Wie wat wilt leren volgt dit topic over schimmel bij dieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:24

Ik heb eens rondgevraagd.

dit is wat ik als antwoord terug kreeg!

Citaat:
ze moet alles van textiel wassen en zo uit de droger in plastik zak stoppen
dus gordijnen beddengoed en kleding....alles en steeds opnieuw als je de kleding etc gebruikt
ondertussen de katten behandelen
en dan het hele huis uitroken met speciale kaarsen voor schimmel...later moet je denk ik alles verven

jezelf ook behandelen...je schoenen ontsmetten...steeds weer
geen mensen in je huis toelaten als dat niet nodig is, niet naar anderen gaan, en zeker niet naar shows
ook niet naar de DA ...enkel als het moet en dan als alaatste zodat de DA daarna de boelkan ontsmetten voor de volgende dag

op die manier kan je er met een paar maand vanaf zijn

hopelijk heb je er wat aan.
vooral niet stressen dit is slecht voor je katten! en voor jezelf..

er is voor katten iets kalmerends bij de DA te verkrijgen.. maar wel eerst overlegen enzo.. gaat op gewicht.
heet calmivet (hopelijk schrijf ik et goed)

lusten je katten geen kaas of multi pasta? vaak kun je daar wat pillekes in verstoppen.

bij de apotheek kan je vaak rond 2.50 ofzo een pillensnijder kopen.. snijdt vermaalt enzovoorts...

tita

Re: Wie wat wilt leren volgt dit topic over schimmel bij dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 12:05

Irritantje

bedankt voor het vragen ik heb zoveel verschillende informatie en spreken elkaar allemaal tegen...
Ik kan moeilijk alle kleren wassen..gelijk in plastic stoppen hoe denk je dat mijn huis eruit ziet na 10 weken :=

Die rookkaarsen daar twijfel ik nog over ik heb ze gevonden er zijn 2 soorten koudnijs en climafarm
Koudnijs zou ik niemand adviseren dat zijn formalidebommen en ik vertik het omdat in mijn huis te doen ik ben notabene van baan verandert omdat ik niet meer met formalide wilde werken

Climafarm zijn vriendelijker maar niet verkrijgbaar in Nederland en dat is natuurlijk niet voor niks.

Ik heb niks kalmerends nodig pillen gaan nu redelijk ik maak bolletjes voer met pil erin en als het moet maak ik de pil soppig en plak hem tegen hun gehemelte aan :=
Pillensnijder is aardig maar Garfield heeft een dosering van 1.25 pil dus dat gaat moeilijk.

Er komen niet veel mensen bij mij binnen nu maar kunnen niet alles voorkomen
-ma
-lief
-schoonmaakster anders word ik gek
-een vriendin
Ik kan niet zonder deze mensen.....

Niet naar de da is beetje raar...ze zijn daar al paar keer geweest zij weten ervan en dan is het hun pakkie-an om de praktijd schoon te houden.

bedankt nog voor alles :j

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:23

nou ik vind dus beetje stom van je DA zekker als wachtkamer vol zit (weet niet hoe jouw DA werkt)

maar tiss zoo besmettelijk. je kan zelf meesturen als je iemand kaart/brief stuurd..

kijk het is aan jou wat je ermee doet...
ik zou je niet in me buurt willen hebben.(sorry klinkt onaardig) en hoop dat die mensen geen dieren hebben want is echt zo besmettelijk...

die pillensnijder kan je zo presies snijden dus ook tabletje in 4en enzo..

ik zou me kleding dus wel allemaal wassen endan gewoon in nette setjes in zak de kast in.. soort waspaketjs (zoals bij stomer zeg maar)

succes in iedergeval!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 12:27

jij kan me wel niet in de buurt willen hebben maar ik moet bv wel naar de supermarkt...en theoretisch gezien kan ik het daar ook verspreiden behalve bij de koeling maar ja daar blijf ik niet hangen :D

Het is iid zeer besmettelijk maar liefs 35% van alle katten hebben schimmel zij zijn de dragers...en KUNNEN het verspreiden.
Schimmel kan je niet uitroeien en ik vind dat ik behoorlijk serieus mee bezig ben en ik probeer (niet alles) er veel aan te doen...maar ook ik heb het van iemand gekregen.

Mijn katten komen niet eens buiten...

Of het stom is van de DA kunnen wij niet over oordelen als je kamer dagelijks ontsmet heeft de schimmel geen kans van overleven..bovendien toen ik een kweekje ging maken wist ik het niet eens...ik had een vermoeden. Aantal vrienden van mij vonden het onzin van Lot mankeerde niks had enkel afgebroken haren
Dat Pooky 2 weken later open wonden had was het wel duidelijk :j

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:40

ja dat is ook zo.. ik zou toch beperken (maarja je moet ook eten dat is ook gewoon zo)

oh zeg ook niet dat je er niks aan doet.

en je kan er niks aan doen als je krijgt.. zo gratis en voor niks.. alleen de elende die je ervan hebt.. dat kost een hoop.. zowel fisiek als portomonee

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:42

Ik heb zelf ook ringworm gehad.
Wij hadden 2 jonge kittens opgehaalt die het dus beide hadden.
We hebben de kittens opgesloten in een apparte slaapkamer.
De rest van het huis schoongemaakt met Dettol en tot zo ver het mogelijk was is alles in de wasmachine geweest.
Onze kittens kregen geen pilletje, maar een vloeistof die ik achter in de bek moest spuiten.
Na het behandelen goed handen wassen.
Ik heb het toen ook overgedragen naar mijn paard.
Alles gewassen en paard ook 3x met Imaverol gewassen.
Voor mezelf had ik een zalfje.

Hysterisch worden heeft geen zin.
Gewoon zelf je medicijnen/zalfje consequent gebruiken en de katten ook.

Hier zijn we er ook weer redelijk snel vanaf gekomen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 12:51

@pally heb je mazzel gehad van dettol maakt schimmel niet onschadelijk.

Ik heb het opgevraagd bij stuk of 5 verschillende dierenartsen want dat is stuk goedkoper dan imaverol of sabenyl

@irritantje je hebt ergens ook wel gelijk hoor...ik heb tegen baas verteld dat ik schimpies heb en dat ik eigenlijk thuis moest blijven in de zietewet als ik het goed wilde doen.....ik moest het maar minder goed doen want thuis blijven was no-no

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:53

Citaat:
Dettol heeft een snelle en aanhoudende bacteriendodende werking ten opzichte van een groot aantal pathogene micro-organismen, zowel gram-positieve als gram-negatieve bacterien, gisten en schimmels. Dettol behoudt de werkzaamheid in aanwezigheid van organisch materiaal of zeepresten. Dettol, in de aanbevolen verdunningen, is bacteriendodend en niet alleen bacteriostatisch. Dettol is relatief niet toxisch. De orale giftigheid is gering. Overgevoeligheid voor Dettol komt vrijwel niet voor en lokale irritatie is zeldzaam. Dettol kan met water (fijne emulsie) en met alcohol (heldere oplossing) worden gemengd.EANCODE: 5410036702000

Lees verder...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 12:55

huishoud schimmels zijn niet hetzelfde als schimmels die leven op beesten....en mensen. die kunnen enkel vernietigd worden door iets waar chloor-verbinding in zit of alcohol

was het maar waar van dettol dan was ik stukken goedkoper geweest..

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:58

Nou ja het heeft bij mij iig wel geholpen. Mijn DA wou mij ook van die dure rommel verkopen, gelukkig ben ik erg eigenwijs en hadden we het dankzij de Dettol weer snel onder controlle.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 13:00

ik wilde ook dettol bij de dierenarts en die begon gelijk te steigeren :D
Maar goed hier op bokt vraag ik het ff aan kennisje zij werkt ook bij de dierenarts ff kijken wat haar antwoord is...we zitten tenslotte hier op bokt om te leren toch :D

fijn dat het bij jou geholpen heeft ben ik blij mee :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:10

tita,je moet je echt gaan inpakken als je bij die katten komt,en die plastik spullen weggooien...

echt hoor,zo werken ze in ziekenhuizen ook als mensen besmettelijke beestjes of wat dan ook bij zich dragen,en dat is niet voor niets...

doos overschoentjes,overjassen,handschoenen en mutsjes....alles uittrekken en meteen weggooien zodra je de kamer uitstapt,dan ben je zelf geen verspreidingshaard meer,en heb je alleen de kattenkamer heel goed schoon te houden :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 15:14

Kimmie

Ik weet het maar dat is praktisch onmogelijk ik moet hele toeren gebruiken om er in te kunnen dan moet ik meerder malen naar de gang, poepschep, stofzuiger...enz enz

Maar ik vraag me af met wassen ik stop met de 90 graden was al mijn trainingsbroeken zitten te strak :') dan wil ik alleen beddengoed en handdoeken op 90 doen is 30-40 was ook voldoende want vele kleren kunnen ook de 60 niet aan (en nee ik ga niet heel mijn kledingkast wassen want schimmels hou je altijd)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:37

wees maar blij dat je niets van wol draagt,dan is alles baby maatje... :D

maar je zou eigenlijk,ja hoe zielig ook,2 verzorgrondes (of 3) moeten instellen,als je jezelf inpakt kan je ook nog goed knuffelen zonder zelf 1 schimmelhaard te worden..

en in de 2 a 3 rondes doen wat je moet doen daar,alles in 1 plastik zak gooien en wegwerpen,en zorgen dat je die kattenkamer heel erg schoon en ontsmet houdt,je zou bijna je katten een paar weken moeten houden zaols in een asiel wat je vaak ziet,in grote plastik goed te reinigen kooien (zielig,i know,maar ja,dan beperk je wel de besmetting) ,daarin hun voer water en kattenbak en zo gescheiden van elkaar houden en de schimmel binnen hun "hok" houden,die je weer heel goed kan ontsmetten...

zitten ze nu in een apparte kamer of in een hal??

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 19:09

Waren het maar 3 rondes dan was ik bijna klaar :D

De katten zitten in een kamer (helaas is de kamer wel 4.5 meter hoog ook mijn kamer ik heb geen zolder en geen plafond in de slaapkamers je kijkt gelijk naar het nok) met 4tjes elke 5 dagen wordt de hele kamer onstmet elke dag wordt de kamer gezogen incl 3 krabpalen (waarvan er eentje uit gaat want lot springt op de kast en ik blijf die kast en muur niet onstmetten) Het zijn 3 kleine krabpalen een ton, een kleintje en eentje met 3 ligplekken
Tevens hangen er 2 (nieuwe) hangmatten aan de verwarming daar liggen handdoeken op en elke 3 dagen leg ik daar 4 schone neer ondertussen spray ik die dingen dan met Imaverol.
Die hangmatten moeten blijven want ze hebben het snel koud omdat ze geschoren zijn en helemaal als ik ze was.

Deze behandeling moet iig 6 weken dan mag ik een kweekje laten maken en tijdens het rijpings-proces moeten ze in de kamer blijven en gewassen worden.
Dus gaat er vanuit dat we tussen de 8-10 weken bezig zijn

Morgen is de 1e week voorbij *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* nog 5 te gaan -O-

helaas heb ik wel veel van wol }> maar ik was het niet ondanks mijn kledingkast ook nog eens in de kattenkamer staat :') en ik kleding spaar :P overigens heb ik een hele grote kast van meter of 3.5 lang en 3 meter hoog vol met kleding :P ik wil dat gewoon niet wassen en ik ben zoveel aangekomen dus als ik alles ga wassen al is het 30 graden dan pas ik het niet meer :')