Het idee was heel goed, alleen jammer genoeg wonen we te ver bij elkaar uit de buurt!
Mjay
Geplaatst: 22-04-10 15:55
pas je wel op dat het kuiken het ook weer niet te warm krijgt... hij moet wel de mogelijkheid hebben om uit de warmte te kunnen als het te warm wordt!!!
Meert
Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-10 17:46
.
Laatst bijgewerkt door Meert op 26-05-25 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Ahgos Wat een hummel. Ik hoop dat ie het red, maar volgens mij ben je aardig op de goede weg.....
Durante
Geplaatst: 22-04-10 17:55
Aaah wat lief ja Mijn ouders hadden voor een paar jaar terug een kuikenmesterij, hadden rond de 30.000 van die kuikens in de stal, liepen gewoon allemaal los, lawaai als je erdoorheen liep, en als je ertussen ging zitten kwamen ze op je springen haha, was altijd erg leuk,sorry,beetje offtopic Ik heb vaak een kuikentje gered , die was mank, en mocht niet meer tussen de koppel inlopen, ik ving 'm dan op en bracht 'm groot, en zo had ik een erg tamme kip die me overal achterna liep Jouw kuiken ziet er goed uit, denk wel dat ie 't gaat redden, veel plezier ermee
Ik had ook zo'n hummeltje.. Ik heb de eerste week dag en nacht een bureaulamp boven haar gehad ( had geen warmte lamp ) Niet te dicht erop, maar gewoon dat het wel warmte afgaf. Dat ging heel erg goed, flesdop water, beetje kuikenvoer.. en heel veel aandacht in de vorm van met mn vingers in het bakje tikken zodat ze het ging snappen.
Goed te lezen dat het nu zo goed met hem gaat. Zit er bij je in de buurt een opvang? Met een beetje geluk kunnen die helpen, wij hebben nu bijvoorbeeld ook een jong kuikentje in de opvang zitten...
misschien zielig om te zeggen maar kan je niet nog een ander kuikentje vangen op stal, dat je gewoon een duo vorm? jammer voor het andere kuikentje maar dan kan die jou kuikentje mooi gezeldschap houden.
succes, het is echt een schatje
Daantjee12
Geplaatst: 23-04-10 21:39
Fijn dat het weer beter gaat!! Is er niet eeen (kinder)boederij in de buurt? De meeste hebben nu ook wel kuikentjes. Misschien kan je hem daar heen brengen, of een andere halen Succes!!