Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
. zijn haren of huid hebben niet op kweek gestaan
) Succubi schreef:@Tita: Misschien zegt TS dat helemaal niet omdat ze juist vraagt of iemand iets weet wat haar kan helpen??
Ik heb de mijne wel op schimmel laten testen en ze hebben hem een nacht gehad om onderzoeken te doen en monsters te nemen.
Maar hij heeft niet op kweek gestaan (althans, hij. zijn haren of huid hebben niet op kweek gestaan
)

.

Evaaa_ schreef:Mijn kat werd vorig jaar ook ineens kaal bij de flanken. Ze had alleen nog maar een soort kerstboom van haar op haar rug. De dierenarts zei dat ze allergisch was voor het speeksel van vlooien. Wij waren een maand op vakantie geweest, dus heeft ze waarschijnlijk vlooien opgelopen, hier was ze allergisch voor, waardoor haar haar uitviel. De Da zei dat dit vaak bij witte katten voor kwam!!
) zelfde als hengstigheid hangen en kunnen zij zich helemaal kaal plukken.
Mjay schreef:en toch zie je hier niet een typisch beeld van een schimmel...... dat geeft andere plekken op de huid en ander uitval van haren, zoiezo jeukt dat vreselijk en krabt deze kat dus niet en belangrijker de andere katten hebben het ook niet.... de meeste da's kunnen zon heel simpel testje doen op kweek in zon klein potje haartjes erin en bij positief resultaat kleurt de voedingsbodem rood, deze vangt echter niet alle schimmels maar wel de meest vookomende..... maar dan nog ik vind dit er niet als een schimmel uitzien...
er wordt voornamelijk huid op een soort tandenborstel verzameld schimmel kan namelijk wel 10cm in de huid zitten...dus er kunnen haren groeien en lijkt je kat nergens last van te hebben vervolgens ga je hem buiten laten lopen of in een ander huis verplaatsen en blijkt je kat zogenaamde drager te zijn en kan ie hele huishoudens besmetten.
), Dat was bij de flanken, dus heb van de DA nog pipetjes mee gehad voor vlooien, maar dan had onze andere kat het ook al moeten hebben.