Ze kunnen alleen hierkomen, geen zit, blijf en andere onzin.
Maar geen van de 7 heeft het lef de pootjes in de oren te stoppen en LALALA te roepen.
Want ze weten allemaal dat er maar één de baas is in huis....
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Miska schreef:Nou die 'regels' zijn richtlijnen en ook ergens op gebaseerd, lijkt me.
Dus helemaal onzin kan ik het niet vinden, maar goed.
Billy schreef:Mijn honden mogen gewoon op de bank en evt op bed, eten voor ik eet, eten uit de hand, gaan voor mij de deur door, worden gewoon opgetild, en tegen de rest van de regels zondig ik ook
Ze kunnen alleen hierkomen, geen zit, blijf en andere onzin.
Maar geen van de 7 heeft het lef de pootjes in de oren te stoppen en LALALA te roepen.
Want ze weten allemaal dat er maar één de baas is in huis....
Mindfields schreef:Bij mijn hondjes is dat hetzelfde hoor(nu niet meer op bed overigens omdat ik nu samenwoon), maar voor sommige mensen is dat dus niet te doen zonder het leiderschap te verliezen.

Billy schreef:Natuurlijk heb ik ze gelezen, ik lees zoveel, ook over clickertraining, politietraining etc
En bij alles wat ik lees filter ik:
En de roedelmethode valt duidelijk in de laatste categorie, net als clickertraining trouwens.
Ik doe het gewoon op mn eigen manier, en zolang ik met een roedel van 7 overal kan lopen , ze goed sociaal zijn en komen als ik roep, denk ik niet dat ik het zo fout doe..
Ik heb nooit rangordeproblemen.

Yamcha schreef:Ik ben niet een vreselijke voorstander van de dominantie theorie, ook omdat ik er niet in geloof dat een hond altijd probeert de baas te worden. Wat ik wel heb ervaren en geleerd, is dat een hond de ruimte pakt die je geeft..... in het geval van TS, is ze duidelijk neit genoeg leider, en komt ze bij de hond iig niet erg capabel over om de leider te zijn, en dus heeft de hond de touwtjes in handen genomen, en is gaan bepalen met wie TS contact mag hebben en wie niet.
Yamcha schreef:Heb ervaring met een hond die een mens ging zien als zijn persoonlijk bezit, herken het gedrag van de hond van TS daar erg in.
En het probleem is zulke gevallen is vaak dat de eigenaar niet voldoende baas is, niet duidelijk genoeg is.
Wat jij zegt, dat beschermend opstellen, dat herken ik ook wel. Heb niet echt het idee dat dat hier aan de hand is, maar het zou kunnen natuurlijk, ik ken de hond in kwestie niet, en heb de voorvallen ook niet gezien.
Maar denk daarom ook dat TS goed af zou zijn met een trainer, die het gedrag ziet, en het dan ook kan peilen. Want

Yamcha schreef:Dat raad ik nu weer af, als je privétraining hebt, kun je veel beter zien wat er gebeurt, en kan er ook echt op jullie gefocussed worden, lijkt mij beter.
Hoe je aan een trainer komt? Idd even een goede hondenschool bellen, als zij zelf geen trainer hebben voor je, weten ze vaak wel een andere
rakkertjuuhh schreef:Ik zou is even in de rond gaan bellen,en kijken of ze 1 weten beetje in de buurt... hun zien dan vast wat er is wat ik niet zie..