Eindelijk, mijn grote droom!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseM

Re: Eindelijk, mijn grote droom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:13

Nou succes zou ik zeggen.
Ben erg benieuwd!!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 22:14

Dankjewel! :D

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:17

Pas goed op waarom een pup in het asiel zit of het moet een nestje zijn.
Wat ik je nog wilde aanraden is om een wandeling oid mee te lopen met de Tervuerense.. wij hebben nu een Australian Shepherd van anderhalf erbij huppelen, maar we zijn eerst 2 aussie wandelingen gaan meelopen en bij fokkers gaan kijken voordat we de beslissing hebben gemaakt. We hebben nu een wereldhond en de juiste keuze voor ons, maar ik ben zo blij dat we al die dingen hebben mee gedaan, je krijgt eerlijke informatie en mensen die je willen helpen en adviseren.
Ennuh labradors zijn ook niet zo makkelijk ;) Alleen met omgang met mensen in het algemeen makkelijker.. met onze tervuerense moeten we ook oppassen als er mensen binnen komen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:17

ik kan ook heel goed nadenken tot ik een ons weeg.. maar of ik echt de werkelijke nadelen en voordelen bij een bepaald type ras ken die echt niet de makkelijkste is en veel energie heeft.

Er wordt vaak terecht gewaarschuwd voor de herders. Het zijn prachtige dieren...en ja ik denk er ook over na. Maar voordat ik echt overga tot die keuze. Heb ik minstens grondig kennis gemaakt met het ras!

Sorry dat ik mijn twijfels heb over je laconieke reacties.. misschien zijn jullie DE perfecte baas. En gun het je echt! en de hond al helemaal. Maar een hond.. bij voorbaat al zeggen dat je de hond al laten wijken wanneer het niet lukt? JE HEBT HEM NOG NIET EENS!

En herder heeft echt een duidelijke misschien zelfs een dominante leider nodig. Eentje die altijd WEET wat ie wilt. Altijd een duidelijke leider is en ook uitstraalt! Klinkt als mishandeling, maar onduidelijkheid werkt bij deze rassen echt niet!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 22:20

Knert, dat weten we. Maar ik kan jou natuurlijk niet vanaf hier achter de computer overtuigen. Niet dat het nodig is, de keuze staat eigenlijk al vast ;)
Maar echt, ik snap wat je bedoeld, en ik wil helemaal niet klinken als de perfecte baas, echt niet, maar ik wil gewoon niet dat er gedacht word dat dit in een opwelling gebeurd, want dat is echt niet zo!

De hond komt inderdaad uit een nest, ;)

Citaat:
Sorry dat ik mijn twijfels heb over je laconieke reacties.. misschien zijn jullie DE perfecte baas. En gun het je echt! en de hond al helemaal. Maar een hond.. bij voorbaat al zeggen dat je de hond al laten wijken wanneer het niet lukt? JE HEBT HEM NOG NIET EENS!

Nee, we hebben hem nog niet, maar is het slecht om er alvast over na te denken wat er gebeurd als het niet mocht lukken? Nee toch. Dat heet voorbereid zijn, ook op het negatieve. Waar we natuurlijk niet van uitgaan!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:23

nou oke.. dan wens ik je het allerbeste toe met jullie kleine terrorist..hihihi..

en een fotootje zou dan uiteraard erg leuk zijn!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 22:24

Tuurlijk, die komen zeker! ;)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:33

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 11:21

Lianne, we weten het hele verhaal achter de pups, voor het verhaal, pb me maar even, honden komen uit een heel goed nest! ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:54

Ik ken de hele tervuerense herder niet, dus daar durf ik niet over te oordelen, maar wel erg spannend dat jullie voor het eerst een hond in huis halen :) Mijn eerste hond komt volgende week als alles meezit, dus ik weet hoe spannend het is :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 18:12

De beloofde foto:

Afbeelding

Volgende week maandag komt hij! :D

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:15

Haha wat leuk! :D
Mijn zusje en ik hebben ook een paar jaar lopen zeuren voor we onse chichu kregen! :+
En wij hebben ook een kat en het gaat gewoon goed zolang die hond er niet de heeeele tijd achter aan rent, want die kat wordt daar wel een beetje gek van! :P
Hhaaha maar voor de rest gaat het wel goed die 2!
nou veel plezier van je hond! ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 18:18

Dankjewel! Dat gaat zeker lukken! Pff. Nog laaang wachten.. :+

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:22

super dat je een puppy in huis hebt gehaald!

Onze dobermann is nu 10 maanden en helaas gaat het niet altijd goed met katten.
Onze buitenkat kan super goed opschieten met hem maar de katten die binnen zitten moeten helemaal niks van hem hebben.
2 katten tolereren hem ondertussen maar 1 kat kan helemaal niet met hem opschieten. De hele tijd blazen naar de hond en de rug krom zetten.

De 2 katten die hem tolereren is ook alleen wanneer hij moe (rustig dus :D) is 's avonds, overdag is hij te speels voor de katten.

Als ik dan je zin lees dat de hond moet weggaan voor de katten als het niet lukt dan zou ik het jammer vinden voor de hond!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 18:24

Ik zou dat ook heel jammer vinden voor de hond, nathe, dus ik ook dat het super gaat. De hond is in elk geval gewend aan katten, en wij hebben goede hoop!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:27

Ik snap de big troubles niet in het topic: TS heeft er goed overna gedacht, dus neem aan dat zij dat beter kan inschatten dan wij vanachter ons computerschermpje terwijl wij de TS niet kennen :+

Wat een plaatje is het zeg!
succes maandag, en hopelijk gedraagt hij zich een beetje!
dat deed mijn hond in zijn puppy-fase in ieder geval niet :=

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 18:30

Hahaha, dankje, wake-up! Er is inderdaad erg goed over nagedacht. :)