welke hond? husky kruising???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

faithfull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 22:12

tantjeuh
een belgische herder is mij te nerveus, en idd angstbijterig. Mocht er over een paar jaar gezinsuitbreiding komen zou ik het niet een veilig idee vinden met een belgische herder. Al moet je natuurlijk overal voorzichtig mee zijn.
ik ga eens kijken naar die andere 3, wie weet :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:13

tantjeuh schreef:
De kans is groot dat je net meer gezondheidsproblemen gaat tegen komen bij een kruising husky/herder. Op een 'goede' (en dan bedoel ik afstamming/prestatie/gezondheid) herder zet je geen husky, daar zet je een andere goede herder bij. Een kruising van beide rassen is vaak een 'perongeluk' geval, of een nestje voor het leuke. Risico daarbij is dat beide dieren vaak niet op alle mogelijke erfelijke ziekten getest en geselecteerd zijn...

Precies wat ik wilde zeggen, maar dan nog mooier verwoord. Niets meer aan toe te voegen!
TS, ik zou als ik jou was toch eens goed nadenken wat jullie willen.
Misschien moet je eerst eens een lijstje met eigenschappen maken en daar een ras bij zoeken.

ACD's zijn inderdaad moeilijke honden. Ook echt niet iets wat bij jullie wensen past.

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:17

Een samojeed dan? is familie van de huskey...
Heb er nu twee gehad bij mijn ouders thuis en het zijn schatten.. weglopen hier echt nog niet mee gemaakt..
Enige nadeel is dat je ze vaak moet kammen ivm de grote haardos:)

faithfull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 22:21

we willen dus graag een hond waarmee we lekker op verschillende cursussen kunnen, die lekker mee het bos in kan zonder dat ik m kwijt raak, niet TE erg eenkennig is, boven de knie komt en niet te iel gebouwd is.

Mijn vriend is dus echt niet van de iele honden :( zoals jachthonden en een bordercollie is hij ook niet van. En helaas praat ik m dat niet aan zijn hoofd.

Een kruising is idd niet altijd ideaal kwa gezondheid, maar we komen er moeilijk uit in een rashond

@stephanie_19
ik geloof dat een samojeed net ze wegloperig is als een husky (over het algemeen) omdat het allebij honden zijn die gefokt zijn om voor zichzelf te denken

Mintgroen

Re: welke hond? husky kruising???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:22

Wij hebben (denken we) een husky gekruisd met dwergkees. Hartstikke lief hondje. Ons hondje is ook vaker alleen geweest dan andere honden (ouders hadden een eigen zaak) en hij is nu al bijna 15 en we merken niet dat hij ongelukkig os of is geweest :)

Avelienvd

Re: welke hond? husky kruising???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:29

Een bouvier misschien iets voor jullie?
Groot, stevig, leergierig..

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:32

Mijn ouders hebben een huskie X Mechelse herder.
Het is een schat van een beest (een tikkeltje eigenwijs) en is heel lief voor mijn eigen kinders.

Het enige nadeel is idd het weg lopen geweest. Toen hij nog een klein hondje was liep hij steeds weg en konden wij hem weer in het dorp op gaan halen. Als je hem riep dan keek hij achterom en draaide daarna zijn hoofd weer om en liep vrolijk verder.

Nu hij ouder en wijzer is valt het weglopen wel mee. Als we hem nu roepen komt hij gewoon terug :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:32

Voor dit soort vragen is een centraal topic geopend.
Daarom hier een slotje.