Cyste bij cavia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Re: Cyste bij cavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:52

Elmo zit ook niet aan haar hechtingen! Gelukkig maar, anders had ze een kapje om gemoeten!

Waar ze dikker van worden, tsjaa.. Vaak en veel voeren? Die van mij is tonnetje rond, en ze krijgt best veel. Op een dag krijgt ze een aardige berg sla, stuk wortel, onbeperkt hooi, brokjes, soms beschuit, soms komkommer, nu heeft ze broccoli..

Ik zou niet weten waar ze nou écht dik van worden!

Beetje uitproberen misschien..

Nou, ik ga Elmo even d'r gehate spuitjes weer geven :(

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 22:57

Gelukkig inderdaad! Pas op met teveel sla he, daar zit veel vocht in en dus kunnen ze snel diarree krijgen.
Wat voor spuitjes moet jou cavia dan?? :oo
Mijne zit nog steeds te rennen in zijn kooi hahhaa.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 06:19

I know!
Ze krijgt ook nooit komkommer als ze sla gehad heeft..
Ze moet 2 spuitjes 2x op een dag, pijnstilling en ontstekingsremmers. Ze vindt het verschrikkelijk!

Die van mij ligt nu weer verder te tukken... Zou ik ook doen op dit tijdstip, haha!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:30

Sterkte met je beer!
Zit hij wel op fleece? Dat voorkomt dat zaagsel en andere troep in zijn wondje komen. Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:37

itsmi schreef:
Elmo zit ook niet aan haar hechtingen! Gelukkig maar, anders had ze een kapje om gemoeten!

Waar ze dikker van worden, tsjaa.. Vaak en veel voeren? Die van mij is tonnetje rond, en ze krijgt best veel. Op een dag krijgt ze een aardige berg sla, stuk wortel, onbeperkt hooi, brokjes, soms beschuit, soms komkommer, nu heeft ze broccoli..

Geef ze alsjeblieft geen broccoli :oo dat is kool, daardoor kan er gasvorming optreden in de darmen waardoor ze buikpijn krijgen en zelfs kunnen doodgaan!!!!!!! :oo

Je krijgt ze vooral vet van de brokjes en van snoepjes. Dus geef snoepstokjes/staafjes, knabbels, en als groente vooral wortels (zit suiker in). Maar een niet te dikke cavia kan gewoon prima gezond zijn he ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:46

Broccoli kan je gewoon geven hoor.. zolang je maar niet teveel geeft. :) (net als andere koolsoorten. ;) )
Gasvorming is makkelijk te behandelen, bij hele erge gasvorming gaan ze pas dood..
En die snoepjes zijn niet erg goed, je kan beter gedroogd bruin brood geven en caviamuesli (erg gewild!) . :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:27

Ffortuna schreef:
Geef ze alsjeblieft geen broccoli :oo dat is kool, daardoor kan er gasvorming optreden in de darmen waardoor ze buikpijn krijgen en zelfs kunnen doodgaan!!!!!!! :oo

Ze mag echt wel broccoli hoor! Ze mogen alleen niet teveel -kool. Dus als je met mate geeft, mag je gewoon bloemkool en broccoli geven. Ze krijgt het al heel d'r leven en ze heeft nog nooit last gehad van gasvorming!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 17:16

Nee ik heb gewoon zaagsel en van dat dunne stro als bodem.
Zijn wond is gehecht he dus er kan niks inkomen. ;)
Verder over het broccoli weet ik niks van, dat geef ik hem nooit. :+
Hij begint steeds iets dikker te worden dus gaat de goede kant op! :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:29

Stro lijkt me niet verstandig, is niet geschikt voor cavia's. :)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 18:23

ik zeg toch dun stro, het is stro in allemaal kleine stukjes gemaakt en niet scherp.