Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Het zijn leuke, maar vooral ook interessante vissen. Het nakweken is een uitdaging, een aantal soorten killivissen hebben namelijk een ''droog'' seizoen nodig, wat inhoud dat jij het water moet laten zakken waardoor de killi's overgaan tot eier afzetting. Eenvoudig, maar wel even wat werk! 

floorsil schreef:ik las net ook een ander toppic. maar is het ook handig om slakken te houden omdat deze de zooi van de grond op eten? en heb je ook bepaalde alge eters en zo ja welke is handig?
floorsil schreef:trouwen ik zit te denken om eerst een zandbodem te maken en daarover nog kiezeltjes is dat een idee of niet? en wat voor zand/ kiezels raden jullie aan?
zak metselzand van 25 kg kost iets van 3-4 euro.
Ik had er een keer eentje, die heeft in een nacht de helft van m'n planten kaalgevreten. _Tara_ schreef:Ik heb dan zand, maar dat maak ik nooit schoon. Is bij steentjes verder ook niet nodig. Gewoon de bovenkant afhevelen als je water ververst.
Ze eten dode blaadjes, alg en woelen je zand wat om. Dan moet je wel puntslakjes ofzo nemen. Die blijven ook klein. Niet zo groot als een appelslak.
verder hoe duur zijn ongeveer die afzuig slangentjes want je kan niet gewoon met een emmertje een beetje water er boven uit scheppen of wel?