Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ezumii schreef:Prima initiatief, dood is dood en dan heb ik er ook niets meer mee.. Zou eerder geen zin hebben helemaal naar het UU te brengen. Zie me al gaan met zo'n dood beest in mn schoudertas in de trein..

je wordt 'opengeknipt' in een V (van schouder naar borstbeen aan beide kanten) en dan je hele buik. Als je wordt opgebaard zorgen ze ervoor dat je bijvoorbeeld je schouders bedekt worden en je 'decolleté' niet echt te zien is.
I've heard it before 
En dan is er ook nog de praktische kant, het dier naar de UU vervoeren. Ik ga er in elk geval serieus over nadenken, ik denk dat alle moeite het me wel waard is. Roxxiejj schreef:WW kloptje wordt 'opengeknipt' in een V (van schouder naar borstbeen aan beide kanten) en dan je hele buik. Als je wordt opgebaard zorgen ze ervoor dat je bijvoorbeeld je schouders bedekt worden en je 'decolleté' niet echt te zien is.
Huidpak is dus vaak niet nodig, tenzij je er zelf voor hebt gekozen om je huid bijvoorbeeld te doneren.
Wat ik me trouwens nu bedenk. Misschien heel erg vreemd (weet het eigenlijk wel zeker):
Bij een gesloten kist aangelegenheid: hoe weet je dan dat diegene erin ligt? Ik heb er geen ervaring mee, ik ben bij 5 begravenissen geweest, waarvan 4 openkist. Van de 5de weet ik het dus niet zeker.
Ik weet het, het klinkt heel oneerbiedig, mijn excuses, maar op deze manier kun je dus gewoon een lege kist erneer zetten en ondertussen ligt je lichaam al op de technologie afdeling.. Aan de ene kant is het dan mogelijk om toch iets tastbaars te hebben voor de nabestaanden, aan de andere kant neem je zo een hele boel mensen in de maling, mocht het uitkomen. En dan weer: jouw ziel is er niet meer, zou je het dan erg vinden als er, na jouw dood, over gesproken wordt?
Call me crazyI've heard it before
enneuh: Ezumii OMG
zonnebloem18 schreef:Hoe zouden jullie het vinden als alle asiels dieren die een spuitje krijgen hiervoor beschikbaar stellen dan?
zonnebloem18 schreef:Hoe zouden jullie het vinden als alle asiels dieren die een spuitje krijgen hiervoor beschikbaar stellen dan?
RedPassion schreef:zonnebloem18 schreef:Hoe zouden jullie het vinden als alle asiels dieren die een spuitje krijgen hiervoor beschikbaar stellen dan?
Als die dieren om een goede reden (ziekte) een spuitje krijgen, geen probleem. Goed juist. Maar als de dieren een spuitje zouden krijgen omdat er dode proefdieren nodig zijn ben ik heel erg tegen.
Roxxiejj schreef:Zijn ook veel dieren die hondsdol of aggressief worden verklaard, deze dieren zouden, in mijn ogen, erg geschikt zijn als 'proefdier' (misschien kunnen ze dan gelijk de hersenen gaan onderzoeken waardoor de dieren dit soort gedrag vertonen..)..
zonnebloem18 schreef:Mijn katten laat ik cremeren maar de ratten zou ik zo beschikbaar stellen.
Ik bedoel, wat zijn de honden en katten meer dan ratten ??HappyAppy schreef:zonnebloem18 schreef:Mijn katten laat ik cremeren maar de ratten zou ik zo beschikbaar stellen.
Waarom je ratten wel ?? Zelfde vraag ook voor Iris die haar hond wel laat cremeren en de ratten beschikbaar stellenIk bedoel, wat zijn de honden en katten meer dan ratten ??
Overigens het idee is niet slecht. Misschien hadden ze dat eerder moeten doen.
zonnebloem18 schreef:Ratten worden over het algemeen maar 2 en half jaar, ik heb daar een hele ander soort band mee, hier gaan ze dus ook gewoon in de container als ze dood zijn.