Cavia Elmo wordt geopereerd morgen :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Cavia Elmo wordt geopereerd morgen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:29

Mijn kaaf was langharig, dus geen borstel...Maar wel véél haar, dus mss wel gerelateerd...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:53

Fijn dat alles goed is gegaan! :) Verwen haar maar lekker als ze weer thuis is. ;)

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:59

Nog heel even maar zonder Elmo, dan is ie er weer :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 23:48

Bedankt voor de lieve reacties :D Nog 1 nachtje minder goed slapen, dan is ze er gelukkig weer. Mag haar pas om 9 uur ophalen.. Hoop zo dat alles meevalt.. Moet haar iig een tijdje pijnstilling geven via spuitje in haar mond. Maar daar heeft ze zo'n hekel aan! Heb ik al is eerder moeten doen, medicatie via een spuitje. Maar goed. We zien het morgen wel...

Bij borstels en langharige zal het idd wel aan het haar liggen..

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 09:32

Ze is weer thuis!!!

Om 9 uur mocht ik haar ophalen en om kwart voor 9 stond ik al voor de deur ;) Kreeg haar gelukkig wel meteen mee.

Waar ik al bang voor was, ze moet 2x daags medicatie via een spuitje in d'r bekkie. Heb ik al eens eerder moeten doen, en ze vindt dat echt helemaal niks! Ze doet alles om daar onderuit te komen! Zo zielig om te zien!

Ze is vanachter helemaal kaal geschoren, en er zit een flinke wond, maar dat geneest vanzelf. Over 10 dagen moet ik terugkomen met haar. Voor controle...

Ze was gelijk weer helemaal thuis. Schoon hokje, veel hooi,verse sla, stuk wortel, veel brokjes en een beschuitje, ze begon gelijk te eten toen ik d'r in d'r hok zette!

Home sweet home, Elmo!

Hier nog een paar foto's.

Let op: Kan nog steeds schokkend zijn!

Eerst d'r lieve hoofdje.. Met nog een beetje bange oogjes..
http://img684.imageshack.us/img684/9478/dsc00078hb.jpg

Dan hoe lelijk ze geworden is:
http://img69.imageshack.us/img69/2060/dsc00074be.jpg

Close-up:
http://img691.imageshack.us/img691/1466/dsc00076gg.jpg

Arm ding:
http://img576.imageshack.us/img576/567/dsc00079m.jpg

Ik laat haar nu eventjes met rust.. Ze zit lekker te eten. Kan ze bijkomen van alle indrukken...

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:42

Dat is een behoorlijke wond,maar het ziet er wel netjes uit.
Fijn dat ze weer thuis is,nu maar herstellen maar dat komt vast helemaal goed met jou als baasje!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:48

Gelukkig dat het zo voorspoedig gegaan is en het geen tumor blijkt te zijn...Met de liefdevolle verzorging die ze van jou krijgt kan het toch haast niet meer mis gaan. Beterschap... :(:)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 10:04

Wat een lieve berichtjes! Ik krijg er een kleur van :o

Ze is weer helemaal thuis, deed net de koelkast open en ze begon weer als vanouds te piepen..!! Terwijl d'r hok vol ligt met eten! :P

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:03

Ah dat ziet er goed uit, maar wat een jaap voor zo'n kleintje he. Let straks wel extra op als het haar weer begint te groeien. Dan zou het in theorie weer kunnen gebeuren zeker omdat het zoveel in 1x is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:05

Inderdaad een flinke wond, maar dat is al gauw het geval als er veel weggesneden moet worden. Het ziet er in elk geval goed uit, ik hoop dat de genezing voorspoedig gaat!
Dat ze het niet leuk vindt om medicijnen te krijgen moet je maar even loslaten, het is voor haar eigen bestwil. Gewoon even stevig aanpakken en snel in haar bekkie spuiten, dan heb je het maar gehad. ;)

Succes nog en beterschap voor Elmo! Ze boft maar met zo'n lief baasje. :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 11:19

Dat het zo'n grote wond zou worden verwachtte ik al, er zat een enorme schijf/bult ónder het gat! Het gat was dus nog niet eens het ergste! Het verbaasd me dat ze nog genoeg huid overhadden om het te hechten! Wel triest, ze had een klein gat zitten, en nu een enorme jaap! Maar dit geneest tenminste nog..

@ chocobroodje: Het krijgt de kans niet om nog een keer te gebeuren, en anders zal ik er vroeg bij zijn. Ik ga haar nu iedere dag controleren :P

@ RedPassion. Ik weet dat ze de medicijnen nodig heeft, dus ik probeer het gewoon zo snel mogelijk te doen... Ze vindt het echt helemaal niks. Smaakt ranzig denk ik.

Ze zal wel een hekel aan me krijgen door die spuitjes ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:26

Wat krijgt ze nu nog voor medicatie en voor hoelang?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 11:29

Ze krijgt Carprofen Drops, 2x daags 0.5 ml en ze krijgt Enrofloxoral Drops, 2x daags 0.5 ml.
Het ene is iets tegen bacteriën ofzo (tegengaan van een ontsteking denk ik) en het andere is pijnstilling..

Dit moet ze sowieso de 10 dagen volhouden, en bij de controle over 10 dagen hoor ik hoe het afloopt. Of ik door moet gaan met de medicatie of dat ze mag stoppen..

Ze zit nu trouwens wel boos achterom te kijken elke keer naar die wond. Volgens mij doet het een beetje pijn! Hoop niet dat ze eraan gaat knagen ofzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:40

itsmi schreef:
Ze zal wel een hekel aan me krijgen door die spuitjes ;)

Ik geef mijn ratten altijd direct iets lekkers nadat ze medicijnen gekregen hebben. Dan is de smaak een beetje weg en hebben ze niet alleen maar een negatieve associatie met medicijnen krijgen. :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 11:44

Heb ik ook geprobeerd, maar ze wil niks daarna! Ze doet altijd een moord voor vitamine C pilletjes met sinasappelsmaak, maar nu hoeft ze die echt niet! Ze pakt ze uit m'n hand en spuugt ze ook meteen weer terug! Was vorige keer ook zo. Caviasnoepjes vindt ze ook lekker, maar hoeft ze ook niet meer na die spuitjes.. Komkommer vindt ze ook heerlijk, maar wil ze ook niet na de spuitjes. Ga het vanavond met sla ofzo proberen. Misschien dat dat nog lukt!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:51

Het is zo jammer dat je ze niet kunt uitleggen waarom het zo belangrijk is he. Nou ja komt wel goed, is voor haar eigen bestwil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:54

Je biedt het in elk geval aan, meer kan je niet doen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 11:59

Ja.. Meer kan ik ook niet voor d'r doen.. Ik doe mijn best voor haar! Probeer het zo comfortabel mogelijk te maken...

Ze ligt nu te slapen.. Ga maar even boodschappen doen. Kan ze ongestoord een tukkie doen...

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:03

Ach, arm ding! Ze ziet er nu niet uit.. :+ Gelukkig is ze thuis en gaat alles goed. Hopelijk geneest het goed! Oh beschuit heb ik mijn caafs eigenlijk nog nooit geprobeerd, kan ik ook weleens doen!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 06:20

Met sla lukt het wel! Sla vindt ze blijkbaar o lekker dat ze dat wel aanneemt na de spuitjes..

Vannacht heeft ze denk ik wel aardig pijn gehad, ze zat nog op precies dezelfde plek als waar ik haar neergezet had gisteravond. Ook de broccoli eet ze niet die ik speciaal voor haar gekocht heb. Normaal vindt ze broccoli juist wel heel erg lekker.

Krijg wel het idee dat ze er aardig last van heeft...

Ik ga naar m'n werk, kan ze lekker bijkomen en verder tukken... (wou dat ik dat ook kon nu, haha :Z )

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 16:03

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:33

Mijn konijn had precies hetzelfde! Maar dan bij haar wang. Een grote opengebarste bult ter grote van een pingpongbal. We hebben haar ook laten operen en toen hebben ze het dichtgenaaid en moest ze een paar weken apart zitten en medicijnen krijgen via een spuitje in de mond. Helaas had ze ook een tumor in haar buik en hebben we haar 2 maanden na die operatie moeten laten inslapen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 01:30

Aah jeetje Merel! Dat is heftig! Gelukkig blijkt het bij Elmo geen tumor te zijn, maar een opengebarsten Talgklier...
Zij kreeg ook medcijnen via een spuitje in de mond. Ze vond het alleen 3x niks. Vandaag extra naar de DA geweest, omdat ze een hechting eruit gebeten heeft. Helaas. daT gaat dus minder goed genezen. Maar vrijdag gaan de rest van de hechtingen eruit...

Is het lang geleden?