Wat tegen (diervriendelijk) zwaluwen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rody01

Re: Wat tegen (diervriendelijk) zwaluwen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:10

Donker schilderen. Heel raar, maar zwaluwtjes hebben iets tegen donkere muren, planken.
Wij hebben bij ons huis de onderkant van de dakgoten groen geschilderd en zijn sinsdien vrij van zwaluw nesten. :)

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 00:47

hier ook een hele boel zwaluwen
vind altijd leuk als ze weer terug zijn en de netten van buitenland weer overleefd hebben

de nesten vinden we op de gekste plekken soms
oa aan een stuk opgeborgen rails in de schuur

sterker nog ,ik heb er 2 bij die dagelijks door onze gang heen suisen en totaal niet bang zijn voor de katten en ons

alleen dat ze de veren uit de opgestopte uil snaaien die in de gang hangt is wel eens wat minder :+ voor hun nest
mijn opgezette uil begint er wat mottig uit te zien

of dat mijn oudste eentje ervan opsloot in de douche omdat die dacht dat dat het een leuk vriendje was voor bij zijn vogel in de kooi
en daar kwam ik pas achter toen avond was en beestje dus al meerdere uren in de douche had gezeten ,gelukkig is de douche betegeld :+

maar boos zijn ze niet,ik denk dat het de generatie is die in de stal is geboren en ons dagelijks gezien heeft

ik schat dat er op dit moment ca 15 aanwezig zijn bij huis ,onder onze dak zijn vaak meerdere nesten

helaas krijgen wij geen subsidie ervoor

de leukste geluks spreuken over zwaluwen

Waar de zwaluw het huis siert,
zal het hemelvuur voorbijgaan.

De zwaluwen onder het dak,
brengt guldens in de zak.

Waar de zwaluw woont in de stal,
daar sterven koeien en kalveren niet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 01:12

350.000 vliegen/muggen per stelletje per seizoen gaan erdoor. Bij mij zijn ze ook welkom, alleen niet overal. (boven de voerkist en middenin een stal haal ik ze weg)

Subsidie? Oh, dat mogen ze hier ook wel aan beginnen. Zit nu al op 15 nestjes. :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 01:15

Rody01 schreef:
Donker schilderen. Heel raar, maar zwaluwtjes hebben iets tegen donkere muren, planken.
Wij hebben bij ons huis de onderkant van de dakgoten groen geschilderd en zijn sinsdien vrij van zwaluw nesten. :)

Bij mijn schoonouders zitten ze juist op de (donker) gekleurde delen en laten ze de witte delen met rust.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 01:18

joh daar moet je niet bang voor zijn ze vliegen nooit tegen je aan ik vind het juist gaaf.Ik ben een keer bijna gescalpeerd door een mij bekende valk die op een centimeter over mn hoofd scheerde, ik wist dat hij dat deed en bleef staan, terwijl andere bukte, hij vloog n ooit raak alleen een keer bij zn baas valkenier. Ze zat altijd te piepen en heette daarom ria valk, maar ze ging wel achter mn kippen aan

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 01:23

Wij hebben er echt héél veel op stal :D
Alleen al rond de poetsplaats 4 nesten, en nog een aantal in de stal. Ik denk dat er wel zo'n 30 zwaluwen bij ons rondvliegen.
Elk jaar weer een hele happening, onwijs gezellig als ze er zijn!
Enige nadeel is de poep onder het nest, maar wat moeten we lachen als de jongen groot worden en over en op elkaar zitten omdat het nest vol is _O-

Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ze iemand aanvallen :n

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 01:32

Ik vind ze gezellig :j Hoewel ik soms wel het idee heb dat ik moet bukken!

Het enige nadeel vind ik de nesten boven mijn stallen. Heb elke zomer meerdere levende en dode jongen in m'n stal. De dode gaan de mesthoop op, maar de levenden gaan weer terug het nest in. Niet grappig, aangezien het nest aan een balk in een puntdak zit en ik niet zo'n held ben op een wiebelende schuifladder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 02:33

waar mijn paarden staan zitten ze ook. Aanvallen doen ze niet maar in het begin kunnen ze best schrikkerig zijn en dan scheuren ze echt heel kort langs je heen. Maar dat vind ik dan weer charmant aan die beesten... Ze zijn zo vrolijk en impulsief. Dat gekwetter en het zorgzame... Ja ik vind zwaluwen leuke vogels maar kan me wel voorstellen dat het schrikken is hoor :(:) Maar ze zullen je niets doen. Kan zijn dat ze nog inschattingsfoutjes maken omdat ze jouw schuur nog niet gewend zijn en daardoor wat kort passeren. :) Het geval dat ze de "familie" er bij roepen is denk ik meer te wijten aan hun groepsinstinct? Zeker in het begin van het seizoen zie ik ze altijd met een hoop door vliegen dus misschien dat het zo gaat van: als 1tje vlucht vlucht al de rest ook? Maak 1 paard uit een kudde van 15 aan het schrikken en ze denderen ook alle 15 over het land. :+

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:01

ik meld me hier ook :D

je hoeft niet bang te zijn hoor, maar je schrikt soms wel idd zo dicht vliegen ze langs je op
mijn stalletje zit ook helemaal vol
idd vorig jaar vonden we het ook mooi, wel 10-15 nesten binnen gehad, maar alles, maar dan ook echt alles zat onder de stront.....

nu zit ik dus nog geen 2 jaar in mijn stalletje en die beesten waarschijnlijk al veel langer :+
maar ik ben ook continue de nesten aan het weghalen, zodat ze ergens anders gaan bouwen :j
ik heb helaas te veel kieren e.d. waar ze doorheen kunnen en dat kan niet allemaal gemaakt worden, het is te oud e.d. er blijven overal plekjes wat wij niet eens zien waar ze doorheen komen...

maar als iemand dé tip heeft dan hoor ik die ook graag :D