Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) Het moet wel realistisch blijven vind ik.. BKS schreef:Oei daar ben ik ook zo bang voor met mijn oudste hondje. Zij is nu veertien en er komt straks natuurlijk iets van een ouderdomskwaal om de hoek kijken ( nieren die niet meer willen of zo). Ik ben ook stellig niet van plan om dan met allerlei lapmiddelen te gaan werken, dat hondje heeft een pracht leven gehad en genoeg is inderdaad genoeg. Tegen die tijd hoop ik maar dat de dieranarts er ook zo over denkt maar ik heb mij twijfels. Ze hadden het laatst al over een preventief bloedonderzoek terwijl we alleen een enting en nagels knippen moesten.....
. marise83 schreef:ben heel blij dat ik een DA heb die heel realistisch is..
BlackEyed schreef:Er is onlangs een kankerbehandelcentrum in Utrecht geopend voor honden en katten.
Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken...

Brainless schreef:Mijn man zei net al:
Heb je een geit/konijn/cavia/paard/varken die kun je (als je ze zat bent/geen zin meer in hebt.....) zonder problemen laten slachten, maar met een kat en hond is dat veel moeilijker.
Raar verschil eigenlijk.

toen dat niet meer ging, vond ik het genoeg.
Houden van is ook los durven laten.. Hannah_Menno schreef:Probleem is vaak dat mensen dieren teveel vermenselijken.. Een dier kan niet praten en ook al geeft een dier duidelijk aan dat het op is dan nóg zullen sommige mensen het uiterste doen om hun vriendje te helpen.. Dat is geen vriendschap.Houden van is ook los durven laten..
apple01 schreef:Hannah_Menno schreef:Probleem is vaak dat mensen dieren teveel vermenselijken.. Een dier kan niet praten en ook al geeft een dier duidelijk aan dat het op is dan nóg zullen sommige mensen het uiterste doen om hun vriendje te helpen.. Dat is geen vriendschap.Houden van is ook los durven laten..
klopt maar iedereen vergeet een zeer belangrijk ding!
Iedereeen ziet bij een ander een oude/zieke/manke hond/kat.
Dan denk je dat die mensen geen afscheid van dat dier willen doen. Maar vaak zijn die mensen gewend geraakt aan het stijve lopen, de druppeltjes plas of wat dan ook. Ze zien het niet meer realistisch simpel weg omdat het erin sluipt. Totdat ze op een dag weer die wandeling maken die ze altijd maken en dan zien dat ie het echt niet meer kan. Of dat ze de 3 jarige hond van de buren voorbij zien huppelen en dan kijken naar hun eigen hond en dan pas zien hoe oud die eigenlijk is. Bewustwording heet dat. En dat is moeilijk. stap 1
Daarnaast hebben mensen ook nog moeite met 'het onder ogen zien van...' Dit is stap 2.
Iedereen hier begint bij stap 2.
Wat bij de DA geld al regel...Daar heb ik schijt aan! Het zijn mijn honden/paarden/katten or what ever. En dus bepalen wij wat we er mee doen.
Wat parden betreft: is het beter als ze ingeslapen worden met een 3 voor de sport. Want je weet wat je krijgt. Een of andere wijsneus koopt dat paard, en denkt het zal wel. Lopen die bok...Totdat het niet meer gaat. Soms gaan ze gewoon door met rijden of verkopen hem weer...
@dobbel
ja het is de taak van de DA. Maar de DA moet ook eten! En daarnaast vertel jij even tegen de buren dat die hond beter dood kan gaan?