. Maar je krijgt er idd wel behoorlijke buikkpijn van als ze zo lang weg blijven. Hoop dat ie snel weer op de stoep staat!

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:08

De moed niet te snel opgeven en vooral s'avonds als het stil is overal even roepen misschien zit hij ergens vast of opgesloten. Vooral ook bij de buren zelf gaan kijken want jullie stem kent hij voor anderen zal hij mischien juist bang wegkruipen. Als hij wat langer weg is kan je pamfletjes bij de buren steken en in de buurtwinkels hangen. Ook internet is een heel goed hulpmiddel met een paar trefwoorden kan je heel wat sites vinden waar je je verloren dier op kunt zetten. Stuur ook mails met foto('s) naar de plaatselijke dierenartsen. Wij hebben onze 6 maand oude kattin via internet terug gevonden, na 6 weken en 10km van onze woonst dankzij een oproep via een site voor verloren dieren. Ze was in paniek verloren gelopen door een heel fel onweer met blikseminslag en overvloedige regen. Ze zat 2 dagen bij mensen voor ze haar konden vangen te huilen en ze heeft de koude decembermaand 2009 met veel storm en sneeuw overleefd. Dus houd de moed erin. Wel iedereen die je een mail stuurt terug verwittigen als hij gevonden is vooral de sites dat geeft anderen weer moed dat er toch dieren na weken terug gevonden worden.

Enkele voorbeelden van zo'n sites
http://users.telenet.be/coordinatie.die ... index.html

http://www.dierenasiels.com/

http://www.kiavu.be/verloren.cfm/katten/
Laatst bijgewerkt door Inn op 14-05-10 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:09

ik hou mijn ogen voor je open, ik loop nl stage op het dierenasiel in bergen op zoom ;) ga maandag gelijk voor je kijken in de hokken waar alle gevonden dieren worden binnen gebracht.

heb je zelf al gebeld?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 21:09

Mist schreef:
Jouw keuze, maar een paar jaar geleden is 1 van mijn katten ontsnapt uit mijn omrasterde tuin (vanwege klimop- geen stroom meer op het draad) Ik heb toen gelijk pamfletten opgehangen met 100euro beloning.

Dit met voorbedachte rade omdat er duivenmelkers in mijn buurt woonden. Na 4dgn was mijn (erg schuwe) kat terug, maar werd ik door een "buurman" gebeld om 1.30uur snachts dat hij mijn kat had "gevonden" Ik ben er naar toe gegaan, ondanks dat mijn kat op mijn bed lag te slapen wat ik hem ook verteld had. Hij had de kat van zijn eigen overburen gevangen in een professionele vangkooi :( maw dit had hij vaker gedaan!

Had ik geen flyers opgehangen (+ws de 100euro) was deze kat in een waterbak belandt ( zoals hij dat vroeger oploste volgens zijn eigen zeggen -:(- omdat hij een voliere had )Toen ik daar was heb ik hem geconfronteerd met het feit dat het de kat van zijn eigen overburen was, en dat hij dat ws ook heel goed wist, deze kat was net zo zwart-wit als mijn eigen kat maar wel een poes ipv een kater. En heb ik die kat gedurende het gesprek, onder zijn protest kunnen bevrijden uit de vangkooi :D daar was hij niet blij mee, zeker omdat hij geen 100euro kreeg.

dus doe wat je wil, je kent vast wel iemand die wel een printer heeft.

ten eerste, niet mijn keuze. mijn moeder wil het niet.
onze katten kunnen gewoon heen waar ze willen en wij hebben dan ook geen omrasterde tuin oid.
100 euro beloning vind ik nogal overdreven, in deze buurt komen ze hem ook bellen zonder beloning hoor ;)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 21:11

Inn schreef:
De moed niet te snel opgeven en vooral s'avonds als het stil is overal even roepen misschien zit hij ergens vast of opgesloten. Vooral ook bij de buren zelf gaan kijken want jullie stem kent hij voor anderen zal hij mischien juist bang wegkruipen. Als hij wat langer weg is kan je pamfletjes bij de buren steken en in de buurtwinkels hangen. Ook internet is een heel goed hulpmiddel met een paar trefwoorden kan je heel wat sites vinden waar je je verloren dier op kunt zetten. Stuur ook mails met foto('s) naar de plaatselijke dierenartsen. Wij hebben onze 6 maand oude kattin via internet terug gevonden, na 6 weken en 10km van onze woonst dankzij een oproep via een site voor verloren dieren. Ze was in paniek verloren gelopen door een heel fel onweer met blikseminslag en overvloedige regen. Ze zat 2 dagen bij mensen voor ze haar konden vangen te huilen en ze heeft de koude decembermaand 2009 met veel storm en sneeuw overleefd. Dus houd de moed erin. Wel iedereen die je een mail stuurt terug verwittigen als hij gevonden is vooral de sites dat geeft anderen weer moed dat er toch dieren na weken terug gevonden worden.

Enkele voorbeelden van zo'n sites
http://users.telenet.be/coordinatie.die ... index.html

http://www.dierenasiels.com/

http://www.kiavu.be/verloren.cfm/katten/

heel erg bedankt voor de sites. fijn dat jou poesje weer terecht is gekomen :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 21:12

Pelryo schreef:
ik hou mijn ogen voor je open, ik loop nl stage op het dierenasiel in bergen op zoom ;) ga maandag gelijk voor je kijken in de hokken waar alle gevonden dieren worden binnen gebracht.

heb je zelf al gebeld?

bedankt! nee nog niet gebeld, misschien dat mijn moeder het morgen wil doen als ze tijd heeft. ( al hoop ik dat hij dan allang terug is natuurlijk!)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:14

mocht ik hem maandag niet zien is het wel verstandig om te bellen. indien je morgen niet gebeld hebt dan :+ ...klinkt crue maar misschien ligt hij dan wel bij ons in de vriezer...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:19

Pelryo schreef:
mocht ik hem maandag niet zien is het wel verstandig om te bellen. indien je morgen niet gebeld hebt dan :+ ...klinkt crue maar misschien ligt hij dan wel bij ons in de vriezer...

;( vriezer?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:22

Hey! Balen joh dat hij weg is!
Ik zou als hij weer thuis is toch een gesprekje met je moeder beginnen over chippen! Zitten alleen maar voordelen aan! :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 21:23

Pelryo schreef:

oh bah ;(

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:27

@ ts

Welke zeeland woon je want jou kaartje zit in de buurt van Drente terwijl ik en pelryo in de provintie zeeland wonen

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:31

sorry, teveel ervaring mee, maar je moet er toch rekening mee houden... in je achterhoofd dan. Ik duim iig voor je dat hij morgen op de stoep staat :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 21:32

Gentlegiant schreef:
@ ts

Welke zeeland woon je want jou kaartje zit in de buurt van Drente terwijl ik en pelryo in de provintie zeeland wonen

gewoon in zeeland zeeland :+ ik weet niet hoe ik dat voor mekaar heb gekregen :+

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:35

Ow oke dacht al ;)

Komt omdat je dan een verkeerde postcode ingevult hebt

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 21:37

ik had volgens mij 1234 ingevuld :+

mijn moeder wil ze wel laten chippen ! als guus terug komt gaan we guus en joop allebei laten chippen :) ik hoop echt dat ie terugkomt, wie houd me anders gezelschap 's nachts ? ;(

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:38

Komt goed

Fijn dat je haar alsnog kunt laten chippen hopenlijk is het niet telaat