's Ochtends in de trein zag ik een beagle lopen in the middle of nowhere. 's Middag zie ik dezelfde beagle weer lopen vlakbij ons huis, ongeveer 5 kilometer verderop. Nou weet ik (eigen ervaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris82 schreef:Als je bij mij terecht was gekomen dan waren de opties:
- Jij vangt m en ik zorg ervoor dat ie gehaald wordt
- Jij kan m niet vangen en ik stuur je door naar de DB om een vangkooi te regelen ed
- Jij wil m niet vangen en wordt boos dat ik zeg dat je m moet vangen en gooit de hoorn er op
- Ik krijg de instructie van het asiel dat ze voorlopig echt geen katten kwijt kunnen en vraag je om over een paar dagen nogmaals te bellen als de kat nog steeds mankt
bnb schreef:Er had ook nog een andere optie bij moeten staan nl: De kat wordt gevangen en opgehaald en door het personeel van de dierenambulance naar een meewerkende dierenarts gebracht om nagekeken en behandeld te worden, meteen gesteriliseerd en naderhand weer terug gezet!
Althans zo zou het moeten! Dan heb je een goedwerkend instituut...
Iris82 schreef:bnb schreef:Er had ook nog een andere optie bij moeten staan nl: De kat wordt gevangen en opgehaald en door het personeel van de dierenambulance naar een meewerkende dierenarts gebracht om nagekeken en behandeld te worden, meteen gesteriliseerd en naderhand weer terug gezet!
Althans zo zou het moeten! Dan heb je een goedwerkend instituut...
Hoe vaak moet ik het nou nog zeggen..?
Ik zou wel willen maar dat mag gewoon echt niet..
Tallie1979 schreef:Zou het helpen zodat ze het dier dan wat makkelijker kunnen vangen?
Normaal voer ik ze niet bij dus, maar als het helpt om het beestje ietsjes makker te krijgen wil ik het wel proberen
JessicaD88 schreef:Nou ik snap best dat ze niet komen! Je belt zelf toch ook alleen een ambulance als er spoed is? Vind niet dat een ambulance bij ieder mank dier op moet komen draven.
picobello schreef:Wij (regio Alphen ad Rijn) rijden in principe ook niet voor loslopende katten maar zodra een dier gewond is spelen er andere regels en mogen wij een dier meenemen. Omdat we verplicht zijn zorg te bieden aan gewonde dieren, ook als er niet direct een eigenaar van is te vinden.
Probleem met zwerfkatten is vaak dat mensen willen dat je ze komt halen, maar als zo'n dier niet aantoonbaar ziek is MAG je hem NIET meenemen als ambulance omdat je dan theoretisch een dier zou kunnen stelen. Als het dier gewond is overschrijdt dat deze regel omdat er sprake is van een noodsituatie.
Wat betreft de zaak van TS zouden wij dus zeker wel gekomen zijn, maar over de DA in Rotterdam heb ik wel meer slechte verhalen gehoord. Wij werken in Alphen via dezelfde centrale als rotterdam en de centralisten reageren vaak verbaasd als wij gaan rijden voor een beestje en dan zeggen ze nou dat doen ze hier in rotterdam niet hoor....
Maar het is jammer en vervelend voor TS dat ze niet netjes is behandeld en jammer voor de wel goed draaiende ambulances op wie dit soort dingen afstraald.
Tallie1979 schreef:JessicaD88 schreef:Nou ik snap best dat ze niet komen! Je belt zelf toch ook alleen een ambulance als er spoed is? Vind niet dat een ambulance bij ieder mank dier op moet komen draven.
Kort door de bocht ben jij zegHeb je wel gelezen hoe de situatie is? Ik zou met alle liefde het dier vangen, het laat zich echter niet vangen ivm wild zijn. Dus dan maar laten lopen met het risico dat het dier straks helemaal niet meer kan lopen en dus doodgaat?
Een mens kan zelf naar de eerste hulp, de eerste kat die zelf bij een dierenarts naar binnen loopt moet nog geboren worden.
Dit soort reacties kan ik witheet van worden.. Dit is een wilde kat vergelijken met een mens..
JessicaD88 schreef:Tallie1979 schreef:Kort door de bocht ben jij zegHeb je wel gelezen hoe de situatie is? Ik zou met alle liefde het dier vangen, het laat zich echter niet vangen ivm wild zijn. Dus dan maar laten lopen met het risico dat het dier straks helemaal niet meer kan lopen en dus doodgaat?
Een mens kan zelf naar de eerste hulp, de eerste kat die zelf bij een dierenarts naar binnen loopt moet nog geboren worden.
Dit soort reacties kan ik witheet van worden.. Dit is een wilde kat vergelijken met een mens..
Ja is ook een heel vervelende situatie! En dat je hulp haalt vind ik ook meer dan logisch. Ik denk alleen dat de ambulance dan niet de goede keus is. Je moet je bedenken dat daar allerlei apparatuur ect in zit en dat deze daarom gespaard moeten worden voor echte spoedsituaties. Er is nu eenmaal niet meer geld. Tuurlijk, het zou mooi zijn als ook bij dit soort dingen een ambulance kon komen maar dan zouden er waarschijnlijk veel en veel meer dierambulances in nederland moeten zijn. Ben ik overigens helemaal voor! Maar als daar geen geld voor is dan lijkt het me handig dat ze hun capaciteit zo indelen dat alleen dingen die echt niet anders kunnen met een ambulance opgelost worden.
Prisca schreef:shantal schreef:vind het tamelijk onbeschoft
ze kunnen je wellicht dan vermelden wat je dan moet bellen om dat diertje te helpen
(vind het zo wie zo belachelijk gaan hier in NL hoe der met dieren om word gegaan als je kijkt in miami enz wat voor organistaties ze hebben om de dieren een goed en beter leven te geven mogen ze hier wel van leren vind ik )
Jij denkt dat het echt klopt wat ze doen in Miami?. Ze leven daar op donanties dus hoe mooier het beeld hoe meer geld er binnen komt. Ik heb er een erg dubbel gevoel bij. Zo van he camera dus veel moeite doen voor het mooie zielige plaatje.
SadyLady schreef:Ook konden/wilden/mochten (??) ze niet meer na 9uur rijden, en wij waren te laat terug. Dus zouden ze volgende ochtend komen, maar toen was de reiger al dood..