kuikens onder broedse hen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 23:53

Hey, de kuikens krijgen kuikenmeel. Ze proberen wel af en toe om wat graantjes mee te pikken met mams ( eentje waagde zich zelfs al aan een regenworm :P) maar ze krijgen het niet doorgeslikt.

Hier helaas wat minder nieuws. Er zijn 2 kuikens gestorven. Gisteren liet ik ze buiten en zag er maar 4. Ging kijken in het hok en er lag er eentje dood ( nek gebroken). Heel spijtig, en vandaag heeft ons moeder er eentje gevonden verdronken in de drinkbak. De drinkbak voor de grote kippen was al speciaal hoger, maarja hij is er waarschijnlijk in gesukkelt en er niet meer uit gekunnen. Erg sneu. Bak is er trouwens uit, ze krijgen nu drinken uit een heel plat pannetje. We hebben echt schrik om er nog te verliezen. Hopelijk gebeurd er niet weer een stom accident. Aan de kip zal het trouwens niet liggen, ze zorgt heel goed voor haar kuikens.

suuzepuus

Re: kuikens onder broedse hen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 00:01

aaaaaaaaaaaah wat jammer..... maare nek gebroken? of was hij net dood en slap toen je m op pakte... lijkt misschien op nek gebroken maar ka me dat bijna niet voorstellen...

succes met je kipsels!!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 00:08

suuzepuus schreef:
aaaaaaaaaaaah wat jammer..... maare nek gebroken? of was hij net dood en slap toen je m op pakte... lijkt misschien op nek gebroken maar ka me dat bijna niet voorstellen...

succes met je kipsels!!

Euhm nee, hij was al helemaal stijf en de nek lag in een hele rare hoek. pootje ook trouwens. Misschien dat hij in een hoekje gedrukt geweest is ( mama is een brahma en die zijn nogal zwaar). Weet het echt niet, maar de nek was stijf en zo geknakt precies.

Dat de rest nu maar blijft leven, want ik vind het echt jammer. ( was het al gewend van ze met 5 te zien rond hupsen en nu in 2 dagen tijd 2 minder).

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:21

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:30

onze brahma zit nu al ruim 3 weken op haar ei..... moet haar er maar afhalen van de week want er gaat niks uitkomen vrees ik... jammer

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:56

Ik zou het ei misschien eerst nog even schouwen. Ik denk ook niet dat er nog iets uitkomt, maar je weet het niet.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:33

Wij hebben dit ook al 2 keer gedaan.
Is altijd goed gegaan :). De moeder denkt gewoon: 'Hey, het is gelukt' haha!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 14:47

Hier weer een kuiken minder. Kunnen het helaas niet vinden, dus we weten niet of het dood is. Maar zal wel zo zijn. Hopelijk blijven de twee overblijvers nu nog heel want

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:50

Och wat sneu. Ik heb er ook nog maar 2. Van het weekend ook opeens eentje weg. Weten ook niet waar hij gebleven is. En hoe hij uberhaupt uit de stal is kunnen komen.

Heb jij ze los in de wei of is het overdekt?
Bij ons vliegen heel veel kraaien. Die houden ook wel van een lekker jong kuiken. Vandaar dat ik ze in een paardenstal heb zitten totdat ze groot genoeg zijn.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 00:02

Isabonny schreef:
Och wat sneu. Ik heb er ook nog maar 2. Van het weekend ook opeens eentje weg. Weten ook niet waar hij gebleven is. En hoe hij uberhaupt uit de stal is kunnen komen.

Heb jij ze los in de wei of is het overdekt?
Bij ons vliegen heel veel kraaien. Die houden ook wel van een lekker jong kuiken. Vandaar dat ik ze in een paardenstal heb zitten totdat ze groot genoeg zijn.

We hebben er na een paar dagen een net over gehangen ( was toen ze nog allemaal leefden). Heb wel gemerkt dat het nogal durvers zijn die kuikens van ons. Misschien dat hij toch langs zij ergens een gaatje heeft gevonden en uit het weitje is gesukkeld en niet meer terug kon ofz en ja als je dan zo zielig alleen bent snachts dan ben je een vogel voor de kat ( in dit geval letterlijk). Gruwel beetje bij die gedachte arme kip. Hopelijk blijven ze bij jou allebei nog leven en mogen het schone kippen worden.