gewrichtsband hond over

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Myra87

Re: gewrichtsband hond over

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:41

Het komt allemaal wel goed, alleen heb je dat idee niet net na zo'n operatie. Mijn hond poepte pas 4 dagen na de operatie, plassen ook pas na 2 dagen. Met handdoek ondersteunen is heel goed
Hopelijk blijft ze nu van de hechting al
Als je het interessant vind, ik heb op mijn website een soort dagboek van mijn hond haar kruisband operatie
www.myrjana.nl

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:40

Ik neem aan dat ze pijnstilling krijgt? Beau kreeg na zijn operatie ook vetranquil tabletjes om rustiger te worden...

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:45

Ik heb het met mijn golden retriever gehad toen ze 11 was, gezien haar leeftijd hebben we haar een kansje gegeven met pijnstillers en steroiden. Die kuur heeft haar zover in de pootjes gekregen dat ze nog 2 jaar vrolijk en pijnloos rondhuppelde terwijl haar goede achterpoot het leeuwendeel van haar gewicht droeg. Na die 2 jaar scheurde ze de knieband van haar andere achterpoot en hield het gewoon op. Toen heb ik haar in laten slapen.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 22:49

Ze krijgt geen pijnstillers, enkel antibiotica. Want ze hebben schrik dat ze met pijnstillers haar poot te fel gaat belasten.

Het gaat nu al beter. Ze staat zelf op als ze naar buiten moet, ze loop tot aan de deur en dan een stukje buiten (ongeveer een dikke 10m in totaal), en dan is ze uitgeput.
Af en toe steunt ze ook al lichtjes op haar poot.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:23

Fijn te lezen dat het al wat beter gaat!

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:28

Tjee vervelend, ik zou het zeer zeker wel laten doen je verteld dat de hond verder nog in goede conditie is ondanks zijn leeftijd.
Mijn hond is nu inmiddels ook bijna 8 maar toen hij 2 was had hij in beide achterpoten zijn kruisbanden kapot.
Mijn hond heeft 2 behoorlijke operaties gehad ( TPLO) en dit koste met alle onderzoeken en complicaties een kleine 5000 euro.
Van elke poot heeft hij 3 maanden moeten herstellen maar daarna nooit meer een stap kreupel gelopen!

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:32

oh sorry las niet dat de hond inmiddels al geopereerd is :o

Zicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:01

Wat ik uit je verhaal begrijp, tenminste gezien de prijs, is dat ze teugeltjes hebben geplaatst.

Mijn hond heeft dit ook gehad, poot is lang dik gebleven, er zat ontzettend veel vocht in.

Toen begon de andere poot... Voor deze poot hebben we gekozen voor de tta. Een stuk duurder maar daar heb je ook wat voor. Hij liep na een kleine week alweer helemaal rad. Geen vocht gehad en ook een stuk minder pijn.

De poot waar het teugeltje is geplaast is nog steeds niet helemaal goed, hij loopt niet kreupel maar uit de gemaakte rontgenfoto's blijkt dat het een en ander toch weer verschoven is. De kans is groot dat deze poot dus ook nog een keer geopereerd moet gaan worden. Voor nog een tta dus.

Veel sterkte met je hond, het is een ellende die kruisbanden!

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:36

Vind het wel grof dat ze geen pijnstilling mee hebben gegeven! Ik snap dat ze denken dat het anders de poot snel belast, maar de eerste dagen pijnstilling is toch wel vriendelijker. Onze hond (TPLO beide zijden) heeft de eerste week pijnstilling gehad en niet een keer gejankt tijdens het opstaan. Wij hebben hem rustig gehouden door hem in een bench te plaatsen en regelmatig korte stukjes eruit. Tussendoor lag hij lekker te slapen.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:40

Zicky schreef:
Wat ik uit je verhaal begrijp, tenminste gezien de prijs, is dat ze teugeltjes hebben geplaatst.

Mijn hond heeft dit ook gehad, poot is lang dik gebleven, er zat ontzettend veel vocht in.

Toen begon de andere poot... Voor deze poot hebben we gekozen voor de tta. Een stuk duurder maar daar heb je ook wat voor. Hij liep na een kleine week alweer helemaal rad. Geen vocht gehad en ook een stuk minder pijn.

De poot waar het teugeltje is geplaast is nog steeds niet helemaal goed, hij loopt niet kreupel maar uit de gemaakte rontgenfoto's blijkt dat het een en ander toch weer verschoven is. De kans is groot dat deze poot dus ook nog een keer geopereerd moet gaan worden. Voor nog een tta dus.

Veel sterkte met je hond, het is een ellende die kruisbanden!

Hier ook ervaring met TTA, drie weken geleden, en zou het zo weer laten doen, hond heeft bijna geen pijn gehad en liep na 1 dag weer op 4 poten! Andere poot moet misschien ook (nu misschien al wat ingescheurd, was iig wel iets onstabiel) en dan ga ik zeker weer voor de TTA, het geld heb ik er wel voor over, als ik zie hoe het herstel is