Wat te doen met een hond....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:28

WinSel schreef:
Wij hebben binnen ook eerst een tussen deur en dan de voordeur
Maar buiten hebben we een schutting deur

Dan is het voor binnen alvast heel makkelijk te voorkomen, zorg dat je hond achter de tussendeur blijft.
Wij hebben in de tuin gewoon gezorgd dat we een soort sluis hebben. Hoog gaas voor de achterkant (waar de buitenste poort is) en daarin dus een tweede poort. Als je voorkomt dat de hond in de sluis terecht komt kan hij ook nooit ontsnappen.

WinSel

Re: Wat te doen met een hond....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:29

Thnx voor de tip
Misschien kunnen we de schuttingdeur af zetten, dat hij maar in een gedeelte van de tuin kan komen ofso

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:30

En wat doe je als hij hem peert? Ga je achteraan? Blijf je hem maar roepen? Want dat is natuurlijk een geweldig spelletje

Houdt daar wel rekening mee!

Wij hebben in de tuin ook een 'tweede hek' waar hij achter zit, zo is hij nooit als eerste bij de poort. Dit is meer omdat hij heel waaks is en mensen gewoon welkom zijn in onze tuin als wij thuis zijn (en de hond dus buiten is). Scheelt ook met weglopen

En ik zou het niet al te gezellig houden als je hond er dus vandoor gaat (je ziet het waarschijnlijk al gebeuren). Die van mij krijgt dan ook wel flink op zijn sodemieter, simpelweg omdat ik het niet kan hebben dat hij er vantussen peert over de weg bij ons voor, die is namelijk druk.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:31

Zorg dat je een goed slot hebt op je buiten/schutting deur!
Voorkomt ook nog eens dat inbrekers makkelijk binnen kunnen komen!! :D :D

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:32

WinSel schreef:
Ik ben vooral bezig met de hond, maar mn moeder heeft een hersenbloeding gehad 2 jaar geleden en die is minder snel meer enz
En daar maakt hij gebruik van
Hij pakt een zakdoekje van de computer tafel en gaat snel onder de grote tafel liggen, daar kan me moeder nooit bij

Dan moet je dus geen zakdoekjes laten slingeren.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:33

Ik heb wel dat als hij em peert dat ik blijf op mn plek, maar em af en toe wel roep
Ik ga gwoon ( als het goed weer is ) lekker in het zonnetje zitten en hou em met me ogen wel in de gaten

Als wij thuis zijn zijn de mensen ook bij ons in de tuin welkom
Ik ga es overleggen om iets te maken dat hij niet meer bij de deur kan
Ik denk dat meneer gwoon door stroomdraad heen gaat ( zonder stroom)

Dit is trouwens de boos doener
Als je naar em kijkt lijkt ie zo onschuldig :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:35

WinSel schreef:
Ik ben vooral bezig met de hond, maar mn moeder heeft een hersenbloeding gehad 2 jaar geleden en die is minder snel meer enz
En daar maakt hij gebruik van
Hij pakt een zakdoekje van de computer tafel en gaat snel onder de grote tafel liggen, daar kan me moeder nooit bij

Ik ben met Clickter training begonnen en daar reageerd hij goed op, alleen ik ben de enige die er mee bezig is, me ouders niet

bezemsteel oid doet wonderen als je er niet bij kan :+
en genoeg speeltjes/kauwdingetjes geven en zelf met hem spelen/trainen om hem bezig te houden en dingen opruimen die hij niet mag pakken...

ik ken hier in de buurt trouwens ook wel mensen die een traphekje in de deuropening gezet hebben, dan kan je de deur opendoen en zie je of de hond erachter zit zonder dat ie er meteen uit kan, of je kan evt over het traphekje heen stappen als je lange benen hebt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:36

WinSel schreef:
Als we met em lopen is ie eerst vast en dan op een plek waar geen autos komen, dan doe ik em wel los
Maar dan peert ie em ook, hij blijft wel in de buurt, gaat geen kilometers ver van me vandaan bijv, maar het duurt wel ff voordat ik em weer heb...

Ik zal es met me ouders overleggen over de schuttingdeur

Mijn hond peert hem dan wel niet (niet Meer althans) :o maar er zit zowiezo een slot op, stel een kind doet per ongelijk de poort open en de hond wandelt de poort uit....Dat wil je toch niet hebben?
Vind het een stukje verantwoordelijkheid van jou ouders.

En WBT dat peren als je hem aan het uitlaten bent, lange lijn dr aan en NIET meer los totdat hij het commando 'hier' kent en 'wacht' of 'blijf' op commando.

Als je hem nu vrijheid geeft zal hij hier van gaan profiteren en wordt het probleem alleen maar groter op.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:36

stroomdraad, als hij een tik krijgt heeft hij daar voorlopig wel respect voor, verdwijnt het respect zet je er even een tijdje weer stroom op.
doen veel mensen op boerderijen ofzo om de hond te leren tot waar het erf is.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:37

Hij heeft heel veel speeltjes en daar is ie ook vaak druk mee bezig
Zn leuk ding die ontzettend piept :P en nog veel meer

Ja ik heb er ook aan gedacht om hem een tijd niet los te doen, dat doe ik nu ook en dat gaat redelijk
Ik loop dan extra lang en dan gwoon niet meer los
Maar het is zo mooi om te zien hoe hij geniet als hij los is...

Hmm dus er kan wel stroom op het draad ? dan zal k dat es overleggen

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:39

WinSel schreef:
Ik heb wel dat als hij em peert dat ik blijf op mn plek, maar em af en toe wel roep
Ik ga gwoon ( als het goed weer is ) lekker in het zonnetje zitten en hou em met me ogen wel in de gaten

Je moet er juist voor zorgen dat hij altijd komt als je hem roept. Ik hoop voor je dat hij gemakkelijk om te kopen is met iets lekkers want dat is heel handig. In het begin geef je hem elke keer iets als hij komt en zodra hij dat goed in de gaten heeft hoef je hem nog maar af en toe iets te geven. De andere keren beloon je hem met een aai of je stem. Oefen het eerst aan een (lange) lijn en daarna los. Het is essentieel dat hij bij je in de buurt blijft. Hoe verder hij van je vandaan is hoe minder je er over te zeggen hebt. ;) Het is dus niet verstandig om hem eerst zijn gang te laten gaan totdat hij een heel eind weg is en hem dan te roepen, want de kans dat hij dan komt is heel klein.

WinSel schreef:
Als wij thuis zijn zijn de mensen ook bij ons in de tuin welkom

Maar daarom kunnen ze toch nog wel door de voordeur naar binnen komen?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:40

Bedankt voor de tip
Hij is gelukkig wel gek op snoepjes en komt dan ook wel

Tja we hebben altijd al zo gehad dat mensen die we kennen door de achter deur komen, we wonen in een hoek huis....
Ik woon helasa niet alleen maar met mn ouders, anders had k et wel anders gedaan

Ik ga nu eerst ff met em lopen

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:44

WinSel schreef:
Bedankt voor de tip
Hij is gelukkig wel gek op snoepjes en komt dan ook wel

Hij ziet er ook niet dom uit, dus ik weet zeker dat je hem dit binnen een paar dagen kunt leren als je er goed mee bezig gaat. Dus niet uitlaten en zelf een beetje luieren en van het weer genieten maar actief met hem bezig zijn. ;) Snoepjes bij de hand houden en er regelmatig eentje geven, er is niets verslavender dan af en toe een beloning te krijgen.

WinSel schreef:
Tja we hebben altijd al zo gehad dat mensen die we kennen door de achter deur komen, we wonen in een hoek huis....
Ik woon helasa niet alleen maar met mn ouders, anders had k et wel anders gedaan

Als je er een slot op doet bellen ze vanzelf aan hoor. :+ Het is voor een goed doel!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 19:10

Pff nou ik zit er ff helemaal door ;(

Heb net met em gelopen, en geoefent met blijf zit hier enz
Het ging ff heel goed, goed beloond enz
En toen zei ik zit, hij ging keurig zitten, liet de riem los ( riem bleef dus aan de hond zitten )
En liep een pas weg en zei toen hier, dat deed ie keurig, totdat er 2 fietsen langs kwamen, hij rende er achter aan blaffen en toen kreeg ik em dus niet weer
Het is misschien mn eigen fout om de riem los te laten, maar k zit er nu helemaal door.
Hij kwam gwoon totaal niet, en hij bijt niet ofso, maar wel blaffen en alles
De klik is er gwoon niet tussen mij en die hond

Hij moet gwoon een groot veld hebben achter thuis om te rennen, ik weet het niet meer hoor
Pfffffffffffffff

Jullie mogen me nu dom oid noemen, maar k zit er nu gwoon door heen.
Eindelijk mocht ik weer een hond van me ouders, na het overlijden van mn kleine meisje.
Maar het lopen met hem is gwoon niet leuk meer
Ik weet niet meer wat ik moet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:21

Rome is ook niet in één nacht gebouwd hoor ;) Heb je mijn reactie niet gelezen? Ik had ook niet anders verwacht van jullie situatie om heel eerlijk te zijn, geef dit maar een paar weken tijd, en geen vrijheid meer.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 19:23

Nee ik weet heus wel dat het niet in 1 dag kan
Maar ik ben hier al maanden mee bezig
Zolang we hem hebben, sinds november

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:24

Geduld, geduld..... heb lopen janken af en toe met Beau, omdat ie gewoon níet wou luisteren in het begin, zat er soms echt totaal doorheen...... de wanhoop nabij.
En het kwam goed, en ik kon later lezen en schrijven met hem.

Nu heb ik weer een puber, en ik heb dagen dat ik denk dat ik alléén maar aan het opvoeden ben, en nu kan ik soms een sigaretje voor het huis roken, en de hond blijft dan netjes bij me..... kan je niet vertellen hoe een kick dat is.......
Echt, het komt goed, maar je hond is momenteel onwijs aan het puberen, zijn aandacht is overal, behalve bij jou, en dus moet je zorgen dat jij bere-interessant bent, maar je moet ook niet bang zijn om af en toe gruwelijk streng te zijn.

Verder de achterkant gewoon hermetisch afsluiten, ik heb een heg, en dan gaas, dat werkt echt super. Wat het bij je blijven betreft: oefenen. Eerst heel even loslaten, blijft hij bij je, heel enthousiast belonen, even ook een spelletje doen, en dan lijn je hem weer aan. En dat uitbouwen :j
Chiqa schreef:
Rome is ook niet in één nacht gebouwd hoor ;) Heb je mijn reactie niet gelezen? Ik had ook niet anders verwacht van jullie situatie om heel eerlijk te zijn, geef dit maar een paar weken tijd, en geen vrijheid meer.

Precies :j opvoeden kost tijd, en joh, je hond is nog maar een jaar, dus je hebt nog 12 jaar om hem netjes opgevoed te krijgen, moet lukken lijkt me. Tijd zat.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 19:25

Maar weetje wat het is
Ik wil het zo graag goed doen, maar me ouders die doen er gwoon niks mee
Hoe kan ik die hond dan goed krijgen als zij weer heel anders doen

Pffffffffffffffff ben nog steeds aan het janken, ik ben gwoon een jankerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:36

Dat krijg je, als jij consequent doorzet met de hond, heel consequent bent en rechtvaardig, hem op zijn lazer geeft als ie dat verdient, en de hemel inprijst als hij het goed doet, en vooral heel veel van hem houdt, en veel geduld met hem hebt, dan komt dat allemaal goed. Uiteindelijk zal de hond meer naar jou gaan trekken, jij geeft hem duidelijkheid, jij maakt lol met hem, jij geeft hem eten......
Ga ook leuke spelletjes met hem doen, dan vindt ie het leuk om bij je te zijn, en hij gaat op een gegeven moment echt luisteren, als jij maar duidelijk bent. Hij is nou aan het puberen, er gebeurt van alles in zijn kop en in zijn lijf, en hij kan zich nu gewoon nog niet goed concentreren, en zelfbeheersing heeft hij helemaal nog niet.
Dus ga je hem dat leren.
Je leert hem wachten voordat hij mag eten, je leert hem wachten voor je een bal gooit, je leert hem 'blijf' (en in het begin kan hij al die dingen maar heel kort, maar het wordt vanzelf langer). Op die manier leert hij focussen, op jou, hij leert zichzelf beheersen, hij leert te kalmeren wanneer dat moet. Het komt echt wel. Rust, tijd, geduld, en een consequente leermeester die opdrachten geeft waar de hond aan toe is.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:55

Ga je genoeg met hem wandelen? :)
Ja hij moet toch leren luisteren :D

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:59

je kan zo'n 10 meter lijn kopen, hem een tuigje aandoen en oefenen met die lijn eraan.. heb ik ook een aantal maanden gedaan met mijn 2e hond, die bleek namelijk agressief naar voorbijgangers dus kon niet zomaar los. je kan dan prima trainen zonder dat hij er echt vandoor kan.
niet te snel opgeven hoor, het kost gewoon tijd om een band op te bouwen en fietsers enzo zijn natuurlijk hardstikke interessant voor een jonge hond, dat was gewoon nog even te moeilijk voor hem!
en: je kan hem best opvoeden hoor ook als je ouders er weinig mee doen, een hond weet prima met wie hij te maken heeft dus als hij jouw regels eenmaal kent, zal hij zich er tegenover jou ook aan houden! (tegenover je ouders dan mogelijk weer niet maar goed dat is een ander probleem)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:03

Hé, niet wanhopen hoor, kan nog best goed komen! Je hebt gelijk Yamcha, hij zit nu in zijn puberteit en dan zijn ze niet op z'n makkelijkst, dan heeft ie ook nog een stuk opvoeding gemist bij zijn vorige baasjes. En dat kost veel tijd en energie om hem gehoorzaam te krijgen.

Wij wonen in het buitengebied en onze tuin is aan alle kanten open, dus mijn hond kan zo weg lopen als ie wil, maar dat doet ie niet! Hij kent dan ook het commando 'blijf' heel goed (en is verder ook goed getraind) én wat ik altijd doe, goed belonen als ie bij mij komt. Hij moet het ook leuk vinden om bij je te komen. Maar mijn hond is nu 6 jaar, toen ie 1 jaar was liep ie ook wel eens weg hoor! (en kon ik 'm af en toe wel achter het behang plakken)

Het hondje (parson jack russel) van de buren waar ik weleens op moet passen is niet opgevoed, kent geen commando's en is hyperactief. Ook hem laat ik los lopen, en hij loopt bij mij niet weg..... want ik heb dan kaas bij me. Hele kleine blokjes maar natuurlijk, de beloning hoeft niet groot te zijn, maar hij doet er een moord voor. Voordat ie zijn hok uitkomt laat ik 'm de kaas ruiken, dan loop ik met 'm naar buiten en geef 'm nog niks. Ik stuur 'm dan weg (dat snapte ie al heel snel) en roep 'm dan als ie te ver weg gaat heel vrolijk terug en geef 'm een klein blokje kaas. In no time staat ie dan bij me! Wat je kan doen is 'm eerst in de tuin trainen met een stukje kaas en de kaas een woord koppelen, bv 'lekkers'. Als hij door heeft dat dat woord bij iets heel lekkers hoort en hij wil weglopen roep je dat woord, komt hij terug doe je heel blij en geef hem het stukje kaas. Het moet wel iets zijn wat ie echt heel erg lekker vind. Kan je misschien ook proberen voor nu....

En ondertussen naar een goede hondenschool gaan en trainen met je hond! Dat zal echt een stuk schelen! :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 20:08

Ik wil graag naar een honden school
Maar me vader kan niet mee ivm werk, me moeder mag geen auto meer rijden en ik heb nog geen rijbewijs :?

Ik had nieuwe koekjes gekocht, kleintjes zodat ie niet zo dik word
Maar die lust ie ds niet :?
Ik zal het eens met kaas proberen en een lange lijn kopen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 20:11

Oke er is een knop om gezet nu, heb mezelf rustig gekregen en ik ga er alles aan doen dat het gaat lukken, ik wil mn hondje niet kwijt, ik ga zorgen dat die klik er komt, hoe ? dat zien we dan wel weer
Maar ik ga me best doen !

Ik krijg morgen een boek over trainingen met honden van de eigenaar van mn verzorg paarden
En ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen als k vast loop

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:22

Boeken lezen is ook een goed idee, ik heb zelf heel veel gehad aan 'Denken als een hond' van John Fischer. Iedere keer als ik een probleem had pakte ik dit boek erbij. En internet afspeuren naar tips en opvoed informatie. Verdiep je in het opvoeden. Als je jezelf er 100% voor inzet en heel consequent bent komt het zeker goed.
En zorg dat je de roedel-leider wordt!