Rosanne_ schreef:Ik heb precies zo'n hond gehad. Het duurt heel erg lang voordat je dit eruit krijgt. Op sommige momenten na al die jaren, kan ik deze hond ook nog steeds niet aaien. Dit moet gewoon geaccepteerd worden. Deze hond zou ik nooit kunnen omhelzen als hij slaapt bijvoorbeeld.
Een muilkorf is geen slecht idee! Voor het geval dat ze op straat een keer bijt, je kan hier flinke problemen mee krijgen en je hond voelt hier niks van! Afleiding is ook erg goed voor zo'n hond, een bal mee nemen en koekjes! En natuurlijk heel goed belonen als die zich goed gedraagt.
Mensen koekjes geven is goed, dit heeft bij ons ook erg geholpen. Je moet het dier een plekje geven waar ze rust kan krijgen. Zoals bij verjaardagen is het niet slim om deze hond gewoon rond te laten lopen. Zet de hond in een aparte kamer of in de tuin. Als de hond zo bang is, waarom in een drukke omgeving neer zetten?zo word die alleen maar banger en werkt het averecht. Deze hond kan dit niet aan, dat is wel duidelijk dus gooi hem niet in het diepe door hem in contact te laten komen met hele boel mensen.. Ook als er een persoon langs komt bij jullie thuis moet de hond een mand o.i.d hebben in bijvoorbeeld de keuken en niet bij de bank waar iedereen dan zit. Zo heeft de hond een veilige plek om te gaan liggen en rustig te worden. Andere honden kunnen ook een goed voorbeeld zijn voor deze hond. Dat het oke is dat er mensen zijn, en dat ze niks doen.
Sociaal zal zo'n hond nooit worden, en dit is denk ik een kwestie van accepteren niet iedereen zal deze hond kunnen aaien. Je kan als er een familie lid of iets vaak over de vloer komt, en het hier mee klikt en dit een tijd goed gaat, een keer de hond mee geven om een stukje te lopen. Dit moet ook niet te snel want dat kan ook de hond weer afschrikken.
Een goede tip is dat de mensen die langs komen, de hond absoluut niet in de ogen moet kijken!!
Succes, het is erg lastig!
dankjewel hier heb ik nou iets aan!!!
ik weet dat professionele hulp een super idee is alleen het prijskaartje dat er meestal aanhangt is niet zo je van het. ( wij kunnen sommige prijskaartjes van hun gewoon niet betalen en daarom vraag ik eht eerst op bokt! )