Baby poesjes met verdraaide-omgekeerde pootjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:52

X__Trees schreef:
Dat kan je niet weten op voorhand toch? Het is net alsof een moeder die een kindje met handicap kreeg, opeens geen ander kind meer mag krijgen. (oké, misschien wat bizarre vergelijking)
Maar ik zou wel een DA bellen :)

Dieren en mensen niet vergelijken dat past niet. Een mens kan zelf denken en hopelijk zo slim een zelf een beslissing te nemen. Een dieren moeten wij in bescherming nemen omdat ze anders gewoon doorgaan. Zeker omdat er al genoeg katten zijn.

het had beter voorkomen moeten worden. Spalkjes is misschien een oplossing maar weegt dat op tegen alle moeite en misschien last die ze blijven houden komende jaren?. Kneusjes helaas belanden in een asiel en dan weten we de weg ook.

Blacky

Re: Baby poesjes met verdraaide-omgekeerde pootjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 12:55

In het asiel dumpen zouden we nooit doen en als het beter is voor het katje dat het hier blijft omdat we anders weten dat de nieuwe eigenaar hem of haar gaat dumpen in een asiel na een aantal jaar of iets dan houden we het katje zelf ,

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:02

ik zou gelijk naar de dierenarts gaan en niet afwachten.
ik zou even een andere da bellen dan de vorige keer
zei kunnen jou preies vertellen hoe je het moet masseren, en kunnen het spalken.

liver te vroeg naar de da dan te laat strax kan er niks meer gecorrigeerd worden en heb je gespeelt met het leven van het katje :(:)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:18

Hier is vorig jaar een kitten geboren met twisted legs, ook precies zoals op deze foto!
xMonsterr schreef:
http://www.pulsardogdesign.com/images/connydream_02.jpg
Dit zijn ze niet maar het lijkt er sprekend op echt precies

De DA zei gelijk: 'inslapen!', maar dat wilde ik niet. We zijn op de 2e dag naar de DA gegaan om de pootjes te laten spalken en tapen. Elke dag hebben we de spalk en het tape verwisseld en aangepast (kittens groeien snel, pootjes worden snel afgekneld als je het laat zitten) en met 5 weken wandelde mevrouw gewoon rond, net als haar broer en zus.
Zwemmertjes is een iets andere afwijking, daarbij staan de pootjes naar buiten en is vaak het borstbeen afgevlakt.

Dit is Vlinder met spalk en tape op dag 2 of 3:
Afbeelding
Met een week kon ze zelf haar pootjes al goed onder haar lijfje zetten (moest soms wel helpen)
Afbeelding
Met 6 weken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VYWZD67Y.jpg

Volgens mijn DA had ze in de baarmoeder in de knel gelegen.
Je moet wel binnen een week ingrijpen!
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 03-05-10 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto's quoten, foto in link geplaatst. Daarnaast max 2 afbeeldingen, derde in link geplaatst.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 22:16

hee hartstikke bedankt wij gaan de pootjes nu zelf spalken en alles . ;)

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:26

Als je de moederpoes pas wilt laten steriliseren wanneer ze niet meer zoogt, moet je goed opletten dat ze niet naar buiten kan. Een paar dagen na de bevalling is ze namelijk weer vruchtbaar... en dan heb je over een paar weken weer een nieuw nestje!

Succes met het kitten. Weet je hoe je het moet spalken zonder het te forceren? Doe voorzichtig hè...

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 22:27

Ja we gaan op internetkijken hoe het moet en als we er echtniet uit komen gaan we naar de DA

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:32

Gebeurd is gebeurd.. Daar valt nu even niets meer aan te veranderen. Maar ik vind het eigenlijk wel onverantwoord dat jullie nu zelf met het beestje gaan zitten 'knoeien'. Het lijkt me verdomd pijnlijk voor zo'n dier als haar pootjes worden omgedraaid en vastgespalkt. Ik zou dit dus gewoon door een DA laten doen, dan weet je zeker dat het goed gebeurd!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:17

Zelf spalken? Lijkt me levenslink. Voor hetzelfde geld vermink je de kitten voor het leven.
Op naar de DA dus.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 00:52

Quellian hoe duur was het om te laten spalken en alles ?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:47

TS, kostte niet zoveel hoor, was enkel consultkosten kwijt :) Tape en een stukje geplastificeerd ijzerdraad kost niet zoveel.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:17

zou er zelf ook niet aan gaan prutsen , straks doe je het verkeerd en maak je meer stuk dan je lief is....

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:26

Ga er dan aub mee naar DA, nooit zelf aan gaan prusten.
Succes

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 00:00

we weten heus wel wat we doen want een dierenarts zegt ook dat je zo poesje moet laten in slapen omdat hij toch geen kans heeft wie zegt dan dat een dierenarts nu wel weet wat hij moet doen met het spalken ja hij is er voor opgeleid en alles maar waarom zegt een DA dan dat je hem moet laten in slapen en vetrouw ons maar dat komt helemaal goed ;)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 00:07

Tja, dierenartsen hebben soms een nogal 'nuchtere' kijk. Zo van; ''Er zijn zoveel katten, kneusjes hebben geen kans.''

Maar jij bepaald altijd of het dier ingeslapen of geholpen word hoor!

Het risico van zelf spalken is simpel; je moet exact weten hoe zo'n pootje, qua bot en spieren, zou MOETEN zijn, en hoe het moet gaan groeien. En dat moet je dus op de juiste manier spalken. Het mag niet te strak, maar ook niet te los. Het moet regelmatig worden losgehaald en weer opnieuw gespalkt, omdat zo'n kitten flink groeit. Daarom is het zo link.

Een DA, zelfs al zou het ''zijn keus niet zijn'', kan die spalken beter doen.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 00:32

we hebben heel veel katten verstand we hebben 7 plus de babytjes 10 een heeft ooit in de spaken van de fiets gezeten en heeft toe het hele bot verbrijselt in het voor been waardoor er een ijzerpen in moest en die moesten we 6week masseren en alles en we hebben al zo veel ongelukken mee gemaakt waarmee het allemaal weer goed is gekomen en vaak ondanks dat we niet naar de DA zijn geweest en het zelf hebben opgelost

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:57

En tóch, zou ik voorzichtig hiermee zijn. Hoeveel verstand je ook zegt te hebben ervan..ik zou zoiezo de DA even opbellen voor wat uitleg eventueel..want als dit mis gaat kan het beestje alsnog voor de rest van zijn leven dalijk niet lopen en/of heeft heel veel pijn.. dus kijk uit met zelf handelen alsjeblieft..