Help, kat wilt niet eten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amanda2

Re: Help, kat wilt niet eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 07:32

Ik zou zeker naar de dierenarts gaan als je t niet vertrouwd.

Heb je je moeder al gebeld om te overleggen?

Mijn ene kat eet ook nauwelijks als ik er niet ben, dus dat is misschien nog n mogelijkheid?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:36

Chiqa schreef:
WillemYntJee schreef:
Chiqa die van mij had t ook nog nooit gehad (kitten) en ze vond t heeerlijk dus wat dat betreft ben k t niet met je eens.

Je kan het wel niet met me eens zijn de resultaten logen dr anders niet om ;) Twee weken opname ivm met een voedselreactie op rauwe kip en vergeet niet dat jij een kitten heb en ik een wat oudere kat net als TS die dit niet gewent is.

Maar begrijp dat jij dr veel meer verstand van heb dan mijn DA

Och er zijn uitzonderingen. Dat dit voor jouw kat geldt, betekent niet dat dit voor alle andere katten geldt.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:37

TS, weet je al meer?
Hoe gaat het ondertussen?
:)

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 18:56

Het gaat beter met Diesel :) hij eet weer wat meer en is ook niet de hele dag weggeweest.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:02

katten kunnen ook minder eten als er gezinsleden op vakantie zijn....

hou m goed in de gaten en zou m meer binnen houden zodat hij niet ergens anders kan eten
zo zie je of hij idd ergens anders z'n buikje vol eet en z'n eigen brokjes laat staan.

rauwe kip ben ik niet voor ivm samonella weet niet of katten daar ook gevoelig voor zijn en omdat ie wat ouder is....

hoop dat ie beter blijft eten

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:08

Zal de volgende keer tegen MiniPoes zeggen dat ze haar gevangen duif eerst door mij moet laten koken voor ze hem rauw naar binnen gaat zitten werken.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:09

als het goed is zijn de meeste katten immuun voor salmonella. Niet elke kat is dit dus.

Wij hebben er ook 1 die 2 week is opgenomen met een reactie op de kip. Nu koken wij de kip altijd. De Dierenarts zij dat het weinig uit maakte, maar dat gekookte of halfs gekookte kip beter is dan helemaal rauw.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:10

Abeltje77 schreef:
Zal de volgende keer tegen MiniPoes zeggen dat ze haar gevangen duif eerst door mij moet laten koken voor ze hem rauw naar binnen gaat zitten werken.

je kunt het zeggen tegen ze ja, maar of ze luistert?

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:12

tja daar heb je een punt dat als ze een vogeltje vangen dat ie ook gekookt moet worden....

maar zo als ik al melde dat ik niet precies weet hoe t zit met de samonella en katten.

ook denk ik dat als ze vogeltje vangen en eten dat de bacterieen minder zijn dan een kippie uit de supermarkt....

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 19:46

goldynf schreef:
katten kunnen ook minder eten als er gezinsleden op vakantie zijn....

hou m goed in de gaten en zou m meer binnen houden zodat hij niet ergens anders kan eten
zo zie je of hij idd ergens anders z'n buikje vol eet en z'n eigen brokjes laat staan.

rauwe kip ben ik niet voor ivm samonella weet niet of katten daar ook gevoelig voor zijn en omdat ie wat ouder is....

hoop dat ie beter blijft eten

Dit is ook de reden dat ik zijn halsband weer om heb gedaan :) hij bleef gister namelijk ook heel lang weg (7uur!!)
hij ligt nu binnen lekker te slapen, binnen houden is geen optie. Het is echt een buiten en binnen kat.

Inderdaad mijn moeder zei ook al dat het misschien komt omdat ze op vakantie zijn.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:41

Zou heel goed kunnen wat je moeder zegt :)
Fijn dat hij n betere indruk maakt, hou em goed in de gaten.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:52

Misschien last van tandsteen of terugtrekkend tandvlees? Ik weet niet hoe oud Dieseltje is? Wat je ook kan proberen is de harde brokjes te weken in wat water. Als het aan z'n tandjes ligt, zal hij nu wel gaan eten, het doet dan minder pijn. Succes! En als hij slecht blijft eten, dan echt naar de DA, overleg dat iig even met je ouders!

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 20:55

dorothea schreef:
Misschien last van tandsteen of terugtrekkend tandvlees? Ik weet niet hoe oud Dieseltje is? Wat je ook kan proberen is de harde brokjes te weken in wat water. Als het aan z'n tandjes ligt, zal hij nu wel gaan eten, het doet dan minder pijn. Succes! En als hij slecht blijft eten, dan echt naar de DA, overleg dat iig even met je ouders!

We weten niet precies hoe oud die is want hij komt uit het asiel en daar zeiden ze dat hij 2 was maar bij de DA bleek die minstens 10 te zijn..
heb blikvoer dat ik hem had gegeven was ook zacht en daar at hij net zoveel van als de harde brokjes ;)

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 14:16

volgens mij voelt die zich weer helemaal goed, hij was vanochtend keihard aan het miauwen omdat zijn bakje leeg was :D haha

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:22

Chiqa waar is die opmerking nou weer voor nodig? Ik zeg gewoon dat ik dat niet met je eens ben en zo te lezen zijn er meerdere mensen met mij dat niet, maar dan hoef je toch niet meteen zo'n denigrerende opmerking te plaatsen? Dat t bij jouw kat niet goed viel wil toch niet zeggen dat t bij elke kat kwaad kan.

TS fijn dat dieseltje weer wat is opgeknapt! Wanneer komt je moeder terug? Kan best zijn dat ie haar gewoon mist hoor. En gelukkig vraagt ie nu weer om eten ;)

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 23:45

Mijn moeder komt morgen al terug ipv zondag ;) en zij had ook al het idee da hij haar gewoon mist want zij voert hem het vaakst (vooral 's ochtends) het is niet zo dat hij van mij nooit eten krijgt hoor :o

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:50

Denk dat het idd een teken van stress/missen is!!