Kemp vissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 02:14

Mijn zwager had vroeger ook twee Kempvissen. Het mannetje was de hele tijd achter het vrouwtje. Die is dan heel snel overleden. Ik had mijn vriendin gevraagd hoe dat kwam en ze zij ook dat hij meer dan 1 vrouwtje nodig had. Hij heeft dan 3 vrouwtjes erbij gedaan. Dat ging dan heel wat beter.

Ik moet wel zeggen dat ik het een beetje jammer vind om een aquarium te hebben met maar een vis. Tara's idee om er garnaaltjes er in doen lijkt me leuk. Ik zou graar 1 mannetje met 2 of 3 vrouwtjes. Zijn er anderen vis soorten die ik er in kan doen. Ik kan me dan wel voorstellen dat mijn aquarim wat groter moet worden maar ik wil het te groot hebben. Misschien een van die "zuigers" ?

Vjestagirl

Re: Kemp vissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:47

Zuigvissen zijn algeneters. Die hebben ook veel ruimte nodig, want die worden gigantisch.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:57

Laat ik dit eens productiever aanpakken dan je zeggen wat er niet kan.

Hoe groot is de bak die je ongeveer wilt hebben? 60cm? 80cm? 100cm?
Wat voor soort vissen wil je hebben? Veel kleurtjes? Schooltjes? De wow-wat-bizar-factor?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:30

Bettas houden van garnaaltjes :D Jummie.

Vjestagirl schreef:
Zuigvissen zijn algeneters. Die hebben ook veel ruimte nodig, want die worden gigantisch.

Hoeft niet hoor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:34

Pikeur schreef:

Vjestagirl schreef:

Hoeft niet hoor.

De enige algeneter die niet groot wordt is de Otocinclus affinis of de Otocinclus flexilis (of andere leden van deze familie, maar die zijn in Nederland nouwelijks te krijgen). De eerste wordt 4cm lang en moet in een bak van 50cm, de 2de wordt 6cm lang en moet in een bak van 60cm. Maar de echte grote mooie algeneters worden wel gigantisch en kunnen niet in een kleine bak.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:38

Ancistrussen, panaque maccus, er is er nog eentje met streepjes waar ik de naam zo 1,2,3 niet van weet, en LDA...nogwat met zo'n leuke platte kop waar ik ook de naam even van vergeten ben
En dat zijn dan de dingen die ik zo uit mn hoofd weet, er zijn er vast wel meer, die zijn te vinden op www.planetcatfish.com

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:28

Maar die hebben allemaal meer ruimte nodig. Alleen je ancistussen hebben allemaal al een ruimte meter nodig... Dat kun je toch niet als klein blijvende algeneter rekenen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:34

Pikeur schreef:

Mijn betta eet ze anders echt niet op hoor. Kwestie van genoeg schuilmogelijkheden creeëren.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:42

Het feit dat er wat garnalen verstopt leven zegt niet dat een andere groep niet opgegeten wordt

Vjestagirl schreef:
Maar die hebben allemaal meer ruimte nodig. Alleen je ancistussen hebben allemaal al een ruimte meter nodig... Dat kun je toch niet als klein blijvende algeneter rekenen

Een ancistrus wordt max. 12 cm. 12 x 7 (bij L-nummers e.d. wordt voor de bakgrootte ong 7x de grootte van de vis aangeraden) dus 84 cm
Dus ja die vind ik geschikt voor kleinere aquaria, en hij is zelfs de grootste van mn rijtje

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 05:05

Ik heb helaas nog geen aquarium gekocht. :o

Ik zal misschien deze topic "activeren" wanneer ik iets heb gevonden. :D