Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xXLianneXx schreef:ik hoop dat je hem snel vind en als je hem gevonden heb meteen laat castreren en chippen. Mocht de dierenambulance hem dan vinden kunnen ze hem meteen naar je terug brengen dat scheelt hem weer een vervelend ritje naar het asiel en jou de kosten van de dierenambulance.
maw dit had hij vaker gedaan!
omdat hij een voliere had )Toen ik daar was heb ik hem geconfronteerd met het feit dat het de kat van zijn eigen overburen was, en dat hij dat ws ook heel goed wist, deze kat was net zo zwart-wit als mijn eigen kat maar wel een poes ipv een kater. En heb ik die kat gedurende het gesprek, onder zijn protest kunnen bevrijden uit de vangkooi
daar was hij niet blij mee, zeker omdat hij geen 100euro kreeg.Mist schreef:Jouw keuze, maar een paar jaar geleden is 1 van mijn katten ontsnapt uit mijn omrasterde tuin (vanwege klimop- geen stroom meer op het draad) Ik heb toen gelijk pamfletten opgehangen met 100euro beloning.
Dit met voorbedachte rade omdat er duivenmelkers in mijn buurt woonden. Na 4dgn was mijn (erg schuwe) kat terug, maar werd ik door een "buurman" gebeld om 1.30uur snachts dat hij mijn kat had "gevonden" Ik ben er naar toe gegaan, ondanks dat mijn kat op mijn bed lag te slapen wat ik hem ook verteld had. Hij had de kat van zijn eigen overburen gevangen in een professionele vangkooimaw dit had hij vaker gedaan!
Had ik geen flyers opgehangen (+ws de 100euro) was deze kat in een waterbak belandt ( zoals hij dat vroeger oploste volgens zijn eigen zeggenomdat hij een voliere had )Toen ik daar was heb ik hem geconfronteerd met het feit dat het de kat van zijn eigen overburen was, en dat hij dat ws ook heel goed wist, deze kat was net zo zwart-wit als mijn eigen kat maar wel een poes ipv een kater. En heb ik die kat gedurende het gesprek, onder zijn protest kunnen bevrijden uit de vangkooi
daar was hij niet blij mee, zeker omdat hij geen 100euro kreeg.
dus doe wat je wil, je kent vast wel iemand die wel een printer heeft.
Inn schreef:De moed niet te snel opgeven en vooral s'avonds als het stil is overal even roepen misschien zit hij ergens vast of opgesloten. Vooral ook bij de buren zelf gaan kijken want jullie stem kent hij voor anderen zal hij mischien juist bang wegkruipen. Als hij wat langer weg is kan je pamfletjes bij de buren steken en in de buurtwinkels hangen. Ook internet is een heel goed hulpmiddel met een paar trefwoorden kan je heel wat sites vinden waar je je verloren dier op kunt zetten. Stuur ook mails met foto('s) naar de plaatselijke dierenartsen. Wij hebben onze 6 maand oude kattin via internet terug gevonden, na 6 weken en 10km van onze woonst dankzij een oproep via een site voor verloren dieren. Ze was in paniek verloren gelopen door een heel fel onweer met blikseminslag en overvloedige regen. Ze zat 2 dagen bij mensen voor ze haar konden vangen te huilen en ze heeft de koude decembermaand 2009 met veel storm en sneeuw overleefd. Dus houd de moed erin. Wel iedereen die je een mail stuurt terug verwittigen als hij gevonden is vooral de sites dat geeft anderen weer moed dat er toch dieren na weken terug gevonden worden.
Enkele voorbeelden van zo'n sites
http://users.telenet.be/coordinatie.die ... index.html
http://www.dierenasiels.com/
http://www.kiavu.be/verloren.cfm/katten/
Pelryo schreef:ik hou mijn ogen voor je open, ik loop nl stage op het dierenasiel in bergen op zoomga maandag gelijk voor je kijken in de hokken waar alle gevonden dieren worden binnen gebracht.
heb je zelf al gebeld?

ik hoop echt dat ie terugkomt, wie houd me anders gezelschap 's nachts ?