Onze zoektocht naar een duo katten is geslaagd!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

Re: Onze zoektocht naar een duo katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:28

kitten seizoen is weer begonnen dus genoeg kittens te vinden in de asielen hoor :)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:48

misschien even rondkijken bij het asiel?
Onze katers komen ook uit het asiel, die waren als nestje gedumpt samen met mama poes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:05

Laika schreef:
Ik heb niet heel het topic doorgelezen maar PB anders PoucyWoucy eens, die had ook nog een koppeltje wat een plekje zoekt. Burmees en Tonkinees dacht ik.

Toevallig had ik die tip ook via PB gekregen ;) Ik ga PoucyWoucy vanavond even bellen :)

natascha44 schreef:
Ik heb hier een nestje met kittens, 4 stuks!!
Ik heb er al eén weggeven en de andere houden we zelf maar ik heb er dus nog 2 over, je mag ze hebben hoor :D .
Wat het zijn weet ik nog niet maar de een is een driekleur (lapjeskat) wat vaak vrouwtje zijn en de andere is grijs met zwart..
Ik vraag er nix voor, ben al lang blij als ze een goed huis krijgen.

Wauw wat lief van je! :D Hoe oud zijn ze nu? :+:

Majo schreef:
TS, hou er met de allergie rekening mee dat je man voor de ene kat wel allergisch kan zijn, en voor de ander niet!
Ik heb dit probleem namelijk zelf ook... zelfde als met honden. Voor de kat van mijn ouders ben ik erorm allergisch, voor mijn eigen hond niet. Maar voor de hond van een vriend van mij weer wel!

Dank je voor die tip :) We zullen het in de gaten moeten houden, en hij heeft aangegeven om ook wel er wat aan te willen doen als z'n allergie toch opspeelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:32

Net een leuk telefoongesprek gehad met een bokker :):)

Ik hou jullie op de hoogte ;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:45

Aeris schreef:
Veel succes met de zoektocht!

Misschien is Kruibeke in Belgie wat te ver voor jullie, maar wie weet...
http://www.allemaalpoezen.net/cats.html
Onderaan deze pagina staat een koppel dat op zoek is naar een nieuw huisje, en tussenin is er ook nog een koppel dat een nieuw thuis zoekt. De mensen van deze kattenopvang zijn heel erg vriendelijk en geven je gerust alle info die je wenst.

Onze kat komt ook van Allemaal poezen en was in orde wat betreft entingen en medisch paspoortje, net als de andere katten die er zitten.

Onze kat komt ook van Allemaal Poezen. Echte aanrader!!! Goed advies, luisteren naar je wensen, hebben ook erg veel katten zitten maar niet in een standaard asielgevangenis maar op een mooi domein, zodat katten echt kat kunnen zijn en dus qua karakter gekend zijn.
Als je toch voor nieuwe katten kiest, ga dan voor volwassen asielbewoners, die moeten het altijd afleggen tegen schattige kittens.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:52

Hoop voor jullie dat er een leuk stel gevonden wordt en een fijne toekomst binnen jullie gezin te wachten staat.....ik duim met je mee!

Wij hebben onze katten beiden uit het asiel, 2 katers, de ene kater uit het ene asiel en de andere weer uit een ander asiel.
Het zijn kater van toen 5 en 6 jr oud (nu 8 en 9 jr)......wij werden destijds min of meer gewaarschuwd om 2 vreemde katers bij elkaar te laten in hetzelfde huis.
Maar zo eigenwijs als we zijn en misschien ook wel een beetje dom (destijds nul komma nul verstand van katten) hadden een hele leuke in een ander asiel gezien......een beetje een zielig katje die erg ziek was geweest en net zijn broertje was verloren aan dezelfde ziekte die hij wel overleefd had.
De ene kat hadden we 3 maanden voordat de andere kwam, we hebben exspres vrij snel een andere erbij genomen voordat de eerste kat helemaal zijn domein veroverd had en waarschijnlijk geen andere kater meer dulde (zo werd ons destijds verteld)..............

Vanaf dag 1 ging het ontzettend goed, natuurlijk wel achter elkaar aanjagen en elkaar uitproberen maar ze hebben tot op de dag van vandaag nog nooit gevochen of lelijk tegen elkaar gedaan.
Ze accepteren elkaar en hebben vaak de grootste lol met mugjes vangen of elkaar aflikken......

Mijn man is ook allergisch gwesst in het verleden, ik heb van hem geeist een test te laten doen...omdat ik geen dier terug breng naar het asiel omdat hij per ongeluk toch nog allegisch zou zijn ......gelukkig was de test negatief (voor ons dus positief) op katten allergie en konden we naar het asiel.

Succes met jullie zoektocht!!!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:12

de katten uit mijn onderschrift komen ook uit het asiel, als maatje gehaald voor mijn eigen kitten en ze zijn nu alledrie onafscheidelijk.

In het asiel (Beilen, wat te ver voor jou denk ik) zaten toen 3 koppels die alleen samen geplaatst werden. Ik hoop dat het met de bokker wat wordt, maar anders zou ik het asiel toch zeker niet uitsluiten. vaak haken mensen af als ze op internet zien staan dat ze samen geplaatst moeten worden en daarom wordt dit meestal (niet altijd) niet vermeld, als mensen dan komen kijken worden ze toch vaak wel verliefd :D

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:35

Hoi ze zijn 5 weken oud nu..
Eten al wat brokjes en deze week ga ik ze kittenmelk proberen te laten drinken en proberen of ik ze op de bak kan krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:11

Zoektocht ten einde!!!!!! :D

Later wat uitgebreider!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:12

Neeeeeee niet later joh! :D Nu maar gewoon ff snel :j

Gefeliciteerd trouwens!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:14

zit nu op m'n mobiel, vandaar :D

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:14

vertel vertel VERTEL!!! :D

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:17

ben benieuwd!!! vertel is het van een bokker en van wie en wat voor soort :P
(wat een vragen :+)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:20

Oh wat leuk, ik ben benieuwd!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:12

ik ben ook heeel benieuwd! dan had je ons niet zo nieuwsgierig moeten maken hoor!!

enne, gefeliciteerd met je verjaardag :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:33

net een slechte kwaliteit foto gemaakt. Heb nog even m'n zwager op bezoek, maar daarna zet ik m online

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:00

Tadaaaaaaaaaaaaaa
Links Burmees kater Joey (10 jaar) en rechts Tonkinees poes Lily (7 jaar)!
Afbeelding
Afbeelding

Kwaliteit is een beetje slecht... was donker onder dochter haar bureau, en de flits maakt het er niet beter op :=

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:10

je hebt ze ook al echt opgehaald. wat een mooie katten! zijn het beide siamesen of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:15

Nee, Joey is een Burmees, en Lily een Tonkinees :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:19

o oke geen van beide dus. vind ze wel mooi. maar je hebt ze vandag al gelijk opghehaald.

zie dat ik je ook nog moet feliciteren dus bij deze gefeliciteerd. heb je leuk cadeautje voor je verjaardag gehad gelijk.

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:20

van harte gefeliciteerd!!! wat zijn ze super mooi!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:21

jee wat een leuke beesten! en heb je ze nu via een bokker of toch via een andere weg? ook gefeliciteerd met deze leuke aanwinsten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:21

Klopt, we hadden eigenlijk bedacht dat als de klik er was, ze wat ons betreft meteen mee mochten. Anders waren we komend weekend nog wel teruggegaan, maar de rit was enkele reis 2 uur en een kwartier, dus eigenlijk was het wel fijn dat ze meteen mee konden :j

Ze komen inderdaad via een bokker :j

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 07:16

Wat leuk!! Het zijn dus toch de poezels via Poucywouce geworden :D Toppie medium toch dat Bokt! :D
Heel veel geluk met het koppeltje, maar dat zal best gaan lukken denk ik!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:03

Super mooie katten! Wat ook meteen de stelling ontkracht dat je telkens 100' en euri moet neertellen voor een raskat, sommige eindigen net zo goed 'op straat'.
Laatst was ik nog in de opvang, wat er allemaal zat: een siamees, een noorse boskat, een grijze shebapoes (weet niet hoe het ras heet) en nog een hoop kruisingen met blauwe ogen, lang haar en bakken uitstraling. Ze gaan wel sneller weg dan een standaard HTK kat, maar ze zitten er toch ook maar!
Gelukkig hebben deze de binnenkant van een asiel niet moeten zien voor de herplaatsing.
Ik hoop dat jullie met z'n allen super gelukkig worden!!!