kat kaal!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:42

Ik keek eerst naar die big en dacht, huh, die is toch niet kaal? Haha.

Maar jammer dat je kat kaal wordt connie, het is een ontzettend mooi dier!

Misschien echt iets heel stoms, probeer mee te denken, maar heb eerlijk gezegd niet zo veel verstand van katten... Maar de meeste dieren hebben toch na de winter dat ze een deel van hun wintervacht verliezen. Misschien vanwege de extreme winter van dit jaar, reageert de vacht van jouw kat overdreven..? En groeit het uiteindelijk straks weer allemaal aan..

Nou kan het ook een vitaminen gebrek zijn. Als het goed is kun je bij je DA hier een pasta voor krijgen, met vitaminen waar de vacht weer mooi glanzend van wordt. Het is in ieder geval het proberen waard of het dan weer aangroeit..

Of anders inderdaad door stress.. Je kunt homeopathische medicijnen tegen stress gebruiken. Deze zijn niet schadelijk voor dieren en sommigen hebben er baat bij! Onze hond is voor veel allergisch, maar heeft ook veel kwaaltjes en krijgt dus ook altijd homeopathische medicijnen. Ze zeggen altijd je gelooft er in of niet, maar onze hond knapt er in de meeste gevallen wel van op!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:47

Wij zijn naar een alternatieve arts gegaan en daar knapte hij een heel stuk van op, kreeg ook zijn haren weer een groot deel terug.
Helaas hebben we de zoektocht niet kunnen afmaken gezien zij ernstig ziek werd (iets met maag en darmen) en is hij ingeslapen ;(.

Maar wij hebben álle testen gedaan. Schimmel, vlooien, stress, andere katten, echt alles.
En alleen de alternatieve hoek bood enige oplossing.

tita

Re: kat kaal!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:42

Nou ik heb een vraag gesteld en TS heeft daar geen antwoord op gegeven want schimmel kan je maar op een goede manier testen.
En een van de oorzaken van schimmel ik bedoel kenmerken is haarverlies of afbrekend haar en dat is hier wel duidelijk.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:49

Ze is bij de DA geweest, die had het wel gezien (en getest) als het schimmel was geweest.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:51

Ukkiee schreef:
Ze is bij de DA geweest, die had het wel gezien (en getest) als het schimmel was geweest.

Ja en dat is fout...een da kan dat namelijk helemaal niet testen :Y)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:22

@tita: Wie kan dat dan wel testen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:27

tja wie dat kan en hoe dat kan..kan ik wel hier neerzetten en dan roept TS oooo dat heb ik ook zo gedaan.
Ik denk namelijk wel dat die kat aan schimmel lijdt.

Nou voortuit er zijn 3 soorten manieren
-woodslamp en dat doet een da MAAR 65% of was het nou 35% van alle schimmels lichten niet op.
- Microsopische onderzoek door middel van haren MAAR er is geen da ter wereld die alle schimmels kent

De enige betrouwbare is een kweek via de Mc_kenzie methode...de kweek wordt namelijk op verschillende manieren ingezet..Alle schimmels worden ontdekt.
Echter is zo'n kweek erg duur je bent al 100 euro kwijt enkel om vast te stellen of je kat schimpie heeft en wat belangrijk is wel soort schimpie

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:28

ben je sinds een tijdje over op ander voer? onze katten kregen dit doordat we over waren gestapt op een soort van biologishe voer wat waarschijnlijk niet zo biologishe was :D voeren nu weer ander voer en zien er weer prachtig uit! 2 van mijn 3 katten hadden er overgens maar last van.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:31

@Tita: Misschien zegt TS dat helemaal niet omdat ze juist vraagt of iemand iets weet wat haar kan helpen?? ;)

Ik heb de mijne wel op schimmel laten testen en ze hebben hem een nacht gehad om onderzoeken te doen en monsters te nemen.
Maar hij heeft niet op kweek gestaan (althans, hij :=. zijn haren of huid hebben niet op kweek gestaan :) )

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:34

Succubi schreef:
@Tita: Misschien zegt TS dat helemaal niet omdat ze juist vraagt of iemand iets weet wat haar kan helpen?? ;)

Ik heb de mijne wel op schimmel laten testen en ze hebben hem een nacht gehad om onderzoeken te doen en monsters te nemen.
Maar hij heeft niet op kweek gestaan (althans, hij :=. zijn haren of huid hebben niet op kweek gestaan :) )

Dat is raar...want de schimmel moet gevoedt worden door diverse voedingsbodems die ze maken. Overigens duurt de goede kweek ruim 3 weken.
Ik werd helaas al na 7 dagen gebeld de schimpie liep de voedingsbodem uit :')
Er wordt van zo'n tandenborstel met huid en haar stuk of 5-10 verschillende kweken gemaakt als er wat verschijnt op die bodems gaan ze met die schimmel (die ze eraf halen) verder met andere testen.

Jouw arts heeft waarschijnlijk lamp gebruikt en de microscoop maar raar dat ie daar moest blijven.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:38

@tita: Nou je dat zo zegt... Ik moest idd wel een maand wachten op uitslagen...
Er waren toentertijd zo ontzettend veel onderzoeken gedaan dat ik ook even niet meer weet wat er nou allemaal was gebeurd :o.
En sowieso hadden ze het in het asiel ook op kweek laten zetten voordat ik hem overnam. Hij heeft daar weken in quarantaine gezeten omdat hij zo lelijk was en ze bang waren dat he besmettelijk zou zijn _O-

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 00:08

Is er op bokt niet een keer een fret geweest die kaal was? Die had geloof ik een tumor ergens op een orgaan?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 00:15

Ik gebruik adventage want die dood vlooien meteen bij frontline moet de vlo een uur op de kat zitten voor hij genoeg gif heeft gehad ivm resistentie
hoi mijn kat heeft dat ook en die krijgt dan prednison is eenpaardemiddel krijgt het per injectie maar het werkt nadeel daar van is dat als het een verkeerde reactie geeft het meestal te laat is dan, ik heb een heel klein formaat poesje en daar ging het goed bij je zou het kunnen vragen injectie werkt 3 weken ze gaan wat meer drinken maar als het dan gaat groeien weet je of het medisch is

Evaaa_ schreef:
Mijn kat werd vorig jaar ook ineens kaal bij de flanken. Ze had alleen nog maar een soort kerstboom van haar op haar rug. De dierenarts zei dat ze allergisch was voor het speeksel van vlooien. Wij waren een maand op vakantie geweest, dus heeft ze waarschijnlijk vlooien opgelopen, hier was ze allergisch voor, waardoor haar haar uitviel. De Da zei dat dit vaak bij witte katten voor kwam!!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 00:17

@Nienkeee_: Fretten hebben dat gauw. Vooral vrouwtjes als die niet gesteriliseerd worden en niet gedekt blijven zij in hun (ik ben het goede woord kwijt :o) zelfde als hengstigheid hangen en kunnen zij zich helemaal kaal plukken.
Als je niks doet kunnen ze zelfs ernstige aandoeningen krijgen!
Dus een fret altijd steriliseren (of laten dekken) :)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 00:21

en toch zie je hier niet een typisch beeld van een schimmel...... dat geeft andere plekken op de huid en ander uitval van haren, zoiezo jeukt dat vreselijk en krabt deze kat dus niet en belangrijker de andere katten hebben het ook niet.... de meeste da's kunnen zon heel simpel testje doen op kweek in zon klein potje haartjes erin en bij positief resultaat kleurt de voedingsbodem rood, deze vangt echter niet alle schimmels maar wel de meest vookomende..... maar dan nog ik vind dit er niet als een schimmel uitzien...

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 10:09

ik denk dat ik idd eens homeopatisch iets ga zoeken.
vlooien,voer krabben etc doet ie allemaal niet.
Hij krijgt nu overigens weer iets haar op zn pootjes...
Heb al zitten denken om een heeeel rustig huis voor m te zoeken waar hij helemaal alleen is..
maargoed wil m eigenlijk helemaal niet kwijt maar dit is zo zielig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:15

Onze kat heeft ook jaren klachten vachtklachten gehad. De DA heeft meerdere middelen voorgeschreven, maar niets scheen te helpen. Bij onze kat heeft het simpelweg geholpen om te werken met het middel Advantage. Ik heb gelezen dat jouw kat geen schimmel/vlooien etc heeft. Maar dat had onze kat volgens de DA ook niet. En toch werkte dit middel erg goed.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:22

Mjay schreef:
en toch zie je hier niet een typisch beeld van een schimmel...... dat geeft andere plekken op de huid en ander uitval van haren, zoiezo jeukt dat vreselijk en krabt deze kat dus niet en belangrijker de andere katten hebben het ook niet.... de meeste da's kunnen zon heel simpel testje doen op kweek in zon klein potje haartjes erin en bij positief resultaat kleurt de voedingsbodem rood, deze vangt echter niet alle schimmels maar wel de meest vookomende..... maar dan nog ik vind dit er niet als een schimmel uitzien...

Mensen zoals jij roepen maar wat gebasseerd op eigen ervaring zonder nuttige en nodige kennis. Ik zou zeggen kom eens bij mij kijken (mag niet) aan Lot zie je niks..Lot heeft enkel wat afgebroken haartjes op haar oortje...ze krabt nooit. Ik ben enkel naar de da gegaan omdat die haartjes niet groeide maar het "kale" plekje wel er zat geen schurft geen roos enkel afgebroken haartjes

En er gaan geen haren in een potje :Z er wordt voornamelijk huid op een soort tandenborstel verzameld schimmel kan namelijk wel 10cm in de huid zitten...dus er kunnen haren groeien en lijkt je kat nergens last van te hebben vervolgens ga je hem buiten laten lopen of in een ander huis verplaatsen en blijkt je kat zogenaamde drager te zijn en kan ie hele huishoudens besmetten.
Simpel testje is het inmiddels ook niet meer..niet elk schimmel gaat dood met een schimmeldoder en sommige schimmels hebben en specifieke aanpak nodig

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:44

Ik wil toch nog even een idee opperen voor de kale kat.
Sinds ik een nieuwe kat heb die geen speciaal voer nodig heeft ben ik me wat gaan verdiepen in kattenvoer. Inmiddels al aardig wat gelezen en wat ik tegenkom zijn allergien door voer. En dan gaat het vooral om het voer wat je zo in de supermarkt kan kopen.
Deze zitten vaak boordevol suikers en granen/groenten. Dat laatse kan een kat niet eens verteren.

Ik weet nie wat je voert maar misschien toch eens kijken.
Kom eens op kattenplaza.nl daar staat een heel topic alleen over voer. Ik heb er al veel van opgestoken en mijn kat krijgt dus al zeker geen whiskas, felix en ander troep. Ik kijk nu echt wat er op de verpakking staat en mocht ik ooit weer eens een baan krijgen wil ik wel vers gaan voeren.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:55

Wat naar zeg! Hoe is je kat kaal geworden? Langzaam, steeds plukjes of ging het heel snel?
Mijn kat zijn vacht begint namelijk ook raar te doen, en het is ook een Ragdoll. Begin me erg zorgen te maken. Bij hem vilt het haar en dan laat het in stukken los. Ik borstel hem wel goed. Heel raar. Andere Ragdoll heeft niks. Waar komt jouw kat vandaan eigenlijk?

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 04:17

Onze kat is ook een tijdje kaal geweest, nu deed hij dit zelf, trok al zijn haren eruit.

Bij onze kat was het stress (waar dat beest stress van heb geen idee :+ ), Dat was bij de flanken, dus heb van de DA nog pipetjes mee gehad voor vlooien, maar dan had onze andere kat het ook al moeten hebben.

Nu is hij denk ik 'ontstressed' want alles is alweer aan het aangroeien.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:31

Ik begrijp dat je DA hormoonpillen heeft gegeven, maar eigenlijk niet zeker weet of het een hormoon probleem is? Dat zou ik best kwalijk vinden, het zou het nl best kunnen verergeren op deze manier...
Misschien dat een bloedonderzoek dingen kan uitsluiten?