Weer een onschuldig verkeersslachtoffer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:49

Gisteren stond ik aan het station te wachten op mijn bus, toen ik een paar meters verder een mooie kat zag liggen op de weg. Nog even met mijn vriendin aan het twijfelen geweest maar we zijn er toch maar naartoe gegaan om te kijken of het beestje wel dood was. Dier bleek dus dood te zijn maar omdat ik in een gemeente was dat ik helemaal niet ken en omdat ik aan het wachten was op de bus heb ik de kat toch maar even van de baan gehaald om in de berm te leggen. Moest nu juist lukken dat terwijl ik dit aan het doen was, er een kleine auto passeerde met 2 meiden in die alle 2 heel geschokt keken. Ze zijn een paar keer gepasseerd en vroegen of de kat dood was. Bleek dat het hun kat was en ze waren naar huis gereden om een doos te halen (beestje zijn hoofd hangt vol bloed).

Stel dat de baasjes hem op de baan hadden zien liggen (plat waarschijnlijk) dan hadden ze helemaal gek geworden. Nu lag hij in de berm en konden ze hem mooi meenemen zonder van de asfalt te moeten plukken.

Ik leg katten altijd in de berm waar geen auto kan komen met als rede dat mensen altijd hun 'weggelopen' katten gaan zoeken.

Als ze een halsbandje met kokertje aan hebben dan kijk ik wel of dat ik de eigenaar kan bereiken maar voor katten zonder kokertje kan ik helaas niets doen (zit een chip lezer in mijn tas dus dat controleer ik ook altijd).

rockwitch

Re: Weer een onschuldig verkeersslachtoffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 10:50

Ik had idd ook eerst het bandje gecontroleerd, maar daar zat alleen een belletje aan helaas. Anders had ik gelijk bij het adres aangebeld om het te vertellen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:58

TS wat goed van je om de poes mee te nemen!
(ook al was de dierenambulance daar niet blij mee)
Er is niet ergers dan je beest kwijt te zijn en niet te weten of het dier nog leeft!

Zo heb ik een keer een skelet van een hond gevonden in de bossen...de leren halsband zat er nog om,met een metalen plaatje met een telefoonnummer.
Ik heb de mensen gebelt en zo kwam er een eind aan hun onzekerheid van 8 maanden!
Ze hebben de resten opgehaalt en begraven.

Wat er precies gebeurt is met de hond weten we niet.
De mensen waren een dagje uit,hond mee,en die is achter een hert ofzo aangegaan....vermoedelijk aangereden daarna en gestorven in de bossen....triest.

Je kunt beter weten dat je dier dood is dan die onzekerheid!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:05

rockwitch schreef:
Ik had idd ook eerst het bandje gecontroleerd, maar daar zat alleen een belletje aan helaas. Anders had ik gelijk bij het adres aangebeld om het te vertellen.

Ja dat is meestal het spijtige. Mensen doen hun kat een bandje aan om te laten zien dat het een thuis heeft maar ze vergeten er vaak een kokertje aan te doen.

Als ik ze in een berm leg kijk ik wel altijd naar een berm waar het gras kort is en de kat goed zichtbaar is.
Als ik zo geen berm vind, dan bel ik wel naar de dierenarts om ze te komen halen.
Je hebt er goed aan gedaan om ze mee te nemen hoor! :)

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:14

Goed gehandelt TS!
Gelukkig hangt er bij mijn kat wel een adreskokertje eraan.

Ik heb ook zoiets een keer meegemaakt met een aangereden kat, ik liet de hond uit en zag een kat in de struiken liggen, dus ben gaan kijken, was het de kat van mijn buren. Kopje ingedeukt en noem maar op. Ze lag er nog niet zo lang want ze leefde nog wel, maar reageerde nergens meer op. Maar je voelde het hartje nog. Snel kat voorzichtig opgepakt en naar de buren gebracht. Ze hebben de dierenarts gebeld en toen ze net hadden opgehangen om er langs te gaan, was de kat helaas al overleden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 11:15

Ook vreselijk, ik dacht ook eerst dat het de kat van mijn buurjongen was, die heeft ook een zwarte, maar die heeft dan weer geen halsbandje.
Bij deze was het wel duidelijk dat het niet meer leefde, zijn oogjes hingen namelijk buiten de kassen, dus die heeft een flinke klapper tegen het koppie aan gehad.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:18

Lailaa schreef:
Goed gehandelt TS!
Gelukkig hangt er bij mijn kat wel een adreskokertje eraan.

Ik heb ook zoiets een keer meegemaakt met een aangereden kat, ik liet de hond uit en zag een kat in de struiken liggen, dus ben gaan kijken, was het de kat van mijn buren. Kopje ingedeukt en noem maar op. Ze lag er nog niet zo lang want ze leefde nog wel, maar reageerde nergens meer op. Maar je voelde het hartje nog. Snel kat voorzichtig opgepakt en naar de buren gebracht. Ze hebben de dierenarts gebeld en toen ze net hadden opgehangen om er langs te gaan, was de kat helaas al overleden.

Ik weet nog dat ik als kind met me moeder ergens naartoe reed met de auto en dat er een 'dode' kat op de baan lag.
Ik vond het toen zo erg dat ik niet anders kon doen dan achteruit kijken tot ze bijna uit het zicht was.
Na een paar meter verder te zijn zag ik plots de kat omhoog komen!
Ik was zo erg geschrokken dat ik alleen maar kon roepen. Mama is toen terug gereden en wat bleek: de kat leefde nog maar was vanachter helemaal plat!
We hebben haar opgepakt en naar de dierenarts gebracht en daar hebben ze foto's genomen van de kat. Ze had elk beentje in haar hele lichaam gebroken en we hebben haar dus laten inslapen.
Geloof me...dat beeld krijg je er nooit meer uit!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 11:19

Weet iemand trouwens hoe dat gebeuren heet waar de chipnummers geregistreerd worden. Ik heb namelijk 2 katten uit Turkije en die staan nog niet in NL geregistreerd, mochten die ooit kwijtraken wil ik wel dat ze naar aanleiding van de chip mij kunnen vinden.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:21

Oh nee dat vergeet je echt nooit meer inderdaad, ik vergeet dit beeld al niet eens meer over mijn buurkat.

Mijn kat is ook al zo gek, om midden op de weg te gaan liggen en zo te blijven liggen. Of voor een auto over steken en dan stil gaan staan, zodat die auto keihard op de rem moet en noem maar op.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:29

Ja bij Sandra weet je het nooit! Fijn dat ze je toch nog heeft bedankt voor de moeite. Misschien anders even bij je DA na vragen voor het omzetten van het chipnummer?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 11:31

Ik heb het al gevonden gelukkig.
Sandra is idd een type apart, je kan ermee of je kan er niet mee geloof ik.
Nou ja al had ze me uitgekafferd, t ging mij erom dat ik er alles aan had gedaan zodat het baasje tenminste zou weten dat hun diertje er niet meer is.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:42

Nouja, zelfs al lijkt het alsof je dr mee om kan gaan, alsnog word er gerust over iedereen gesproken, die dan zogenaamd in het positieve boekje staan. T is gewoon een raar zootje daar en vind het zeer slecht dat ze dat ook op de 'klanten' en 'vrijwilligers (want hé, je hebt wel een kat gebracht!) toepassen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 11:54

Ja verder heb ik niet zoveel met het asiel hier te maken het is gewoon jammer dat er dus soms dieren niet geplaatst worden omdat de medewerkers zo raar doen.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:01

yeye schreef:
rockwitch schreef:

Ja dat is meestal het spijtige. Mensen doen hun kat een bandje aan om te laten zien dat het een thuis heeft maar ze vergeten er vaak een kokertje aan te doen.

Als ik ze in een berm leg kijk ik wel altijd naar een berm waar het gras kort is en de kat goed zichtbaar is.
Als ik zo geen berm vind, dan bel ik wel naar de dierenarts om ze te komen halen.

Onze katten hebben geen kokertje om omdat ze die simpelweg steeds verliezen! We hebben bij beiden 3x opnieuw een nieuw kokertje gekocht en eraan gehangen, en steeds waren ze ze binnen 2 weken weer kwijt. Die dingen zijn toch zo'n 3 euro per stuk dus wat mij betreft houd het dan een keer op. Wel hebben ze beiden ook een chip dus ze zijn opzich wel te traceren, maar een kokertje er extra bij werkt gewoon niet!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:12

rockwitch schreef:
Ja verder heb ik niet zoveel met het asiel hier te maken het is gewoon jammer dat er dus soms dieren niet geplaatst worden omdat de medewerkers zo raar doen.

Dat zeker. Het is daar gewoon een raar, oneerlijk zootje, waar de dieren zeker onder leiden!

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:19

Zo heeft mijn zus een tijd geleden ook iets meegemaakt. Ze zit in haar auto en in het midden van haar rijvak lag ook een 'dode' poes. Ze rijd er overheen (niet met de wielen natuurlijk) en kijkt in haar achteruitkijkspiegel en ziet dat de poes haar hoofd nog opheft!! Gestopt en gaan kijken. Het arme dier leefde gewoon nog. Poes meegenomen maar ze kon haar achterpoten niet bewegen. Wij ermee naar de DA, daar werd ze onderzocht en vastgesteld dat ze verlamd was. Dus toch nog moeten laten inslapen. Ze had ook geen bandje of chip en de DA heeft de kosten toen op zich genomen wat ik wel heel sjiek vond. Het was wel erg, het was zo'n lieve poes en ze was zo gelukkig met de aandacht. Ook had ze precies geen pijn.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:46

Sjapaz schreef:
yeye schreef:

Onze katten hebben geen kokertje om omdat ze die simpelweg steeds verliezen! We hebben bij beiden 3x opnieuw een nieuw kokertje gekocht en eraan gehangen, en steeds waren ze ze binnen 2 weken weer kwijt. Die dingen zijn toch zo'n 3 euro per stuk dus wat mij betreft houd het dan een keer op. Wel hebben ze beiden ook een chip dus ze zijn opzich wel te traceren, maar een kokertje er extra bij werkt gewoon niet!

Ja maar jou katten hebben een chip dus sowieso achterhaalbaar.
Soms hebben ze helemaal niets van registratie en dan wordt het heel moeilijk!

Ben juist nog eens gaan kijken aan het station en de kat is opgehaald door de eigenaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:17

Hannah_Menno schreef:
Lia_ schreef:
Ik snap niet dat al die zogenaamde kattenliefhebbers hun beesten gewoon los laten lopen met alle risico's van dien.
En dan nog zeuren ook dat degene die het dier aanrijdt niet wegbrengt maar gewoon laat liggen...
Jouw dier, jouw verantwoordelijkheid!

Dus omdat je van je kat houdt moet je hem binnen houden? :? Sorry, maar mijn katten worden daar écht niet blij van! :n

Goed dat je hem hebt weggebracht TS! :(:)

Nou idd, die opmerking van Hannah_Menno slaat nergens op ik vraag mij af of zíj wel oprecht van haar dieren houdt even de keerzijde.

Een kat hoort gelukkig te zijn immers.

Rockwitch; zoiets vergeet je je leven lang niet meer blijft op je netvlies gebrand, ik heb het welgeteld twee keer meegemaakt (Ik woon aan een zeer drukke weg) en ben al die keren op zoek gegaan naar hun baasjes.
Kon het ook niet verkroppen om ze te laten liggen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:20

Het feit dat de bestuurder de kat toch even in de berm heeft gelegd vind ik eigenlijk helemaal niet respectloos
Als je je kat kwijt bent en gaat zoeken kun je hem op deze manier in ieder geval wel terug vinden..

Ik heb ooit een kat gevonden die was aangereden en die lag midden op de weg, het was helaas zo dat het beestje nog gewoon leefde!
Dát vind ik respectloos, doorrijden terwijl je vast wel merkt dat je iets aangereden hebt.

Maar het blijft echt supersneu, mijn katten lopen ook los buiten maar ik hoop nooit zoiets mee te hoeven maken..

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:25

rockwitch schreef:
Weet iemand trouwens hoe dat gebeuren heet waar de chipnummers geregistreerd worden. Ik heb namelijk 2 katten uit Turkije en die staan nog niet in NL geregistreerd, mochten die ooit kwijtraken wil ik wel dat ze naar aanleiding van de chip mij kunnen vinden.

kan je gewoon bij de da om laten zetten

edit zie dat je het al gevonden had

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:36

super dat je de kat toch hebt opgepakt, zodat hij daar niet bleef liggen :(:)

Wat betreft die kokertjes: Die vallen bij onze hond er ook steeds af. En net toen er 1 was afgevallen liep onze hond weg uit angst voor iets, en daardoor duurde het een paar dagen voordat het asiel erachter was gekomen dat het onze hond was via de chip. :o

nu hebben we een naamplaatje met nummer erin gegraveerd, en dat werkt prima. :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 15:53

Ik neem aan dat de gene die de kat heeft aangereden toch de ambu heeft gebeld, want die zijn dus om 1 uur vannacht nog gaan zoeken, maar ja toen had ik de kat al meegenomen. Alleen ben ik dan weer zo iemand die als ik een dier zou aanrijden en de ambu zou bellen dat ik zou wachten tot die er zijn.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:06

dat zou ik ook doen.
heb namelijk zelf niet het lef om een dood dier op te pakken.
heb met mijn konijn ook de dierenambulance gebeld.
die waren echt zo lief toen

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:12

rockwitch schreef:
Ik neem aan dat de gene die de kat heeft aangereden toch de ambu heeft gebeld, want die zijn dus om 1 uur vannacht nog gaan zoeken, maar ja toen had ik de kat al meegenomen. Alleen ben ik dan weer zo iemand die als ik een dier zou aanrijden en de ambu zou bellen dat ik zou wachten tot die er zijn.

Vegrgeet niet dat het soms 1.5 á 2 uur kan duren eerdat de ambulance er is.
Hebben het met Rosso mee gemaakt toen hij was doodgereden. De bestuurder had al de Dierenambulance gebeld, en wou er ook bij blijven. Alleen toen was het dus bekend dat het onze kat was. Rosso is om 12 uur dood gereden en om half 2 was de ambulance er pas.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 21:13

Ja dat weet ik idd, want zeker rond die tijd als vannacht moet de chauffeur waarschijnlijk uit bed komen en alles.
Maar ik zou dus zelf als het mij overkomt blijven zitten tot ze er zijn.
Maar ja dat ben ik, ik zit ook constant de poes van mijn buurjongen bij hem binnen te zetten, aangezien ze echt heel hoogzwanger is en hij haar nog steeds gewoon naar buiten laat gaan. Zit ze elke keer hier voor de deur omdat ze honger heeft. Wordt er zo moe van.