Wat te doen met valkparkiet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Wat te doen met valkparkiet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:28

Is het niet mogelijk een kooi voor buiten te zetten? Met dit lekkere weer kunnen ze makkelijk buiten (moet je geen koukleum zijn in de kamer en altijd de verwarming aan hebben gelaten). En heb je al geprobeerd een dekentje erover te doen? Heb ik er trouwens overheen gelezen, maar komt die nooit (meer) buiten de kooi?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:32

Niet buiten of in een andere kamer zetten. Een valkparkiet is een groepsdier en wil alleen maar gezelschap. Dan is het niet eerlijk om hem ook nog eens te verbannen uit de kamer, alleen maar omdat hij zijn instinct volgt. Een spiegeltje geven lost ook niets op en een dekentje erover is sneu.

Inderdaad lekker in een voliere zetten waar hij met soortgenootjes kan spelen en wel voldoende aandacht krijgt. Dan is iedereen blij :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:36

Cayenne schreef:
Niet buiten of in een andere kamer zetten. Een valkparkiet is een groepsdier en wil alleen maar gezelschap. Dan is het niet eerlijk om hem ook nog eens te verbannen uit de kamer, alleen maar omdat hij zijn instinct volgt. Een spiegeltje geven lost ook niets op en een dekentje erover is sneu.

Inderdaad lekker in een voliere zetten waar hij met soortgenootjes kan spelen en wel voldoende aandacht krijgt. Dan is iedereen blij :)

Volgens mij heeft de vogel wel een maatje hoor :+

En hoezo zou een dekentje zielig zijn? Als je ze er aan laat wennen is er niks sneu aan...
Mijn vogels vonden het heerlijk buiten te zitten!

Edit] of toch geen maatje?
Citaat:
Ik had de gedachten om een 2e maatje erbij te halen

Ik dacht uit deze zin te halen dat hij al wel een maatje had, maar volgens mij toch niet?

Dan als de donder een tweede erbij nemen, deze vogels HOREN een vriendje te hebben....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:37

Om buiten te zitten moet je er wel bij blijven ivm katten. Die van mij komen ook buiten maar TS wil juist rust tijdens het studeren, dus dan zou ze ook buiten moeten gaan zitten :+
Een dekentje is niet zo best voor hem omdat hij juist aandacht vraagt. Ik heb ook 2 valkparkieten waarvan er eentje op die manier is, maar door een deken erover te gooien gooi je wel hun ritme in de war en het wordt gewoon niet aangeraden :)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 08:41

Deken doe ik niet..
De vogel komt wel nog regelmatig uit zijn hok :j

Ik heb nikka pbt ze vind het zelf wat te ver weg. Maar ik kan misschien regelen dat ik zelf met iemand hem ga weg brengen dan weet ik ook waar die terecht komt..
zusjacobs is ben nu bezig om hem ergens anders te krijgen op een goed plekje, ga er dan niet nu een nieuwe erbij halen.
Ik heb expres gewacht tot het voorjaar en ik had al een valk ergens 'gereserveerd' dus er kwam zeker een maatje
Laatst bijgewerkt door Change_ op 28-04-10 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:42

Je kunt ook een oproep tot herplaatsing doen op www.valkparkiet.com Daar vinden ze ook regelmatig een nieuw baasje :)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 08:45

Ik heb trouwens ook nog een jongen in de klas die zelf een grote voliere heeft met valkjes en grasparkietjes bij elkaar. Daar kan ik het ook aan vragen die is erg gek met zijn beestjes :j

Hij is alleen niet zo veel op school wegens zijn ziekte. Denk dat ik hem van de week als ik hem zie even aan spreek :)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 20:44

hallo,

even een berichtje van mij. Ik ga hem zaterdag samen met mijn vader naar Nikka op bokt brengen.. Ik ben erg blij dat die op een goed plekje terecht komt :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:52

Coco komt dan hier te zitten met 9 andere valkjes en 2 grasparkietjes.

Afbeelding

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 20:55

het ziet er echt super uit :) Ben erg benieuwd zaterdag

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:54

jeej weer een blij diertje dankzij bokt! (doelt op knaafje dat bij pluttersput terecht is gekomen) vind het echt super dat er bokkers zijn die mensen willen helpen die het beste met hun dier voor hebben maar er zelf niet meer optimaal voor kunnen zorgen..

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:08

dat is super!!
dankzij nikka en hopelijk bij jij wat op je gemak dat hij nu
een heerlijk plaatsje zal krijgen

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 19:52

Coco zit nu bij Nikki thuis. Het was best een eindje rijden maar het was het zeker waard. Ze zit echt super en ik mag over een tijdje met ons pap nog komen kijken hoe het met haar gaat :)