Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Maar ik ben blij dat je onze adviezen ter harte neemt en meteen actie onderneemt! XoNo schreef:Ik voer ook Supreme Science Selective, kost wat, maar het gaat best wel even mee hoor
Het is jammer dat je er niet meer van wist, zegt denk ik ook wat over je opleidingMaar ik ben blij dat je onze adviezen ter harte neemt en meteen actie onderneemt!
Een cavia die aan de diarree is is echt niet meteen ten dode opgeschreven hoor.
heel erg bedankt!

Nouja, dat doe je ook niet weer 

). Zorg wel voor dagelijks verse (voor de cavia geschikte) groente en/of fruit, vinden ze heerlijk en hierdoor krijgen ze bovendien voldoende Vit. C. binnen. Dat kunnen ze immers niet zelf aanmaken. Wel zou ik voorzichtig zijn met een overmaat aan vitamine C (bijv. dagelijks vitamine C pilletjes voeren) er komen steeds meer aanwijzingen dat dit erg schadelijk kan zijn voor de blaas. De zuurtegraad van de urine raakt verstoord waardoor blaasstenen kunnen ontstaan. Weet iemand of hier inmiddels al meer over bekend is?
) elke dag zo'n vitamine C tabletje. Haar cavia kreeg blaasproblemen en ze ging ermee naar de dierenarts. De DA vermoedde een blaassteen die veroorzaakt werd door overmatig vit C. voeren en raadde aan om direct met de pilletjes te stoppen. (De cavia is overigens niet op de foto gezet, dus de diagnose blaassteen is nooit definitief bevestigd). Sindsdien heb ik wat rondgezocht op internet, maar de info hierover is nihil. Vandaar mijn vraag in dit forum, mijn ervaring is dat er vaak ook een hele hoop actuele kennis bij de eigenaren zit.