Dwerghamster stinkt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Re: Dwerghamster stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 20:12

Hij had de Duna Fun, maar die past niet in de kamer en die is daardoor ook stuk gegaan. Mijn ex heeft deze toen verkocht en deze nieuw gekocht.

Ik weet niet of het een mannetje of een vrouwtje is helaas :) Hij heeft zelf een bakje met chinchilla zand en nu ook een hamstertoilet gekregen van mijn ex.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:13

En helpt een wc'tje niet? Als je hamster daar op gaat en die dan even elke dag schoonmaken.Misschien dat hij dan ook minder gaat stinken?
Mijne staat op soort houtsnippers, weet de naam niet meer :+

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 20:15

Nee het stinkt meteen dezelfde dag weer, je loopt de kamer in en je ruikt het.. Maar goed hij gebruikt de hele kooi om in te poepen en neem aan te plassen, ook zijn huisje/nestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:16

_Inga schreef:
Hij had de Duna Fun, maar die past niet in de kamer en die is daardoor ook stuk gegaan. Mijn ex heeft deze toen verkocht en deze nieuw gekocht.

Ik weet niet of het een mannetje of een vrouwtje is helaas :) Hij heeft zelf een bakje met chinchilla zand en nu ook een hamstertoilet gekregen van mijn ex.

Ik zou persoonlijk toch kijken voor een grotere kooi :o

Citaat:
De enige echt betrouwbare manier om te zien of een hamster een mannetje of een vrouwtje is, is kijken naar de afstand tussen geslachtsorgaan en anus. Bij vrouwtjes zitten die dicht op elkaar en is het dus één gebiedje, bij mannetjes zit er afstand tussen en lijkt het meer op een 'streepje'. De afstand is ongeveer 2-3 mm bij vrouwtjes en bij mannetjes 4-6 mm.

Dit is een mannetje:
Afbeelding

En dit een vrouwtje

Afbeelding

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 20:17

Dan durf ik toch wel te zeggen dat we een mannetje hebben :) Hoe bedoel je trouwens vast komen te zitten in die kooi, op welke manier?

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:22

Heb niet bijgelezen Inga, maar vorige week in de dierenwinkel zei die medewerker dat mannetjes hamsters erg kunnen gaan stinken. Ze gaan hun geurtjes verspreiden, misschien doet Harry dat ook wel?

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 21:23

Daar zat ik ook aan te denken :(