kat terroriseert de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 14:15

Tuin afzetten (zodat kat er echt niet uit kan) is volgens mij best kostbaar. Zeker als je een flinke tuin hebt.

Hoeveel kost het ongeveer om een sensorgestuurd kattenluik te laten plaatsen bij de buurvrouw?
Edit: http://www.twenga.nl/dir-Dieren,Katten,Kattenluik-08305
Valt me nog mee, moet ik zeggen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 14:22

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 14:25

Slimmerik, die link bewaar ik!

Ben op zoek naar een huis en denk ook al na over het afzetten van de tuin!

Alleen juist dat veels te kleine hokje wat je hier laat zien lijkt me niet geweldig... ik ga voor de schuine panelen op de schutting denk ik!

slimmerik

Re: kat terroriseerd de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 14:28

Zoek op google maar eens gewoon op woordje "kattenren". Werkelijk unieke bouwwerken kom je tegen....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 14:29

ik zou ook nooit mijn katten in een hokje doen :n vind dat echt niet kunnen als de kat gewend is buiten te lopen en dan opeens in een minihokje....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 14:30

Irma_Maandag schreef:
Tuin afzetten (zodat kat er echt niet uit kan) is volgens mij best kostbaar. Zeker als je een flinke tuin hebt.

Hoeveel kost het ongeveer om een sensorgestuurd kattenluik te laten plaatsen bij de buurvrouw?
Edit: http://www.twenga.nl/dir-Dieren,Katten,Kattenluik-08305
Valt me nog mee, moet ik zeggen.

Vergeet bij het kattenluik niet, dat kat wss ook via raam naar binnen gaat... en die zet je nu eenmaal in de zomer graag open.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 14:31

Prachtige ren :9

Je kan een kat niet aan een lijntje binden, katten begrijpen namelijk het 'wijken voor druk' niet zo als honden en paarden dat doen. Ze trekken door tot ze los zijn, levensgevaarlijk als ze op een tak springen en er aan de andere kant weer af springen en het touwtje blijft over de tak liggen. Byebye kitty Y;(

Het lijkt mij verstandig als zij een luikje met chip/halsbandherkenning hebben, of jullie moeten je tuin afzetten met overhellend gaas en een stroomdraadje. Die laatste is sowieso ideaal, dan heeft niemand last van je kat :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 14:34

Ik ben bij een huis wezen kijken met een tuin van 1600 m2... toen kreeg ik ook al visioenen en ideeen van een enorme kattenren, minstens de helft van de tuin, om de bomen heen.... helaas was het huis echt te groot voor mij en mijn katties. :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 15:29

je zou idd je tuin gewoon kunnen afzetten, zijn speciale schrikdraad heiningen voor, voor kleine huisdieren die zijn niet eens heel erg duur

maar in deze "zaak" zie ik ook de buren hun verantwoording nemen, idd door kattenluikje met chip of sensor, zij heeft zelf jullie kat binnengehaald, nu ziet ze daar de consequenties van. vind het banketstaaf als ze nu het "probleem" geheel op jullie afshuift

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 15:42

Ik ben het er ook mee eens dat de buurvrouw het probleem deels zelf heeft veroorzaakt.
Wij hebben ook zo'n buren, de ene keer geven ze onze katten eten, de andere keer zitten ze er met een bezem achter omdat ze de meesjes in hun tuin verstoren. Wij hebben hen ook duidelijk gemaakt dat ze moeten weten wat ze willen en dat we zowel het eten geven als de bezemtoestanden niet echt kunnen waarderen. Ze hebben zelf ook 3 loslopende katten die wij ook niet aanhalen of lastigvallen. Tegenwoordig laten ze onze katten gewoon met rust, ieder houdt zich met z'n eigen katten bezig.

Als het echt een probleem blijft kan jij idd je tuin afzetten en doe dan alsjeblief geen belachelijk klein hok zoals hierboven, dan kan je hem nog beter niet buitenlaten. Of de buurvrouw kan een kattenluikje met sensor nemen en stoppen met jouw kat aan te halen.

Een lange lijn zou ik idd ook niet doen, kat knoopt zichzelf in no time op.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:31

Hoezo kan je hem dan beter helemaal binnen laten :o?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:39

Ik vind een kat die binnenzit, nog nooit naar buiten is geweest en ook nooit naar buiten gaat minder erg dan een kat die wel naar buiten mag maar enkel op een klein vierkant metertje.
De eerste weet hoogstwaarschijnlijk niet wat hij mist, de 2de ziet en hoort vanalles waar hij niet aankan en in zo'n hok als hierboven heeft hij dan ook nog eens geen plaats om zich uit te leven.

Persoonlijk ben ik geen fan van die rennen. Als je dan toch een ren wil, maak dan van je hele tuin een ren. Maar ik zie vaak kleine bouwsels voorbijkomen waar katlief dan in mag vertoeven, de rest van de tuin is dan voor de mensen of voor het zicht ofzo. Dan mag die ren uit de mooiste materialen opgebouwd zijn en prachtig ingericht, als het een klein hok is kan ik het echt niet mooi vinden.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:42

Nou ik heb dus ook een probleem dat ik andermans katten binnen heb! En ik moet zeggen ik wordt het goed zat!
Ik heb zelf ook een poes maar die komt bij niemand binnen, de buurvrouw heeft 3 katten die niet geholpen zijn, in 1 tijdsbestek van 3 weken heeft haar katten al 2x mijn kattenluik kapot gelopen terwijl die op slot zat , luikje enzo lag op straat zelfs, ik heb nooit hun katten te eten gegeven ben al aan de deur bij ze geweest dat ik last heb, het enigste wat ze doen is hun schouders ophalen, mijn eigen katten zijn van slag en worden door hun katten geterorriseerd! En mijn huis wordt ondergesproeid! nou fijn, ik begin al te denken de volgende keer dat ze binnen zijn dan pak ik hem en breng ik hem naar het asiel! ik weet niet of ik dat echt kan doen, maar ik erger er me er dood aan.

vannacht ook stond er weer eentje voor mijn slaapkamer voor het raam te janken.

Ik heb al lopen denken als dat mens nou eens haar dieren laat castereren, zou dat helpen?
Als het volgende week niet over is dan ga ik nog een keer langs en dan ga ik schadevergoeding eisen dat ze de boel slopen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:59

Dat ben ik niet met je eens Thioro, onze katten zijn ook binnenkatten. Een daarvan weet heel goed wat hij mist en probeert constant uit waar hij naar buiten kan (is al ooit door een kiepraam naar buiten gevallen... Terwijl de hor er nog voor zat!) maar die vind het heerlijk om af en toe in het buitenrennetje te zitten en daar is ze ook rustig, waarschijnlijk omdat ze al heeft uitgevonden dat ze daar niet uit kan.
De andere kat is echt een binnenkat, komt wel van buiten af maar wil echt niet meer per se naar buiten en ook die vind het heerlijk in het rennetje, lekker rustig en vooral ook veilig tegen de buitenwereld :+
Hier is ie ook maar heel klein, het balkon mag niet afgezet worden door de VvE en de kattenbakken staan er ook in, maar zolang we hier wonen is het de enige optie en de katten vinden het prettig :j

Ik heb hier dus ook meer last van andermans katten dan andersom. Die komen kijken op ons balkon en gaan de onze zitten uit dagen van achter het raam. Dat vind ik pas erg, want die van ons kunnen dus onmogelijk iets terugdoen en knokken van achter een raam is ook niet leuk. Onze beesten opgefokt en de dader gaat rustig op de tafel naar ze liggen te kijken. Rotzak laat zich overigens niet wegjagen.
Ik ben echt wel en kattenliefhebber, maar ik ben absoluut van mening dat je je katten voor jezelf moet houden. Net als met honden, paarden, vogels, whatever. Ik doe moeite om mijn katten geen overlast te laten bezorgen en kan het waarderen als dat andersom net zo gebeurd.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:48

Als ze constant naar buiten willen, betekent dat vaak dat ze 'buiten' maar al te goed kennen.

Wij hebben zelden last van andermans katten. Als onze eigen katten ze niet de tuin uitmeppen, doet onze hond dat wel. Met de buren hebben we goed contact en die hebben geen last van onze katten, of laten we het anders zeggen: ze vinden onze katten niet meer of minder vervelend dan hun eigen loslopende katten.
Als er wel een probleem is met een bepaalde kat dan wordt dat ook gewoon gemeld. Zo liep er hier een tijdje een ongecastreerde kater rond. Wij hadden er, dankzij hond, niet zoveel last van maar bij andere mensen ging hij wel naar binnen sproeien ed. Praatje met z'n allen en kat ging eventjes naar de DA, daarna kon kat z'n territoriaal gedrag beter onder controle houden en was er geen probleem meer.
Zo kan het ook.

Kijk, als de situatie zich er niet voor leent om katten los te laten lopen en je hebt simpelweg niet veel plaats dan vind ik een kleine ren nog wel kunnen als de katten persé naar buiten willen.
Maar een klein rennetje in een duidelijk grotere tuin zoals op de foto hierboven vind ik maar triestig.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:51

Deze kat was nog nooit echt buiten geweest voor ze begon met uitwegen te zoeken. Toen ze een keer wel ontsnapt is geweest én verdwaald is het er niet minder op geworden iig :=
Ze kan hier niet naar buiten, dan kan ze niet meer terug naar huis (ivm dak waar ze niet meer op kan als ze er af gaat, en ze gaat er af) en ergens anders ook niet. Beest kent geen angst en kijkt niet uit wat ze doet, zou zo voor een auto lopen :n

joyce2

Re: kat terroriseert de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:53

Hier de link van het kattenluik waar ik het in een van de eerste posts over had: http://www.petporte.nl/

Ze kosten rond de 160,- euro, dus dat is nogal wat, maar ze zeggen dat andere katten het luik er niet zomaar uit kunnen lopen, want dat hebben we met een vorig luik dus wel gehad, hele deurtje lag eruit. Maar volgens onze vaste dierenwinkel zijn het hele stevige luikjes en als een kat er tegenaan beukt heeft ie eerder een hersenschudding dan dat het deurtje eruit vliegt.

En onze jongste kat was tot voor kort nog nooit buiten geweest, maar ook die probeerde steeds naar buiten te glippen als we door de schuifpui naar buiten gingen. Nu ze eindelijk echt naar buiten mag, geniet ze er met volle teugen van, terwijl ze ook echt niet wist wat buiten was...

monaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 17:17

hallo mensen.
super al die reacties. Helaas hebben we geen eigen tuin, we wonen boven een winkel. Een katten ren hebben we dus geen plek voor :(...aan een lijn lopen is met onze mees geen goed idee, hij trekt net zo lang tot hij loskomt, of loopt zichzelf in de knoop. Ik heb zo'n kattenluikje ook voorgesteld, maar onze buurvrouw is fel tegen halsbandjes...ooit een kat van haar aan blijven hangen en overleden.Een chipje is wel een idee...maar das duur zeg! Ze zou haar katten mischien wel op haar balkon kunnen laten en deze afzetten met schikdraad, zodat onze katten er ook niet op kunnen. Maarja dan hebben haar katten maar 5 bij 5...denk niet dat zij daar blij mee is....moeilijk moeilijk.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 23:40

Is hij al gecastreert om de drive wat minder te maken?

Anders, hoe vervelend ook, herplaatsen? Als er geen mogelijkheid is om dat dier gelukkig te laten zijn in jouw leefomgeving, tja, dan vind ik dat je de keus moet maken een betere plek te zoeken.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 00:20

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:58

De SureFlap schijnt minder te zijn dan de PetPorte, althans, dat heb ik me laten vertellen hoor... Heb er zelf (nog) geen ervaring mee!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:22

Sorry dat ik kom vallen met een kattenprobleem, maar omdat hier meerdere mensen zitten die ook katten hebben probeer ik ideeen op te doen voor ons buurtprobleem.

Wij wonen in een kattenrijke buurt, bijna iedereen heeft meedere katten (onze buren natuurlijk weer 5!).
Ook wij hebben 2 katten die iedere dag buiten lopen, met name in de zomer want in de winter zitten ze bijna de hele dag binnen (watjes).
Wij hebben een kattenluik, gewoon zo'n goedkoop ding waardoor iedere kat die daar zin in heeft naar binnen kan en dat gebeurd dus ook. (onze buren hebben geen kattenluik en de andere buren ook niet).
Wij wonen in een blok van 8 woningen waarvan er 2 huizen geen katten hebben, 1 van de stellen heeft een behoorlijke hekel aan katten (met name de buurman) en natuurlijk gaan alle katten juist daar rotzooi uithalen met als gevolg dat bij hun iedere dag wel een andere kat binnen zit als ze een raam of deur open hebben gehad, zo ook een keer die van ons.

Afgelopen maandag zat de kat van de buren (1 van de 5)bij hun binnen en het jonge stel was het zo zat dat ze de kat beet hebben gepakt en bij de buren aan hebben gebeld en er erg kwaad zijn geworden...de buurvrouw haalde haar schouders op en zei 'gooi er maar een emmer water over ofzo' tja dat gaat een beetje lastig als de kat bij je binnen zit op de slaapkamer bijvoorbeeld.
Ik kan me hun frustratie wel voorstellen, als je niet van katten houd of er veel overlast van hebt zit je niet op een kudde katten te wachten van een ander.
Nu heeft de buurt bedacht om ze weg te pestten, zodat de katten er niet de dupe van worden.
Ik vind (ondanks dat ik me ook opgelaten voel als mijn kat per ongeluk bij hun binnen zit en het vervelend voor hun vind) niet kunnen dat de rest van de buurt actie gaat ondernemen om ze weg te krijgen.
Het zijn op zich geen onaardige lui, maar ze wonen net in een straat met allemaal kattenliefhebbers, ik wil binnenkort met ze gaan praten om te kijken of er misschien passende oplossingen te bedenken zijn, maar ik zou eerlijk gezegt niet weten wat ik aan zou moeten dragen, wie heeft er tips behalve katten binnen houden of in een ren, wat dat gaat 100% zeker niemand in de buurt doen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:31

Wat een lage streek van de buurt zeg :oo Wat gemeen!

Horren voor het raam en de deur doen zou voor hun wel een prima oplossing zijn. Dat gebruiken wij om de katten binnen te houden en dat werkt voor hun natuurlijk om ze buiten te houden, plús dat je al het ongedierte als muggen en vliegen ook buiten houd. Als je dat laatste nou mooi brengt kan dat best helpen? Als je nou een paar tientjes bij draagt, kan jij daarna iig met een gerust hart je schuldgevoel laten gaan want jou katten komen iig niet meer binnen en hopelijk gaan zij er ook alleen maar op vooruit!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:43

Vind het ook niet kunnen, heb ook al tegen de rest van de buurt gezegt dat je immers ook niet weet wie er dan in het huis komt te wonen, maar dat is eigenlijk al een stap tever gedacht.....we moeten gezamelijk bekijken hoe we de overlast kunnen terugbrengen.

Op mijn advies heeft het jonge stel vorige maand al horren geplaatst, maar de bewuste kat (van de buurvrouw) is daar toch doorheen gekropen, hij heeft met zn kop de hor uit de sleuf geduwd en is toen naar binnen gekropen.
Mijn katten doen dit gelukkig niet, maar goed daarmee is hun probeem nog niet opgelost.
Ik denk dat ik deels wel weet waar de oorzaak ligt, denk ik.....de katten die de meeste overlast veroorzaken zijn de katten van de mensen die geen kattenluik hebben.....eenmaal buiten is dus ook buiten.
Deze katten moeten wachten totdat de eigenaar weer thuis komt of wakker wordt alvorens ze weer naar binnen kunnen.
Deze kattten hebben wij met enige regelmaat ook binnen en eten het eten van onze katten op of slapen doodleuk bij ons op de bank (s'nachts).
Eigenlijk vind ik dit niet zo prettig, maar ik laat het maar zo, want als ze bij ons binnen zitten, zitten ze in ieder geval niet bij het jonge stel binnen........

bolerotjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:51

dit is de buurvrouw der eigenschuld,
maar ook niet netjes van mr/mevr Kat om de boel te mollen en onder te piesen :9 .

Ik zou gewoon samen voor de oplossing van het kattenluik op sensor gaan echt super handig die dingen! kost wat maar dan heb je ook wat!

of indd aan een lijntje.
mijn katjes zijn flatbeesie en van het zomer gaan ze gewoon aan een lijntje buiten.

vind het overigens niet netjes om de kat van het balkon te gooien! een kat komt altijd op zen pootjes terecht zoals ze zeggen maar het gaat me meer om het idee:P