Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lara_Silver schreef:Adil18 schreef:Ik ben geen kattenfan, heb geen katten en heb er al helemaal geen verstand van, maar ik kan me niet voorstellen dat het zo'n ramp is dat een kat met haar kittens in een stal opgroeit. Hond moet in een ren of aan de lijn, klaar.
Even toevoegen: of het erf kennen en geen andere dieren kwaad doen. Maar voor de rest heb je gelijk.
Adil18 schreef:Eens, Lara...! Kijk, ik neem mijn hond ook wel eens mee naar stal. Het is een jachthond en ja, als hij de kans krijgt de kat van de staleigenaar te pakken doet hij dit...Maar dat is het terrein van de kat, dus daar gaat mijn hond aan de riem...Dit is natuurlijk wel lastig, daarom neem ik hem niet vaak mee...Dan zadel ik Rano en rij bij huis voorbij om hem op te halen, moet je hem eens blij zien wezen joh![]()
suuzepuus schreef:dat snap ik.... maar het is ook een logische actie van de hond, vandaar dit antwoord.
de enige oplossing is zorgen dat de hond er nu niet nijkan (gaat moeilijk worden als de poesjes groter worden) en de poes laten helpen.... dat weet de TS zelf ook wel lijkt mij...
secricible schreef:Vind de reacties een beetje raar. De hond is fel, en bijt de kittens dood. Antwoord zou moeten zijn dat de kat geen kittens meer kan krijgen.
I.M.O. hoort deze kat geen kittens dood te bijten en moet er dus voor gezorgd worden dat die hond er niet meer bij kan komen. Als de kittens niet afgeschermd kunnen worden, dan hoort de hond dus aan de lijn of iig niet meer in de buurt van de stallen.
Als mijn hond de kinderen van de buurvrouw wil afmaken, betekend dat toch ook niet dat de buurvrouw geen kinderen meer moet krijgen? Dat betekend dat mijn hond opgevoed moet worden!
Discussie of de kittens wel of niet geboren moeten worden is volgens mij niet echt op z'n plaats hier, de hond is het probleem en moet dus opgevoed worden of uit de buurt van de kittens blijven.
Wat dan weer niet wegneemt, dat een poes niet onbeperkt kittens moet krijgen, maar dat is terzijde.
wemkelover schreef:Op boederijen gaat het nou eenmaal anders als gewone huiskatten, boeren hebben vaak ook alleen maar katten om de ratten en muizen te vangen.
Ragdollcat schreef:Waarom moet de moederpoes en de kittens in een stal zijn, ze horen in een huis in een schone omgeving te zijn.