Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
rockwitch schreef:Ik had idd ook eerst het bandje gecontroleerd, maar daar zat alleen een belletje aan helaas. Anders had ik gelijk bij het adres aangebeld om het te vertellen.
Lailaa schreef:Goed gehandelt TS!
Gelukkig hangt er bij mijn kat wel een adreskokertje eraan.
Ik heb ook zoiets een keer meegemaakt met een aangereden kat, ik liet de hond uit en zag een kat in de struiken liggen, dus ben gaan kijken, was het de kat van mijn buren. Kopje ingedeukt en noem maar op. Ze lag er nog niet zo lang want ze leefde nog wel, maar reageerde nergens meer op. Maar je voelde het hartje nog. Snel kat voorzichtig opgepakt en naar de buren gebracht. Ze hebben de dierenarts gebeld en toen ze net hadden opgehangen om er langs te gaan, was de kat helaas al overleden.
yeye schreef:rockwitch schreef:Ik had idd ook eerst het bandje gecontroleerd, maar daar zat alleen een belletje aan helaas. Anders had ik gelijk bij het adres aangebeld om het te vertellen.
Ja dat is meestal het spijtige. Mensen doen hun kat een bandje aan om te laten zien dat het een thuis heeft maar ze vergeten er vaak een kokertje aan te doen.
Als ik ze in een berm leg kijk ik wel altijd naar een berm waar het gras kort is en de kat goed zichtbaar is.
Als ik zo geen berm vind, dan bel ik wel naar de dierenarts om ze te komen halen.
Je hebt er goed aan gedaan om ze mee te nemen hoor!
Sjapaz schreef:yeye schreef:
Ja dat is meestal het spijtige. Mensen doen hun kat een bandje aan om te laten zien dat het een thuis heeft maar ze vergeten er vaak een kokertje aan te doen.
Als ik ze in een berm leg kijk ik wel altijd naar een berm waar het gras kort is en de kat goed zichtbaar is.
Als ik zo geen berm vind, dan bel ik wel naar de dierenarts om ze te komen halen.
Je hebt er goed aan gedaan om ze mee te nemen hoor!
Onze katten hebben geen kokertje om omdat ze die simpelweg steeds verliezen! We hebben bij beiden 3x opnieuw een nieuw kokertje gekocht en eraan gehangen, en steeds waren ze ze binnen 2 weken weer kwijt. Die dingen zijn toch zo'n 3 euro per stuk dus wat mij betreft houd het dan een keer op. Wel hebben ze beiden ook een chip dus ze zijn opzich wel te traceren, maar een kokertje er extra bij werkt gewoon niet!
Hannah_Menno schreef:Lia_ schreef:Ik snap niet dat al die zogenaamde kattenliefhebbers hun beesten gewoon los laten lopen met alle risico's van dien.
En dan nog zeuren ook dat degene die het dier aanrijdt niet wegbrengt maar gewoon laat liggen...
Jouw dier, jouw verantwoordelijkheid!
Dus omdat je van je kat houdt moet je hem binnen houden?Sorry, maar mijn katten worden daar écht niet blij van!
![]()
Goed dat je hem hebt weggebracht TS!
rockwitch schreef:Weet iemand trouwens hoe dat gebeuren heet waar de chipnummers geregistreerd worden. Ik heb namelijk 2 katten uit Turkije en die staan nog niet in NL geregistreerd, mochten die ooit kwijtraken wil ik wel dat ze naar aanleiding van de chip mij kunnen vinden.

rockwitch schreef:Ik neem aan dat de gene die de kat heeft aangereden toch de ambu heeft gebeld, want die zijn dus om 1 uur vannacht nog gaan zoeken, maar ja toen had ik de kat al meegenomen. Alleen ben ik dan weer zo iemand die als ik een dier zou aanrijden en de ambu zou bellen dat ik zou wachten tot die er zijn.