Voor alle mensen die mij geholpen hebben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Voor alle mensen die mij geholpen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:38

Jeetje, wat een vertrouwen in mij, dank jullie wel :+:

Ik probeer het nog altijd uitgesproken te krijgen, maar ik kan haar tot op heden nog niet bereiken.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:20

Wow, ik schrik hiervan! Eerst waren we nog allemaal superblij omdat je Igor een kans zou geven en hij een mooi leven tegemoet ging, en nu....
Heel erg apart dat die vrouw heeft afgeketst vanwege jouw manier van aanpak, dat valt toch te bespreken?
Ik vind het nogal onprofessioneel dat je nu helemaal geen antwoord meer krijgt via mail of telefoon, dat is echt niet goed.
Ik vind het echt heel raar hoe zij dan reageert, terwijl jij toch enorm veel moeite doet voor deze hond. Er zijn maar weinig mensen die deze hond een mogelijkheid willen en kunnen geven en dan negeert ze je gewoon.
Heel apart, maar misschien toch beter dat het niet doorgaat gezien de reactie van die vrouw.
Alleen het is zonde dat de hond hier de dupe van is. Het zal lastig worden om daar een ander capabel iemand voor te vinden, dus zijn toekomst ziet er somber uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:37

Dat is voor mij ook totaal onbegrijpelijk.
Ik dacht ook dat een en ander wel te bespreken zou zijn. Ze vroeg zich in een mail af (daar begon het mee) wat er zou gebeuren met Igor als mijn lief onverhooopt toch zijn baan zou kwijtraken, en ik was daar boos om, want ik had gedacht dat ze me toch beter kende dan dat...... dan eet ik wel een paar boterhammen minder hoor, maar ik doe er geen hond om weg, ammenooitniet.
En toen kwam eruit dat ze het toch niet eens was met mijn aanpak, zij vindt dat ik dan angstbijten uitlok, omdat ik hem toch wil aanraken en knuffen......
Maar ik ga niet op mijn teentjes om een hond heenlopen, zeg. Hond was ook totaal niet bang voor mij. Maar goed.

Ik hoop gewoon dat ik een en ander verkeerd begrepen heeft, en zij dingen anders opvatte dan ik bedoelde, maar als ik geen contact kan krijgen, zie ik ook niet hoe dat uitgepraat kan worden :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:53

Yamcha schreef:
En toen kwam eruit dat ze het toch niet eens was met mijn aanpak, zij vindt dat ik dan angstbijten uitlok, omdat ik hem toch wil aanraken en knuffen......

Op zich vind ik dit ook wel erg opvallend aan jou, maar goed daar hebben we het al eens over gehad.
Ik vind dat jij dieren soms erg kan vermenselijken, mss dat die vrouw dat ook was opgevallen aan jou?
Neemt niet weg dat ik dit geen reden vind om jou hier de hond voor te ontzeggen, ook niet de reden
als er ooit een baan weg zou vallen, ik kan er ook niet de juiste vinger op leggen wat nu de exacte reden is.
We horen nu ook een kant van het verhaal dat maakt het ook lastig.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:04

Ergens kan ik die mevrouw wel begrijpen. Niet in de zin dat ze zo laat de hond nog afzegt voor jou, dat zeker niet.

Maar je hebt wel, in al je berichten hier toch, een bepaalde uitgesproken zienswijze/werkwijze. Daar is opzich niets mis mee, maar kan wel voor botsingen zorgen.
Omdat die mevrouw de zaak anders bekijkt en aanpakt mss. En ik kan begrijpen dat je geen hond herplaatst naar een adres die werkt op wijze waar je persoonlijk niet achterstaat. Dat zou ik ook niet doen.

Maar dat maakt het niet minder rot voor jou natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:14

Chiqa: ik weet ook niet goed wat nu de exacte reden is, maar goed, daar wordt het verhaal niet anders van.

BraveSpots: dat kan ik me idd wel voorstellen, zou ik zelf ook niet doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:24

Dat is nog te begrijpen, maar dit wist ze toch vantevoren? Of in ieder geval al langer dan nu ineens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:52

Dat volg ik dus ook niet helemaal, vooral ook omdat de plannen al zo ver gevorderd waren.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:56

Yamcha schreef:
Ik probeer het nog altijd uitgesproken te krijgen, maar ik kan haar tot op heden nog niet bereiken.
Misschien mag ik het niet zeggen, maar ik vind het enorm respectloos naar jou toe dat ze je nu in deze onwetendheid laat. Kun je er niet eens een keer naartoe rijden? Of ben je er al totaal klaar mee? Wat ik me goed kan voorstellen hoor.
Kijk, als de mevrouw nu opeens anders besluit is dat natuurlijk enorm jammer, maar er mag op zijn minst een uitleg komen en een 'bedankt voor al je goede bedoelingen' naar jou toe.
Om je op deze manier af te schepen (gewoon niet meer reageren op jou) kan mij enorm boos maken. Zo ga je niet met mensen om, BAH!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:15

Ik vind het ook nogal respectloos en asiociaal dat ze niets meer laat horen. Dat er een meningsverschil is tussen de manier van aanpak kan gebeuren, maar als volwassen mensen hoor je dat toch gewoon uit te kunnen praten?
Ik vind dat je nu wel genoeg hebt gedaan, je hebt van jouw kant laten weten dat je het uit wilt praten, nu is het aan haar om daar wel of niet op te reageren.
Het is alleen zo jammer dat de hond de 'dupe' is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:56

Dat vind ik dus ook vreemd.

Ik geloof dat ik er nu wel klaar mee ben, op deze basis kun je immers geen hond adopteren.......

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:35

Zut Yamcha ! Dit was niet het soort topic dat ik verwachte te lezen over Igor. :n

Ik ken je enkel van Bokt, maar als er nou iemand was aan wie ik mijn hond zou durven toevertrouwen, ben jij het toch wel zeker. :n

Dikke knuffel voor jou, je hebt je in zoveel bochten gewrongen om Igor een goed thuis te kunnen geven, en dan dit... :(:)
Dju zeg... Ben gewoon kwaad op die mevrouw, voor het afnemen van Igors gouden mandje. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:53

Ik ben ook kwaad, geloof ik. Igor staat gek genoeg ook niet meer op de site :\

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:01

nou, dat is inderdaad vreemd... kan me voorstellen dat je er kwaad om wordt.

Ik ben ook kwaad, een hond mag de dupe niet worden van een meningsverschil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:08

Dat vind ik dus ook sneu, en ik ben er van overtuigd dat Igor het goed had gehad bij mij. Ik ben geen slechte hondenbaas, bij mij blijft een hond wel gewoon hond, en geen levende knuffel, ik loop niet met ze te trutten, maar juist dat kan zo goed zijn voor een hond......
Gewoon duidelijke grenzen, dit mag wel, en dat mag niet, dit wil ik van je en dat niet, en omdat ik hier de baas ben, bepaal ik de regels, ben ik jouw veilige haven, zorg ik er voor dat jou niks overkomt, en zorg ik voor jouw eten.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:10

precies, zo denk ik er ook over... echt een K**situatie zo hoor. had het behalve Igor ook jullie zo gegund, denk dat hij voor jullie ook een verrijking was geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:42

Daar hoopte ik ook op :j
Het was ook erg leuk voor Dimo geweest om een vriendje te hebben, merk dat Dimo dat echt mist. En voor hem vind ik het ook sneu, hij vindt de kat ook wel lief, maar een kat kan gewoon voor hem geen maatje zijn zoals een hond dat kan.....

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:20

Hoor ik dat er toch zoiezo een maatje komt voor Dimo?
En nee, het is onwijs jammer voor Igor maar ik zou het inderdaad ook niet verder mee doorgaan, als dit al mis gaat hoe zou dat later dan gaan? Zeker omdat Igor dan niet volledig in jouw bezit is, toch?
Ik vind het erg jammer, want alleen al hoe je over hem vertelde kan je horen dat je het zag zitten.
Jammer voor Igor dat het niet zo mocht zijn, ik ben nu erg benieuwd wat er met hem gaat gebeuren. Misschien houd die vrouw hem zelf wel?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:34

__danielle__ schreef:

Ik blijf dit een vreemde mening vinden. Moet die vrouw dan maar een (moeilijk en potentieel gevaarlijke?) hond herplaatsen naar een adres waar ze eigenlijk niet eens is met hoe de hond behandeld word?

Nogmaals, hoe er met de TS omgegaan is/word vind ik allesbehalve netjes, er kan teminste een goede uitleg gegeven worden en bedankt voor moeite dat ze erin heeft gestopt, dat zeker.

@TS: Waarom ga je eigenlijk niet opzoek naar een 'gewone' hond waar het mee klikt? Er zijn veel plaatsen waar je bij wijze spreken vanavond nog eentje mag ophalen.

Edit: Typfoutje
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 05-05-10 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:49

Ik denk dat Yamcha het DH virus te pakken heeft :D
Misschien zou het inderdaad wel leuk zijn om een hond er bij te nemen, en dit keer geen 'project' maar een hond zonder of minder problemen. Voor Dimo zou het zoiezo leuk zijn een maatje erbij!
Bravespots, je hebt inderdaad gelijk. Alleen de manier waarop is niet zo netjes gegaan maar dat kan natuurlijk ook z'n redenen hebben. Ik vind het alsnog vreemd dat die vrouw niks meer laat horen, het zijn volwassen mensen onder elkaar dan moet dat echt uit te praten zijn. Beide partijen hebben hier het als prioriteit het beste voor de hond. Daarom is het zo jammer...

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:24

BraveSpots schreef:
__danielle__ schreef:

Ik blijf dit een vreemde mening vinden. Moet die vrouw dan maar een (moeilijk en potentieel gevaarlijke?) hond herplaatsen naar een adres waar ze eigenlijk niet eens is met hoe de hond behandeld word?

Nogmaals, hoe er met de TS omgegaan is/word vind ik allesbehalve netjes, er kan teminste een goede uitleg gegeven worden en bedankt voor moeite dat ze erin heeft gestopt, dat zeker.

@TS: Waarom ga je eigenlijk niet opzoek naar een 'gewone' hond waar het mee klikt? Er zijn veel plaatsen waar je bij wijze spreken vanavond nog eentje mag ophalen.

Edit: Typfoutje

nee dat moet die vrouw niet, maar dat had ze ook wel eerder kunnen bedenken, de hele herplaatsing was al in kannen en kruiken! Natuurlijk kan je het niet altijd met iedereen eens zijn en dan moet je ook niet met elkaar aan zoiets beginnen, maar niet afhaken als het in zo'n vergevorderd stadium is...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:42

__danielle__ schreef:
nee dat moet die vrouw niet, maar dat had ze ook wel eerder kunnen bedenken, de hele herplaatsing was al in kannen en kruiken! Natuurlijk kan je het niet altijd met iedereen eens zijn en dan moet je ook niet met elkaar aan zoiets beginnen, maar niet afhaken als het in zo'n vergevorderd stadium is...

Is dat zo? Misschien had ze er eerst nog een goed gevoel bij maar sloeg dat later om in twijfel als ze de TS beter leerde kennen. En zo kan ik nog wel wel honderd scenario's bedenken.

Ik redeneer nu even vanuit mezelf hoor. Maar mocht (ik hoop dat nooit!) het voorkomen dat ik ooit een dier moet herplaatsen, dan moet dat écht 100 procent het goede thuis zijn waar ik achtersta. Al zou ik bij wijze van spreken het laatste uur twijfels krijgen, dan zou dat dier niet mee gaan.
Heel erg rot voor de mensen maar de hond gaat altijd voor imo.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:33

Yamcha:
Ik zit met verbazing te lezen wat er nu gebeurt. Ik ken je alleen van bokt, maar ik zou mijn hond wel aan je toevertrouwen. Zeer onbeschoft, asociaal en ......... zoals ze nu met je omgaat. Je bent volgens mij altijd heel duidelijk voor je dieren. Heel erg jammer dat Igor nu niet naar je toe komt. Kom niet uit mijn woorden verder. Het meeste is al gezegd. :(:) Ik had het je gegund meis. Misschien komt er wel een andere hond op je pad en kan je daar de liefde instoppen die je eigenlijk zo graag aan Igor had willen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:02

sunny_l0ve schreef:
Hoor ik dat er toch zoiezo een maatje komt voor Dimo?
En nee, het is onwijs jammer voor Igor maar ik zou het inderdaad ook niet verder mee doorgaan, als dit al mis gaat hoe zou dat later dan gaan? Zeker omdat Igor dan niet volledig in jouw bezit is, toch?
Ik vind het erg jammer, want alleen al hoe je over hem vertelde kan je horen dat je het zag zitten.
Jammer voor Igor dat het niet zo mocht zijn, ik ben nu erg benieuwd wat er met hem gaat gebeuren. Misschien houd die vrouw hem zelf wel?

Er komt idd een maatje voor Dimo :)

Voor Dimo is dat erg goed, geloof ik, en voor mij ook :D
Wat betreft dat ik geen volledig eigendom zou hebben, dat was voor mij ook een lastig punt. Bij Tibeau had ik dat eerst ook niet, later toch de eigendomspapieren gekregen.
sunny_l0ve schreef:
Ik denk dat Yamcha het DH virus te pakken heeft :D
Misschien zou het inderdaad wel leuk zijn om een hond er bij te nemen, en dit keer geen 'project' maar een hond zonder of minder problemen. Voor Dimo zou het zoiezo leuk zijn een maatje erbij!
Bravespots, je hebt inderdaad gelijk. Alleen de manier waarop is niet zo netjes gegaan maar dat kan natuurlijk ook z'n redenen hebben. Ik vind het alsnog vreemd dat die vrouw niks meer laat horen, het zijn volwassen mensen onder elkaar dan moet dat echt uit te praten zijn. Beide partijen hebben hier het als prioriteit het beste voor de hond. Daarom is het zo jammer...

Yamcha heeft het DH virus al vanaf haar achtste jaar geloof ik, en het schijnt ongeneeslijk te zijn. :D
rainbow8 schreef:
Yamcha:
Ik zit met verbazing te lezen wat er nu gebeurt. Ik ken je alleen van bokt, maar ik zou mijn hond wel aan je toevertrouwen. Zeer onbeschoft, asociaal en ......... zoals ze nu met je omgaat. Je bent volgens mij altijd heel duidelijk voor je dieren. Heel erg jammer dat Igor nu niet naar je toe komt. Kom niet uit mijn woorden verder. Het meeste is al gezegd. :(:) Ik had het je gegund meis. Misschien komt er wel een andere hond op je pad en kan je daar de liefde instoppen die je eigenlijk zo graag aan Igor had willen geven.

Ik hoop het joh :D

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:41

Jemig..dit had ik toch echt niet verwacht!Wat raar ook dat ze het niet eens is met jouw aanpak.
Laika ons duitse monstertje is op bezoek geweest bij meneer Gaus. En daar wordt de time-out juist aangeraden.
En wedden dat het werkt.Het heeft Laika menig wat 'owh geloof dat ik dat beter niet had kunnen doen'-momenten opgeleverd.
Ik snap gewoon niet wat daar verkeerd aan is. Wat had je dan moeten doen volgens haar?

Jammer :(:)