Mensen die naast duivenhouder wonen, of ervaring met duiven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: Mensen die naast duivenhouder wonen, of ervaring met duiven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:00

Mijn oma heeft altijd naast een man met duiven gewoond, en die had er véél.
Was vrijstaand met stukj tuin er omheen maar geen grote afstand tussen de duiven en oma.
Ze had nergens last van, ook niet van veel duivenpoep enzo en al helemaal geen last van geluid ofzo.

Bij mn ouders thuis is er in de verste verte niemand met duiven maar kan je je auto beter niet achter buiten laten staan, dan zit ie helemaal onder de vogelpoep van de 'wilde' duiven en andere vogels, en dat ondanks 2 honden en meerdere katten ;)

En ach, je toekomstige buurman is 75, das al een beste leeftijd dus je zal geen jaaaaaaren dezelfde buurman hebben, sneu voor de beste man maar mocht je er toch last van hebben is het iets tijdelijks ;)

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:06

Mijn opa heeft duiven. Qua lawaai valt het mee, juist dat irritante gefladder op etensuur :p Duiven zitten ook niet de hele dag buiten, hier mogen de jonkjes elke dag enkele uren vliegen en dan weer naar binnen. Valt dus echt mee met de duivenpoep. En echt stinken doet het niet, natuurlijk moet je er wel niet met je neus opzitten. Normale duiven schrikken niet van scootergeluid, zeker niet als het aan de overkant van de straat ligt. Dat vind ik toch wat vreemd. Voor vreemde dingen die voor hun til liggen zijn ze wel achterdochtiger en dan komen ze minder snel binnen, wat wel lastig is als het wedstrijd is.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:08

Idd auto/scooter starten moet gewoon kunnen hoor!
Ze horen toch overal die geluiden!

Oma's oprit lag tussen haar huis & het huis van de duiven in en we mochten gewoon auto's starten enz dan kan een scooter ook geen kwaad lijkt me, zeker aan de overkant van de straat!

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:29

Mijn buurman heeft ook duiven, ik heb er absoluut geen last van. heel zelden een keer een flats op het raam maar dat kan je sowieso wel eens hebben.
Ik ben wel blij dat buurman geen hekel aan katten heeft, gezien ik een kat heb. Hij heeft een prikkeldraadje op de schutting gezet zodat ze niet via het dak van zijn schuur naar de duiven kan, en ik heb gezegd dat hij te allen tijde de tuinslang op mijn kat mag zetten als ze zijn tuin binnenwandelt, nou dat heb ik haar dus ook niet meer zien doen de laatste 2 jaar.
maar hier dus geen enkel probleem.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:03

Mijn achterbuurman heeft duiven, gewoon voor de leuk geloof ik. Die zitten binnen of ze fladderen ergens rond. Het enige wat ik hoor is het gefluit van de buurman als hij ze roept, en het gerammel van een bakje voer om ze te lokken. Verder niet. Er scharrelen ook genoeg katten rond hier in de buurt, daar heb ik hem ook nooit wat op zien doen.
Bij mijn ouders zitten ook veel duiven in de straat, tamme en wilde. Ik vind dat gekoer altijd zo gezellig klinken :+:

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:06

wij hadden een overbuurman en een buurman 2 huizen naast ons, beide hobbymelkers.....kan je vertellen dat waren aardig wat duiven bij elkaar
maar nooit geen last gehad :n

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:12

Mijn vader heeft duiven (gemiddeld 20 duiven), deze waren er al toen ik geboren werd (alweer 24 jaar geleden). Ik sliep ook aan de kant van het duivenhok maar nooit geen problemen gehad. In die 24 jaar is misschien 2x de was een keer bepoept, en natuurlijk hoor je wel veel rooeekkooeee (hihi) maar verder nooit geen last van gehad. Natuurlijk is het wel belenagrijk dat de beste man ze goed sschoon houd, vooral op hete zomerdagen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:01

Bij mijn moeder in de buurt zit een duivenmelker, met tortels. Ik vind het gekoer wel gezellig klinken maar mijn moeder wordt er echt gek van. Qua ontlasting weet ik het niet, daarvoor zaten de duiven te ver en bij ons in de tuin kwamen ze niet (misschien ook mede dankzij katten)

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:17

hier op het dorp hebben heel veel mensen 'wedstrijd'duiven.

de buurman een paar huizen verder heeft een heel duiven paleis staan van bijna een huis hoog :+

de buurman naast ons heeft ook duiven gehad en heb daar weinig tot geen last van gehad.
het enige nadeel wat ik daarvan heb ondervonden is het ongedierte wat er vanaf komt als er een duivenkooi word afgebroken.
de buurman heeft vorig jaar de duiven weg gedaan en de 'kooi' afgebroken. de muizen schoten toen alle kanten op en dus ook bij mij in de tuin en garage, maar met een kat gaan die heel snel weg :Y)