Hoe katten uit de tuin houden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Hoe katten uit de tuin houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 09:59

Wij hebben volgens mij geen tuinslang. :n Ik kan wel de oude supersoaker van mijn broertje uit de schuur pakken. :')

Viks. _O- _O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:24

Hier is pas nog een topic over geweest: [BB] ik haat die kat !
Er staat inmiddels een slotje op (daarom laat ik dit topic open), maar misschien kun je er nog handige tips uit halen. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 10:26

Ik zal eens even kijken (duidelijke titel :') ).

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:26

LAAT MAAR !!!
Laatst bijgewerkt door sandorra op 06-05-10 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:31

* ik bijt heel hard op mijn lip om dit topic niet weer op een reltopic uit te laten lopen en negeer de post van sandorra *

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 10:37

Dit gaat me echt te ver. :')

Even voor de duidelijkheid: het gaat hier om mijn tuin. Dat is dus ook mijn gebied. Het zijn andermans katten. Op het moment dat die in mijn tuin komen heb ik daar last van. Omdat het hun dieren zijn, zouden zij daar eigenlijk wat aan moeten doen. Geheel logisch toch? Mijn dieren veroorzaken geen overlast. Als mensen last van mijn dieren zouden hebben, dan is het mijn zaak om daar wat aan te doen. Dat geldt voor alle dieren. Als je paarden hebt die naast iemands tuin staan en ze vreten van de planten van de buurman, dan is het wel zo netjes van mij om een stroomdraadje te spannen zodat de plantjes van de buurman gespaard worden. Het zijn immers mijn dieren die voor overlast zorgen.

Ik hoop dat je zelf wel snapt dat de vergelijking met kinderen niet opgaat? Het gaat hier om huisdieren, niet om mensen. Dat komt dus NIET op hetzelfde neer. Ook niet in principe.

En ook je verhaal over honden kan ik helemaal niks mee. Het gaat me er toch om dat die katten in mijn tuin komen en onze dieren aanvallen, niet om honden die buiten schijten. Daar heb ik niks mee te maken. En dan nog heb ik liever een hond die schijt op de stoep dan een moordlustige kat die mijn beesten pakt. ;) En ook slaat het nergens op om te zeggen dat katten schoner zijn dan honden, misschien wil ik gewoon helemaal geen katten die überhaupt in mijn tuin schijten? Heerlijk, van die beesten die tegen je coniferen staan te pissen.
En als je er last van hebt, van die honden, dan zeg je dat toch gewoon? Niks raars aan. Jij hebt er last van, dan vraag je toch of ze er wat aan willen doen? Vind jij het niet raar dat je er zelf wat aan zou moeten doen als ze je straal negeren? Dat is namelijk precies het probleem dat ik heb.

Nog een stuk wat kant noch wal raakt: "geen katten in je tuin wil begrijp ik best maar stel je eens voor als die katten er niet waren geweest, en alle vogels en andere dieren die zij vangen ongestoord zich konden vermenigvuldigen wat dan?"
Heb je er ooit al eens aan gedacht dat dieren natuurlijke vijanden hebben? Roofvogels, marterachtigen, ratten, vossen, ga zo maar door. Daarbij rijden er genoeg auto's rond op deze wereld om voor een hele hoop onnatuurlijke slachtoffers te zorgen. Katten zijn helemaal niet nodig. Weer een kulargument.

Mijn kraai in een volière onder brengen is dus ook geen optie. Hoe kom je erbij! Omdat ik last heb van andermans dieren moet ik mijn dieren maar ophokken, dat is toch van de zotte!!! Hij zit in mijn tuin, dat is ons gebied en daar heeft hij het goed. Het vliegen gaat steeds beter, hij heeft gewoon wat meer tijd nodig. Overigens slaapt hij wel in een volière, dat is veiliger 's nachts. Voor de zekerheid.
Ik ga zo beestje toch niet ophokken? Dat wil jij je katten immers ook niet aandoen. ;)
We hebben ook andere dieren (konijn, cavia) die in de zomer lekker op het gras zitten, weliswaar met een hekje eromheen maar als er zo'n kat voor staat te hengelen en te zwaaien met zijn staart geeft dat genoeg stress voor die arme beestjes.
Nee, geen katten in mijn tuin. Ik vraag hier ook niet om meningen en verhalen over honden, maar om oplossingen. :)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:05

Sandorra, ze vraagt toch helemaal niet om de katten binnen te houden :n . Ze vraagt alleen om geen overlast te krijgen van de kat in haar eigen tuin. Dat is haar goed recht imo. Kinderen die buiten spelen is imo appels met peren vergelijken, die spelen over het algemeen toch op een openbare plek en niet in een tuin waarin ze niet uitgenodigd zijn :) .

*Oke... deze reactie is niet meer erg logisch nu de post aangepast is :+ .

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:06

Voor die koffieprut.. Loop eens een restaurantje/koffiezaakje binnen en vraag of ze het voor je willen bewaren. Ze vinden het misschien wat vreemd, maar kan het schelen.. Dan ben je er zo, want geloof me, op een "goede" dag gaat er aardig wat koffie doorheen..

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:10

Ik begrijp je probleem vind het zelf ook zwaar irritant de reden voor mij om mijn katten in huis te houden. Ik wil niet dat andere last hebben van mijn dieren.

Kan je een tip gegeven neem een hond :D. Sinds ik geen honden meer heb zitten er nu dus ook katten in de tuin echt vies gewoon. ga nu laaste stukje aarde eruit halen dan ben ik van dat gezeik ook af (mooie woordspeling :d).

Jammere is dat de dieren zelf het niet in de gaten hebben en de eigenaren vaak te egoitisch zijn om er wat aan te doen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 11:14

Sandorra, erg jammer dat je nu je post heb weggehaald. Waarom? Je mag best je mening hebben en geven, maar ik hoef het daar niet mee eens te zijn. :) Jammer dat je hem meteen weghaalt bij het eerste weerwoord. Kennelijk stond je zelf toch ook niet zo achter je eigen verhaal.
Voor je hondenprobleem: ga gewoon naar je buren toe en leg hen het probleem voor, wie weet reageren ze heel goed en heb jij binnenkort geen last meer van hondenpoep in de tuin. Zou toch fijn zijn?

Ik heb helemaal niks aan die mensen gevraagd, onze buren hebben hen gesproken en gevraagd of ze ervoor konden zorgen dat de katten niet in hun tuin kwamen. Toen werden ze boos. Ik vraag hoe ik de katten uit mijn tuin kan weren, niet hoe ik mijn beesten moet opsluiten of dat zij hun beesten moeten opsluiten (al ben ik wel voor een straatverbod voor katten, maar dat zal er zo snel niet komen denk ik ;) ).

@Leanee: bedankt voor de tip, ik zal eens informeren!

@Prisca: een hele leuke tip, maar helaas denkt de rest van de familie daar anders over. ;) Honden komen er hier niet in. Dieren als oplossing (zowel katten, honden als bavianen of lama's :7 ) gaan 'm niet worden. Nee, ik denk dat we toch maar de citroenplantjes en het koffiedik gaan proberen, en ondertussen op de loer liggen met de supersoaker. Hopelijk is dat genoeg om de katten te weren.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:19

Als dat niet genoeg is heb je wel een kat die niet snel voor iets terugdeinst :=

Jammer dat je zo ver weg woont Bente, anders had ik ook wel koffieprut voor je willen sparen op m'n werk..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 11:27

Opsturen in een doosje. :') Nee, ik vraag het hier wel aan restaurantjes ed. die hebben vast wel prut over.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:27

:j Is denk ik een beter idee.. Straks gaat de zak waar het in zit kapot, kleine opening in de doos, zitten ze bij de post met al die zooi _O-