Hond aangevallen... Voor de 3de keer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: Hond aangevallen... Voor de 3de keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:04

ik denk ook dat het "probleem" bij de houding of geur van jou hond ligt
MAAR
dit neemt niet weg dat andere baasjes hun honden onder "controle" moeten houden en op z'n minst terug moeten roepen als er sprake is van agressie tussen de honden.

mijn moeder heeft een vriendin wiens hond "per ongeluk" een kleinere hond heeft gedood. De dame in kwestie kwam al weken dezelfde heer tegen aan de overzijde van de rivier, wiens hondje elke keer luid keffend zich probeerde los te trekken, tot op een dag het kleine hondje losliep en de heer alleen maar lachtte omdat zijn hondje in het water sprong en bijtend naar de hals van de grote hond sprong. Gevolg de grote hond van m'n moeders vriendin pakt het kleine hondje bij de nek en zwaait 1x met haar kop, klein hondje dood. De man woedend naar de politie om een vergoeding te eisen. Maar de man is zelf in gebreken gesteld omdat hij zijn hond niet aangelijnd had...

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:16

Heb het ook al voorgehad dat mensen gewoon zeggen "och laat ze doen " of iets in die aard terwijl mijn hond van de schrik wegkruipt achter mijn benen terwijl ik een razende hond probeer tegen houden. Zo een mensen zouden ze geen hond mogen geven, ze moeten ten allen tijde hun hond onder controle hebben. Ook als ik wens mijn hond niet in contact te laten komen met een andere hond (voor wat voor reden ook) dan vind ik dat ze dat ook moeten respecteren en dus niet moeten zeggen "dat het allemaal wel ok is en dat die van hun niets doet " terwijl ze met hun hond trekkend en grommend aan de lijn dichterbij komen. Als ik zeg nee is het nee en dan moeten ze dus ook niet dichterbij komen, al is de hunne nog zo braaf de mijne misschien niet. Sommige mensen dringen hun hond op of kijken er niet naar om als ze los lopen en dat is gewoon verkeerd.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:11

Er is altijd een heleboel honden taal wat wij niet begrijpen, maar het is aan de baas om zijn hond onder controle te houden en aan te lijnen als er een aangelijnde hond aan komt.

Het kan zijn dat jou hond idd signalen uitstraalt die de andere honden triggeren tot aanvallen, maar dat maakt het niet de fout van jou en jou hond.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:05

Naar mijn mening kan een hond om meerdere redenen andere honden gaan bijten. En dat is te voorkomen door hem aan te lijnen.

Vaak helpt loslaten van de aangevallen hond, maar tegenwoordig, met al die doorgefokte loslopende slechtopgevoede kneuzen blijkt steeds opnieuw dat dat lang niet altijd niet meer geldt. Bovendien, je zal maar meemaken dat je iedere keer opnieuw je hond moet loslaten, omdat er wéér een nieuwe, dominante hond aan komt lopen... lekker is dat, dan bepaalt een ander dus voor je, dat je tóch weer opnieuw je hond moet loslaten... kan een lange wandeling worden zo. Met het risico dat je hond weg moet rennen voor de andere hond, en onder een auto belandt, of een gevaarlijke maneuvre uitlokt bij een onschuldige automobilist of motorfiets...

Die andere eigenaren horen hun verantwoordelijkheid te nemen, en hun hond aan te lijnen, ik heb het idee, dat mensen die zeggen dat hun hond nóóit wat doet, en die hond doet wel wat, dat die dan liegen, of hun hond niet echt kennen. Beschouw een hond als een wolf met beschadigt dna, dus met gedrag waarvan sommige stukjes niet meer naar behoren functioneren.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:07

wat ook de reden is dat andere honden jouw hond aanvallen (of eventueel niet echt aanvallen maar in ieder geval niet prettig behandelen), ik vind dat er geen excuus is voor eigenaren om dat maar te laten gaan. mijn twee honden zullen als ze de kans krijgen ook onzekere/onderdanig reutjes lastigvallen (opjagen/in de kont happen), dat is mijn probleem dus ik moet dat voorkomen, zo zie ik het. ze zullen een andere hond echt niet naar de DA bijten maar ze kunnen hem wel een flink trauma bezorgen, dat wil ik toch niet op mijn geweten hebben hoor.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:12

@Atalanta, ik zou willen dat veel meer eigenaren zo waren als jij! Dat zou een boel getraumatiseerde honden schelen...

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:18

Wel even ter verdediging van de eigenaar van de rottweiler. Het klopt wel, dat het beter gaat tussen honden als ze allebei los zijn. (Hij kon nu tenminste wegrennen, straks stond je er tussen :=) Maar dat haalt niet weg dat híj zijn hond vast had moeten maken, 't zal heus niet de eerste keer zijn geweest.

Erg vervelend voor jou en je hond dat je dit al meerdere malen hebt gemaakt :(:) Als zoiets weer gebeurt, inderdaad de gegevens van de persoon vragen, voor eventuele dierenartskosten!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 08:04

Atalanta schreef:
wat ook de reden is dat andere honden jouw hond aanvallen (of eventueel niet echt aanvallen maar in ieder geval niet prettig behandelen), ik vind dat er geen excuus is voor eigenaren om dat maar te laten gaan. mijn twee honden zullen als ze de kans krijgen ook onzekere/onderdanig reutjes lastigvallen (opjagen/in de kont happen), dat is mijn probleem dus ik moet dat voorkomen, zo zie ik het. ze zullen een andere hond echt niet naar de DA bijten maar ze kunnen hem wel een flink trauma bezorgen, dat wil ik toch niet op mijn geweten hebben hoor.

Mijn hond is dus zo'n onderdanig reu'tje, Er moesten meer hondenbaasjes zijn met deze gedachte!
:D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:17

wordt jouw hond door reutjes aangevallen?
Misschien helpt castreren dan,dan grijpen ze hem niet meer...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:26

juist niet :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:57

KiWiKo schreef:
juist niet :)

wel...een gecastreerde reu ruikt anders...daar reageren reuen eerder verliefd op,dus grijpen ze hem niet :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:20

Castreren is juist geen optie, dan heeft die hond zometeen geen rust meer omdat al die honden achter zijn reet aanlopen. Dit kan haar hond dan weer aanmoedigen om die honden af te snauwen en vind hij andere honden helemaal niet leuk meer. Dit is namelijk ook precies wat er met mijn hond enkele keren gebeurd is. Van die opdringerige honden achter hem aan en dan staan die mensen raar te kijken als jouw hond even flink snauwt.
Ik snap niet waarom ze eigenlijk maatregelen moet gaan nemen met haar hond terwijl de eigenaren van de andere honden hier schuldig aan zijn?
Als die mensen hun verantwoordelijk hadden genomen en hun hond niet zo hadden laten lopen was er namelijk geen probleem geweest.
Ik denk dat de beste optie is om volgende keer aan de eigenaren vragen om hun hond bij hun te houden. En als ze niet luisteren het op een iets minder vriendelijke manier vragen. Je hond hoeft hier verdorie niet de dupe van te worden omdat de eigenaren niet willen luisteren.
Sommige mensen moeten even een schop onder hun kont hebben en even nadenken over waar ze mee bezig zijn.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 16:27

Jeetje gaat wel ver, ik ga mijn hond echt niet casteren omdat andere hondenbaasjes niet redelijk zijn.

@Sunnylove: Ja dat klopt, maar meestal blijven ze gewoon staan kijken en doen ze helemaal niks...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:44

Romytjuuh schreef:
Er moesten meer hondenbaasjes zijn met deze gedachte!

Vind je? Vind deze opmerking anders toch vrij veel afbreuk doen op het argument;

Zoolgangster schreef:
Vaak helpt loslaten van de aangevallen hond, maar tegenwoordig, met al die doorgefokte loslopende slechtopgevoede kneuzen blijkt steeds opnieuw dat dat lang niet altijd niet meer geldt.

En;

Zoolgangster schreef:
Bovendien, je zal maar meemaken dat je iedere keer opnieuw je hond moet loslaten, omdat er wéér een nieuwe, dominante hond aan komt lopen...

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:04

Romytjuuh schreef:
Atalanta schreef:

Mijn hond is dus zo'n onderdanig reu'tje, Er moesten meer hondenbaasjes zijn met deze gedachte!
:D

toen ik nog maar 1 hond (klein reutje) had was die ook regelmatig de klos ook al is ie zo onderdanig niet, dus ik weet wel hoe vervelend het is. soms 3-5 honden tegelijk erop af en lekker opjagen. en de eigenaren maar zeggen dat ie moet leren van zich af te bijten. dat heeft ie ook wel geleerd ja... maar dat ging ie dan ook maar preventief doen :(
moet wel zeggen als ik hem alleen mee heb gaat het nu prima, hij heeft in de loop der jaren ook wel geleerd hoe met vervelende honden om te gaan. en ik heb ook geleerd zelf sneller in te grijpen, hem niet alles alleen op te laten lossen.
alleen icm met mijn andere hond wordt ie dus echt vervelend, die is bang van vreemde honden en dan jutten ze elkaar op. dus ze gaan ook niet meer tegelijk los waar er andere honden zijn.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:12

Ik zou niet weten waaruit je kunt concluderen dat de Rottweiler daadwerkelijk heeft aangevallen?
Mijn kruising stafford kan ook als een idioot rennen, samen met andere honden, en zij is ook de gene die er voor zorgt dat andere honden onder de douche kunnen door haar gekwijl :)

Ik zou als ik jou was toch heel goed gaan kijken naar de lichaamstaal van jouw hond naar andere honden toe.
Stand van staart, schouders, kop, oren :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:51

Maar Nijn, stel dat er inderdaad "iets" niet klopt aan de lichaamstaal van de aangevallen hond, wat denk je daaraan te doen?

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:48

Atalanta schreef:

Chapeau voor jou als eigenaar. Ik zou willen dat ik jou zou tegen komen tijdens het wandelen.
Zelf heb ik een hond die waarschijnlijk gelijk is aan de hond van de ts. Mijn hond is ook verscheidene keren aangevallen tijdens het wandelen en persoonlijk kan ik daar behoorlijk pissig van worden. Ik kan niet begrijpen dat mensen hun hond niet terug roepen op het moment dat je roept dat ze dat moeten doen. Zou voor mij het wandelen een stuk leuker maken moet ik zeggen. Los van hondengedrag, vind ik dat gedrag van mensen behoorlijk asociaal.