asiel kat heropvoeden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Re: asiel kat heropvoeden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 23:41

he bah, viezerik!! haha ja het is echt een.. tja... viespeuk, om het maar aardig te zeggen, dus ja daarom wil ik hem ook niet op het aanrecht :D

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:44

Ik begrijp je volledig! Mm je hebt ook van die beeldjes met bewegingsdetector, die gaan piepen als daar iets langs komt.. Maar ik denk dat hij dat alleen maar interessant vind. aan zijn staart aan de waslijn hangen, leert die het wel!! :D ( grapje)

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:44

Ik denk dat je eerst moet beseffen dat je met een kat te maken hebt... een hond kan je in de bench douwen als je hem moe bent, maar een kat ziet dit als een erge belediging en gaat zich eerder tegen jouw keren, dat dat hij zijn manieren gaat houden.

Enige manier om hem van het aanrecht te houden, is er voor zorgen dat het aanrecht niet meer interessant is voor hem. Hij moet ZELF bedenken dat het aanrecht niet leuk is, en beslissen er niets meer verloren te hebben. Als jij zegt "mag niet", is het net extra leuk om daar te zitten klooien.
Dus eerst en vooral: laat er gewoon geen eten achter...
Dan kan je dingen toevoegen die het onaangenaam maken voor de kat: leg aluminiumfolie op het aanrecht. Geen grote vellen, maar kleinere stukjes van 20 op 20cm. Als de pootjes van poes een beetje wak zijn, blijven ze plakken en dat is NIET leuk voor poezebeest. Bovendien maakt het een rotherrie als je er mee begint te wapperen. Of zet er een citronella plantje... ruikt lekker voor ons, maar niet voor de kat.
En bied hem iets aan wat hij wel mag doen en wat hij leuk vind. Geef hem een voederbal met brokjes, plaats kleine schoteltjes voedsel her en der zodat hij er achter moet zoeken, maak gaten in een kartonnen doos zodat hij er brokjes uit moet hengelen. Geef hem iets te doen!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:45

die van mij komen niet op het aanrecht. echt niet...
maar as ik weg geweest ben zie ik regelmatig pootjes op het gasfornuis... dat is van rvs. die vette pootjes drukken af daarop. mja ze doet het echt niet als ik er bij ben en daar ben ik al heel blij mee!!

kun je je vuile afwas net in een afwas teiltje in een aanrecht kastje zetten ofzo?

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:48

Je hebt ook zo'n kongo?? voor honden. Ik heb een mini voor mn chihuahua, daar kan je leverpasta ofzo indoen. Vind dat beestje heerlijk, misschien iets voor je kat? duurt uren voordat het op is.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 23:49

Ashkerlaon: bedankt, her heb ik ook wel wat aan idd. het rare is wel dat mijn vriend het veel vaker met hem aan de stok heeft dan ik, maar toch vind hij mijn vriend leuker dan mij... raar
en eigenlijk speel ik altijd wel met hem en krijgt ie vanalles te doen, maar hij is wel liever lui dan moe! en vind lastig om dingen met eten te gaan ´verstoppen´ omdat ik denk dat het probleem van het gericht zin op eten groter word, dat ik zelf bijv niet meer fatsoenlijk kan eten omdat hij vind dat alles van hem is!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:51

Wat je ook kan doen is er peper en knoflookpoeder op het aanrechtpoeder strooien. Of eventueel chilipoeder op de kaas (lekker heet.. }> )

Peper en knoflookpoeder vinden katten vreselijk! Mijn eerste gedachte was ook natgooien die hap.. Of gewoon dingen gooien? :')

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:52

Je kiest de juiste kat wel weer uit he _O-
Is kattegras niet wat?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 23:53

hij heeft al vanalles naar zijn kop gehad, maar dat verdringt ie gewoon want als ik alles binnen hand bereik al heb gegooid zit hij er weer! en ik vind die poeders ook vreselijk! whaha

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 23:54

kattegras? jaa nou idd heb ik weer! had mss toch beter een oude kat kunnen nemen waar meer over bekent was ;)

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:55

een tennisbal schieter met bewegings sensor! PLOP, gegarandeerd kat van het aanrecht geschoten.
kattegras is gewoon lang gras in een potje, heeft hij 'eten' de mijne vinden het heerlijk daar aan te knagen

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 23:56

babydolll schreef:
Ik begrijp je volledig! Mm je hebt ook van die beeldjes met bewegingsdetector, die gaan piepen als daar iets langs komt.. Maar ik denk dat hij dat alleen maar interessant vind. aan zijn staart aan de waslijn hangen, leert die het wel!! :D ( grapje)

haha nou heb ook al wel dingen bedacht hoor die niet zo kat vriendelijk zijn, maarjadaarvoor is ie toch weer te lief zo afentoe
en wb de tennisbalschieter, heb ook mijn oven en koffiezet apparaat e.d. er staan, word een duur grapje dan !!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 23:58

heb hem net weer in het strafhok gehad, nu laat ik hem eruit en komt ie sorry zeggen...????

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:59

ik blijf toch ec ht bij de plantenspuit. water of een plantenspuit is toch echt wat anders (harde straal opzetten natuurlijk)
en hij ziet jou niet als kwade pier maar de plantenspuit...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:59

strafhok snap ik echt nniet. dat werkt toch niet bij een kat...

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 00:00

ja maar als ik opsta is ie al van het aanrecht af! als ik hem dan besproei bestraf ik hem toch voor het er af gaan? of zie ik dat verkeerd?

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:01

Hij is vooral erg brutaal denk ik :+
Een kat kan heus de verbinding leggen tussen actie en reactie, ik denk alleen dat je het echt direct moet doen! naar het strafhok zit er alweer een tijdje tussen. Probeer die nekvel + water actie is, dat gaat hij niet leuk vinden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:02

besproeien als hij erop zit, kun je je aanrecht niet zioen vanuit de woonkamer? anders erbij gaan zitten met een krukje? als hij eraf is kun/ mag je m niet meer straffen. dat doe je met je 'strafhok' dus wel

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 00:02

suuzepuus schreef:

nee, maar iets anders tot nu toe ook nog niet, ik blijf bezig met hem, en ik heb al vaker aangegeven dat dit natuurlijk niet de manier is, dusof iemand hier ervaring mee heeft en een andere manier weet, dus hoeft niet herhaald te worden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:03

Ik ken iemand die haar kat ook onder de kraan ging houden. Resultaat: kat die nog steeds op het aanrecht ging maar baasje niet meer leuk vond.

Bench werkt niet echt niet. Je moet het aanrecht oninteressant of onprettig maken en daarvoor bestaan tips. Straffen heeft hij door dat JIJ het doet en bij een kat is dat gewoon dom ;)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 00:05

nou, dan ben ik toch echt wel benieuwd naar die tips van jou ´poes´ en dingen die ik hier nog niet heb gehoord!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:07

Je kat heeft gezworven, dus die focus op eten zit er al in, die gaat niet erger worden door het geven van bijvoorbeeld een voederbal. De kat legt de link "bal=eten" niet "mens=bal=eten". Je hoeft ook niet zelf met hem te spelen (allé, eigenlijk wel, maar niet ivm met dit probleem) de bedoeling is hem bezig te houden wanneer je niet thuis bent en er voor te zorgen dat hij niet loopt te schooien op het aanrecht als hij zich verveelt.

Als jij gewoon nooit eten geeft wanneer je zelf zit te eten, heeft hij geen reden om te schooien als je aan tafel zit... springt hij toch op tafel kan je hem gerust een knal verkopen, maar dan liever 1 keer goed hard, dan 10 keer een zachte tik. Mijn kat weet goed genoeg dat hij niets op tafel verloren heeft als er eten op staat, ook al is hij food-obsessed tot en met. Hij probeerd het wel nu en dan, maar een armbeweging is genoeg om hem op andere gedachten te brengen.
Hij krijgt dan geen straf, maar ik bied hem een ander gedrag aan. Dus: "nee, niet van de stoel op de tafel springen, maar van de stoel op de grond." Niet gewoon kortweg: "maak dat je van die tafel bent!"

Een strafhok helpt inderdaad helemaal niets bij een kat... het helpt mss om zelf wat frustraties kwijt te raken, maar het enige wat je bereikt bij je kat is dat je een mokkend, beledigd hoopje haar krijgt. Eentje die de link legt "mens=hok" niet "aanrecht=mens=hok".

poes

*zet luiheid aan de kant en gaat dat topic zoeken* :+

Ook al blijf ik overtuigd dat dit dier over een jaar nog steeds op je aanrecht springt en dat jij je spullen zult moeten opruimen ;)

suuzepuus

Donna89 schreef:
suuzepuus schreef:

nee, maar iets anders tot nu toe ook nog niet, ik blijf bezig met hem, en ik heb al vaker aangegeven dat dit natuurlijk niet de manier is, dusof iemand hier ervaring mee heeft en een andere manier weet, dus hoeft niet herhaald te worden.

nou,je hebt hem er net weer ingezet terwijl meerdere malen verteld is dat dat niet werkt en je reageert ook niet op de plantenspuit...

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:10

poes schreef:
*zet luiheid aan de kant en gaat dat topic zoeken* :+

Ook al blijf ik overtuigd dat dit dier over een jaar nog steeds op je aanrecht springt en dat jij je spullen zult moeten opruimen ;)

Het gaat niet alleen over spullen opruimen, het gaat om vieze kattepoeperds die daar uitgebreid gaan zitten en waar jij je boterhammetjes op moet smeren.