Bedankt voor alle reacties!
DyMarvel schreef:Ik heb zelf 2 fretten en staan ook tegen de schutting aan. Beide gecastreerd. En je ruikt ze niet! Ik voer netjes totally ferret (dit voer reduceert de stank van ontlasting) en verschoon netjes de kattenbak.
Maar herrie? waarmee maken jou fretjes herrie? Die van mij war dancen soms, en hebben wat klauter voorwerpen en buizen, maar die hoor je niet.
Ik heb eerder TF gevoerd, tegenwoordig is dat Orijen en daar ruiken ze nog minder van. Aan het voer zal het niet liggen. Om ook te reageren op een andere post - ze zijn 100% zindelijk dus schrobben is al niet nodig. De kattenbakvulling die ik gebruik neemt ook een hoop geur weg, je ruikt er echt helemaal niks van
De herrie die ze bedoelt denk ik is inderdaad het wardancen (houten bodem in het hok, plof plof..) en ze willen nog wel eens aan het gaas gaan hangen. De bakken worden op hun plek gehouden met wat bakstenen, maar daar willen ze ook nog wel eens tegenaan drukken en dat maakt wel geluid. Ze slapen het gros van de dag, zoals alle fretten eigenlijk...
Wat mij betreft valt het reuze mee, en het is ook niet zo dat ze hiernaast doodstil zijn
Een beetje tolerantie lijkt me hier op z'n plaats. Ik heb de vorige zomer steeds met een koptelefoon in de tuin mogen zitten omdat zij het nodig vinden om de hele dag piratenherrie te luisteren op een radio die buiten staat. Vervelend, maar daar loop ik ook niet over te mekkeren
Bienotje schreef:Spreek om te beginnen eens af om bij haar buiten een bakje koffie te doen. Kun je gelijk zelf horen, ruiken & ervaren zoals zij dat doet. Is ook beter voor de verstandhouding om het eerst gewoon bespreekbaar te maken

Geen woest aantrekkelijke optie
Ik snap wat je bedoelt en dat zou ik op zich ook best willen doen maar ik denk niet dat ik er wat mee opschiet. Bovendien zal in dat geval ook opgaan dat "ik aan de lucht gewend ben" en het dus toch niet zal ruiken. We hebben er in het verleden wel eens wat gedronken en met de buurman is de verstandhouding ook eigenlijk prima, maar de buuv is zo'n vreselijk onsympathiek mens
Ik vind het idee van de fretten ergens tijdelijk onderbrengen wel een leuke eigenlijk
Ik laat het voorlopig even zo (ze zitten op het moment ook eigenlijk nog weinig buiten, alleen om te roken *lekker*) maar die ga ik zeker onthouden
Een weekje in de reservekooi boven kan best.
Een wijkagent is hier geloof ik niet, maar ik kan in ieder geval het bureau eens bellen wat we hier mee aan moeten
Een andere schaduwplek is er echt niet, dan was de oplossing van dit probleem simpel