Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Drrrassic schreef:Ik zou trouwens als je weet wat je wilt voor dier je heel, heel goed inlezen en zorgen dat je van te voren in theorie alles weet en daarna hoopt het in de praktijk toe te kunnen passen. Zowel de voor- als nadelen van het dier.
Als je opvang zoekt voor een hamster is er vaak wel een liefhebber bij je in de buurt te vinden via http://www.dehamster.nl/forum. Maar zoals andere mensen in dit topic ook al zeggen: denk ook eens aan muizen, gerbils of ratjes.
ik hoop toch niet dat ik de indruk heb gewekt dat ze in een (te) kleine kooi zat want dat is dus niet zo! alleen ze zijn gewoon 's nachts wakker.. en doen hun behoefte en ren rondje en ontbijt/lunch/diner en verzamelrondje voor het geval er de komende drie maanden geen eten te vinden is dus ook 's nachts
) maar altijd op je kamer vind ik niet goed voor een konijn. dus ik zeg geen van bijde!
Dat geldt overigens ook voor gerbils, die willen ook liever samen. Daarbij ben ik het niet eens met het feit dat gerbils knuffelig etc zijn, imo zijn dat ook meer kijk-dieren.. Pelryo schreef:ooit gehoord van een Gerbil? dit zijn leuke sociale knaagdieren die overdag actief zijn. Ook zijn ze heel vriendelijk en schattig. Een hamster is niet leuk vind ik, een gerbil 100 maal leuker en tammer.
edit: ik doe dierverzorging en pak veel liever een gerbil uit zijn hok dan een hamster!