hanneke1 schreef:heb zelf een gabber jolly super, met 2 plateaus er in. de ene hamster die ik had klimde een heel end aan, en de ander vond het heerlijk om boven aan het hok te hangen en dan naar beneden te springen ( hoe ik dit weet? hij deed het erg vaak )
dus voor de ene rus zal het inderaad niet leuk zijn in een dicht hok, misschien heb jij toevallig eentje die het niet leuk vind in huis?
Misschien is dat wel omdat hamsters geen / erg slecht diepte zien?
Mijn 2 dwergjes (campbelli's) zitten in een traliekooi en klimmen vaak omhoog, maar komen een stuk lastiger omlaag terug waardoor ze vaak vallen, en ik denk dat love_western dat ook bedoelt. Ik heb nu wel veel hangmatjes om ze op te vangen, maar vind het toch wel eng als ze af en toe weer vallen
. Mijn andere campbelli zit dus ook in 2 curverboxen, geen tralies, maar die heeft wel genoeg afleiding en speeltjes (en een enorme graafbak). Hij vertoont geen gefrustreerd gedrag voor zover ik kan beoordelen.. Als ik zo kijk, zou ik niet zeggen dat de tralies echt veel toevoegen voor de 2 die wel tralies hebben..
Citaat:
maar waarom zou je een cavia hok ombouwen tot hamsterhok en er dan gaas omheen doen zodat hij alsnog niet kan klimmen? koop dan gewoon een hamsterhok, kleine moeite toch.. zijn niet voor niets verschillende hokken voor uitvonden.
Volgens mij is het gaas bedoeld zodat de hamster niet kan ontsnappen, niet per se zodat ze niet kunnen klimmen.
Daarbij zijn er best mooie grote caviahokken die je leuk tot hamsterhok kan omtoveren, ik zie niet in wat daar mis mee is..