Dieren uit het buitenland adopteren. Wat vind bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:27

Ik snap inderdaad net als Waves nog altijd niet helemaal waarom een hond per se uit NL moet komen ipv uit het buiteland, of althans, waarom dat beter zou zijn.. ?

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:29

Waves schreef:
Klopt, 1 hondje redden heeft ook geen zin. Behalve voor die ene hond.
En dan maakt het toch ook geen moer uit waar je die ene hond dan weghaalt. NL of het buitenland? Je argument is mij echt niet duidelijk. Waarom is het volgens jou beter om een hond uit NL uit het asiel te redden?

Ik denk dat het beter is omdat er hier in NL ook genoeg honden zijn die een beter leven verdienen.
Daarnaast denk ik dat er weinig mensen uit die landen hier een hond zullen halen.
Dan kun je denken, wat maakt dat uit?
Ik denk best veel. Op deze manier komen er meer honden in NL. (niks mis mee) maar die nieuwe baasjes, laten wel een hond in het assiel zitten, waardoor er daar ook meer honden blijven zitten.
In mijn ogen hebben honden in assiels het ook nou niet echt goed......

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:31

Ik heb een half jaar in Duitsland gewoond en heb toen een jong straat katje onder mijn hoede genomen en die is mee naar Nederland gegaan.

nu krijgen wij binnen kort een hond uit Turkije.

eerst zei ik ook altijd er zitten genoeg honden hier in het asiel, maar toen wij voor me ons en voor namelijk voor mijn moeder een hondje zochten dat niet al te groot was niet nare ervaringen had met grote dieren, bij katten kon bij kinderen kon kwamen we hier in NL er toch echt niet uit.

alles kon of niet bij katten, of niet bij kinderen of niet bij paarden, of kon niet alleen gelaten worden had medische problemen etc etc.

nu wil ik best een oudere hond adopteren maar we hebben 4 katten en een jonge hond groeit daar ffies makkelijker mee op. dus uit eindelijk kwamen we heel toevallig op een duitse website waar allerlei stichtingen op stonden en toevallig zagen we daar een fototje van een hondje en we zeiden alle drie dat is der, die hoort bij ons. dus zo komt het dat wij nu via een duitse stichting een "straat"hondje krijgen uit turkije.

dit is onze Turk "Kiz" (is turks voor meisje, uitgesproken als Quus maar wij zeggen Kiz) :D
Afbeelding

En dit is onze Duitser "Shadow"
Afbeelding

Ik vind dat het eigenlijk geen drol uit maakt waar je ze vandaan haalt als je ze maar een goed tehuis geeft, dat verdienen ze. De mensen hebben er voor gezorgt dat er zoveel van die beestje rond lopen die geen tuis hebben.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:49

orion_ schreef:
Waves schreef:
Klopt, 1 hondje redden heeft ook geen zin. Behalve voor die ene hond.
En dan maakt het toch ook geen moer uit waar je die ene hond dan weghaalt. NL of het buitenland? Je argument is mij echt niet duidelijk. Waarom is het volgens jou beter om een hond uit NL uit het asiel te redden?

Ik denk dat het beter is omdat er hier in NL ook genoeg honden zijn die een beter leven verdienen.
Daarnaast denk ik dat er weinig mensen uit die landen hier een hond zullen halen.
Dan kun je denken, wat maakt dat uit?
Ik denk best veel. Op deze manier komen er meer honden in NL. (niks mis mee) maar die nieuwe baasjes, laten wel een hond in het assiel zitten, waardoor er daar ook meer honden blijven zitten.
In mijn ogen hebben honden in assiels het ook nou niet echt goed......

Ja, is jammer voor de Nederlandse asiels. Maar voor het "grotere probleem" maakt het niks uit. En een hond uit Spanje is niet minder waard dan een hond uit NL dus of de ene nou zielig in het asiel zit of de andere...

Nou ja, we zijn het gewoon niet met elkaar eens. Ik hang gewoon niet zo aan dat "nederlands" of niet. Een hond is een hond.

orion_

Re: Dieren uit het buitenland adopteren. Wat vind bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:52

Tja, ik zie dat niet als 'jammer' voor de NL assiels, maar eerder erg jammer voor de dieren dier daar zitten.
En als het niks uit maakt, waarom dan al die moeite om er één uit het buitenland te halen?
Ben benieuwd wat jouw reden is om er juist één daar vandaan te halen dan één vanuit een NL's assiel?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:04

Ik ben dus zo iemand die samen met iemand anders honden en soms ook katten uit het buitenland, vooral Turkije en Roemenie.
Overigens doen we dit sporadisch en ook niet een hele groep ineens.
We vangen ze zelf op, of we hebben opvangadressen, dat is natuurlijk nog fijner.
Ik vind zelf de honden die wij de afgelopen jaren (we zijn al een tijdje bezig) naar NL hebben laten komen allemaal superlieve, dankbare dieren zijn die allemaal een rugzakje hebben, maar eigenlijk bij 99% merk je niks van dat rugzakje, ze willen alleen maar hun aaitjes, een beetje eten en een baasje die van ze houdt. We hebben er ook wat moeilijker honden bij gehad, maar die zijn allemaal naar geschikte baasjes gegaan en hebben nu dus geen problemen meer.
Ik snap dat het beter is als het probleem in het land zelf wordt opgelost, ben ik het ook mee eens, maar het moeilijke is dat er maar een heel klein percentage van de bevolking ook echt mee wilt werken, dus dat maakt het zo moeilijk om ook iets wezenlijks te doen.
We werken ook veel samen met Duitse asiels, die zijn erg goed in het herplaatsen en hebben ook veel meer medewerkers als de NL asiels.
Ik heb zelf ook 2 katten uit Turkije laten komen, ik had wat foto's gehad van kennissen daar waar we al langer mee samenwerken en toen werd ik volledig verliefd op 2 rooie katers, die wonen nu dus bij mij. Heerlijke dieren en een ervan is vrij schuw, zeker toen hij net kwam, ik kon hem niet aanraken, moest zijn eten echt bij hem brengen. En nu ... hij ligt altijd strak tegen mijn benen aan te slapen 's nachts, wil altijd knuffelen, speelt ontzettend fanatiek en is dus echt compleet relaxed hier. Zo ontzettend dankbaar dat hij zich nu zo goed voelt, zeker als ik eraan denk van hoe ver hij is gekomen. Daar had hij nooit een baasje gevonden.

Ik heb ook wel in de asiels hier gekeken, maar de een mankeerde dit, de andere kon niet met andere katten, ik werk veel dus wilde er 2. Dus tja er zat gewoon even niks voor mij bij, dus toen werden het de 2 kerels die er nu rondlopen.
Heb nog een klein dametje erbij lopen, die komt uit Belgie en is gehandicapt. Ik wil altijd dieren die niet zomaar te plaatsen zijn.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:10

orion_ schreef:
Tja, ik zie dat niet als 'jammer' voor de NL assiels, maar eerder erg jammer voor de dieren dier daar zitten.
En als het niks uit maakt, waarom dan al die moeite om er één uit het buitenland te halen?
Ben benieuwd wat jouw reden is om er juist één daar vandaan te halen dan één vanuit een NL's assiel?

Ja, en anders is het erg jammer voor de dieren in een ander land. Het blijft gewoon erg jammer voor 1 van de 2. Ik snap niet dat jij het voor de 1 (de Nederlandse) dus blijkbaar méér jammer vindt dan voor de ander.

En ik haal zelf geen dieren uit het buitenland. Maar ik ken wel mensen die dat wel gedaan hebben en dat was altijd omdat ze er letterlijk of figuurlijk 'tegen aan liepen'. Dan draai je je ook niet om hè. Waarom iemand er bewust naar op zoek zou gaan weet ik ook niet, maar ik vind dat iedereen dat zelf moet weten en zie niet in waarom het niet goed zou zijn.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 19:30

Ben het met vele van jullie wel eens dat je er tegen aan moet lopen. Of het nou hier of in Nl is.
Denk dat dat het belangrijkste is.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:09

Ik denk dat iedereen dat zelf moet weten en vooral niet oordelen over een ander.

Persoonlijk kan ik me goed voorstellen dat je verliefd word op zo'n buitenlandse hond en hem graag een huisje wilt geven.

Niet omdat je de honden van hier geen goed huisje gunt en ook niet omdat je daarginds alles gaat oplossen met die ene hond te adopteren, maar omdat je de hond zelfs 'simpelweg' een beter leven toewenst. Waar ie ook vandaan komt.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:12

Een vriendin van mij heeft vorig jaar haar hond uit het buitenland laten komen. Het was een zwerfpup waarbij mama al dood was. Hondje werd mishandeld door omwonende, omdat hij bedelde (logisch als je geen mama hebt die je voedt.)

Zij heeft hem eerst laten keuren ed en inenten. Toen mee naar huis genomen en is nu een super hond.

In sommige gevallen vind ik het geweldig om honden te nemen uit het buitenland (redden oid)
Maar moet TS ook gelijk geven. NL heeft ook al zat honden in het asiel enz

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:16

Er zitten zo'n 80.000 honden&katten in de Nederlandse asiels, dat daar niet 1 geschikt dier bij zit geloof ik écht niet :n

Door de honden in Nederland te laten zitten, blijven de asiels hier overvol.
En ja, ik ben eigenlijk wél van mening; eigen land eerst. Want zodra óns asielprobleem is opgelost, kunnen we ons volledig op de problemen van anderen richten. Beide problemen tegelijk maar half aanpakken heeft imo weinig zin.

Ergens krijg ik een beetje het idee dat een buitenlandse hond meer 'heldenstatus' geeft :+

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:26

wimmus schreef:
Er zitten zo'n 80.000 honden&katten in de Nederlandse asiels, dat daar niet 1 geschikt dier bij zit geloof ik écht niet :n

En ja, ik ben eigenlijk wél van mening; eigen land eerst. Want zodra óns asielprobleem is opgelost, kunnen we ons volledig op de problemen van anderen richten. Beide problemen tegelijk maar half aanpakken heeft imo weinig zin.

Dus laten we fokken ook maar uitsluiten? Want goh, ieder pupje neemt natuurlijk wel een plaats af van een asielhond. En waarom een pupje, je hebt toch 80.000 dieren om uit te kiezen?

Nogmaals, waarom zou ik me (meer) verantwoordelijk moeten voelen voor een Nederlandse (of Belgische in mijn geval dan) hond dan voor een buitenlandse hond?
Beiden zijn daar gekomen door de meestal stomme acties van een ander mens.

Bovendien, als ik een hond adopteer, dan ben ik niet bezig met hét asielprobleem op te lossen waar dan ook. Dan wil ik gewoon een hond een leuker leven geven. Waar die ook vandaan komt.
Hét asielprobleem ligt bij de mensen die hun honden daar dumpen, niet bij degene die zo goed zijn om een hond een beter leven te geven.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:40

wimmus schreef:

Ergens krijg ik een beetje het idee dat een buitenlandse hond meer 'heldenstatus' geeft :+

Hier ga ik in mee :j Wanneer we dieren uit andere landen blijven opvangen, zullen ze daar misschien nooit een groot genoeg probleem vormen en wordt er daar ook misschien niet snel wat aan gedaan door de plaatselijke bevolking.

Ik ken een 3 tal honden uit het buitenland "gered", geen van drie is "dankbaar" genoeg om zindelijk te zijn, of de planten te laten staan, of alleen thuis te kunnen blijven zonder heel de kamer compleet overhoop te halen. Van de 3 hebben er 2 medisch erg veel aandacht nodig. Van de 3 lopen er 2 bij deskundige honden gedragstherapeuten.
Nu is 3 geen statistisch gegeven, maar het zijn er wel weer 3.
Tuurlijk kunnen er ook aan Nederlandse honden wat mankeren, maar over het algemeen wordt dat in het asiel al behandeld enz.

Het is een heel ander topic ;) , maar ik zou beslist voorstander zijn van een veel strenger fokbeleid in Nederland.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:40

Geloof me, de dieren daar vormen een heel erg groot probleem. Vaak worden honden daar gevangen en dan ergens losgelaten in een bos, zonder eten, zonder drinken. Ik ken inmiddels wat vrouwen daar die de dieren zo goed mogelijk proberen te redden, maar hoe vaak zij al niet hebben gezien dat de honden elkaar opvraten omdat ze niks anders te eten hadden, hoe dus daar compleet verminkte dieren lopen of liggen, soms dagenlang.

Of ze worden bekogeld met stenen, ze worden gevoerd met vlees met gif erin, maar ja er zijn zoveel honden dat ze vaak niet zoveel gif binnen krijgen om dood te gaan, maar wel om dood en dood ziek te worden en dan langzaam dood gaan.

Dus ik vind het probleem wel degelijk groot genoeg. Toen we in Roemenie waren wil je niet weten hoeveel doodgereden honden en katten daar langs de wegen liggen, zoveel als dat hier konijnen en vogels liggen, dat is daar dus heel normaal.
Honden lopen met gebroken ledematen op straat, worden weggejaagd, of mensen geven nog even extra gas als er een hond op straat loopt.

Dus ik ben dan zo, als we er daar eentje van zo'n lot kunnen redden, dan doe ik dat dus ook.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:31

Leuk topic! Met een Spaanse hond als huisgenoot moet ik wel even reageren ;-)

Vorig jaar overleed onze 14-jarige asielhond. Voor ons was duidelijk dat we weer een hond uit het asiel wilden, maar ondanks veel zoeken lukte het niet in Nederland iets geschikts te vinden. Toch veel honden met problemen. Wij hebben een hond een heel fijn leven te bieden, dus willen we ook een fijne hond.

Wij wonen vlakbij de grens, dus toen ook maar in Duitsland gaan zoeken. De site http://www.tiervermittlung.de is een echte aanrader: super zoekfunctie. Een hond sprong er voor ons meteen uit, die zijn we gaan kijken. Zij zat in Duitsland maar bleek via http://www.hunde-aus-andalusien.de/ uit Andalusië te komen, dat maakte voor ons niks uit. Het klikte meteen en we zijn zo blij met haar.

Respect voor haar vier voorgangers, maar dit is echt de leukste en liefste hond die we ooit gehad hebben. Ze had best een nare voorgeschiedenis, maar ze is heel makkelijk, vrolijk en tevreden. Dus ik ben Spaanse hondenfan geworden ;-) Wij kregen van de organisatie ook heel veel info over karakter en voorgeschiedenis. Echt prima voor elkaar.

Inmiddels weet ik dat veel honden uit Spanje etc. op straat geleefd hebben. Om daar te overleven moet je wel een makkelijk karakter hebben. Dat past ons beter dan een gecompliceerde Nederlandse rashond.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:34

Ik ben van mening dat er al genoeg rotzooi in nederland rondloopt en vastzit.

Ik zou het niet doen.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:02

Onze hond komt uit Hongarije.
Mijn tante haalt honden uit Spanje, voed ze op, en zoekt daarna een vast tehuis.

Wij hebben nooit geen enkel moment spijt gehad van onze hond, het is een dame met een gebruiksaanwijzing, waar we moeite mee gehad hebben.
Maar ik ken weinig honden in de buurt die zo luisteren als zij.
Alleen op sociale vlak loopt ze achter, dit weten we, dit negeren we (inmiddels), wat redelijk gaat.

De hond is gelukkig, wij zijn gelukkig, mensen vinden haar helemaal geweldig, omdat ze nog nooit zo'n hondje gezien hebben, zeggen ze.

Ik ben voorstander.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:09

Zolang de asiels hier vol zitten, vraag ik me af waarom je in vredesnaam een hond uit het buitenland zou halen. Tenzij je met rashonden fokt en de bloedlijnen 'fris' wilt houden, dan begrijp ik de keus voor een hond uit België of Duitsland. Maar om nou honden uit Spanje en Turkije te halen, terwijl er hier keus genoeg is, vind ik persoonlijk een beetje te ver gaan (letterlijk en figuurlijk).

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:09

Waves schreef:
Ik denk dat het leven zo kan lopen dat een dier uit het buitenland op je pad komt. Moet je die dan laten zitten omdat er in NL ook dieren in een asiel zitten?
Het is toch geen eigen dierenvolk eerst?

Elk gered dier is er eentje. Waar ie ook vandaan komt.
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen :D Toen ik zelf naar een hond ging kijken, heb ik overal gekeken. Uiteindelijk heb ik er wel 1 gered, maar gewoon uit NL.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:15

Ik heb maling aan de mensen die het belachelijk vinden dat je een hond uit het buitenland haalt, dat maak ik zelf wel uit! Ik heb heel erg veel honden "bekeken" en liep toen tegen een droom van een hond aan en die zat dus in Spanje! Ik heb haar inmiddels bijna tien jaar en nooit één dag spijt van gehad.

Het had me echt geen moer uitgemaakt waar deze hond vandaan kwam maar hiermee had ik de klik!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:23

Onze kruising border collie hebben wij 3 jaar terug uit Spanje laten komen. Hij was toen 6 weken oud en samen met zijn broertje gevonden op de markt.

Hier was hij anderhalf ongeveer. Samen met onze oude hond.

Afbeelding

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:08

Ik vind het heel dubbel...

Zelf hebben wij een kitten uit Griekenland meegenomen een aantal jaar geleden, ze was zwaar mishandeld en wij werden op slag verliefd. Komt bij dat katten daar in de winter allemaal gedood worden zodra ze op straat gevonden worden en dat konden wij niet over ons hart verkrijgen. Dat beestje moest gewoon met ons mee, voelde heel goed en nu nog steeds (al leeft ze helaas niet meer)

echter... heb ik zelf nu twee katten uit het asiel hier in Nederland gehaald en zou ik zomaar niet weer een dier uit het buitenland meenemen. mijn liefde voor een dier houd zeker niet op bij de grens. en ik ben ook van mening dat zelfs de dieren hier in asiels het beter hebben dan bijvoorbeeld de honden in Spanje, en nee.. dat is ook geen reden om de dieren daar maar te laten creperen. Maar als de asiels hier overbevolkt raken worden eerst de ongezonde maar later ook de gezonde dieren ingeslapen omdat er dan geen ruimte voor opvang meer is... en dat is mijn voornaamste reden om dieren uit Nederland op te vangen.

let wel: als het om de fok gaat sta ik juist heel positief tegenover wat nieuw bloed in plaats van al die incest....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:50

eenitraM schreef:
Ik ben van mening dat er al genoeg rotzooi in nederland rondloopt en vastzit.

Ik zou het niet doen.

Ik vind rotzooi wel heel erg denigrerend.
Ik weet ook wel dat er mensen zijn die honden met gezondheidsproblemen naar NL halen, maar om het nou rotzooi te noemen, dat vind ik gewoon gemeen. Dus alle dieren die er in NL lopen of in het asiel zitten is rotzooi? Lekker aardig.

Afbeelding
Deze 2 honden waren echt heel erg bang voor mensen toen ze net aankwamen.
De voorste hond is geplaatst, maar helaas later ingeslapen vanwege gedragsproblemen, waar ik van overtuigd ben dat ze opgelost hadden kunnen worden.
De achterste hond hebben we even geplaatst gehad, maar die is niet geschikt voor het leven als huishond, daarvoor heeft hij te snel stress, dus die mag nu lekker als erfhond blijven en inmiddels is hij dit:
Afbeelding
Lekker los op het strand, luistert super, alleen geen leuke hond voor vreemden omdat hij die eng vind, maar ja verder heeft hij een geweldig leven.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PB7KSECQ-D.jpg
Deze dame kwam toen ze al 8 pups had, die hebben haar samen met zo'n 500 teken helemaal leeggezogen, ik denk dat ze misschien niet eens meer 10 kilo woog, zo mager, maar ze sleepte nog wel even een voerton met 20 kilo voer erin naar een stal en heeft bijna de hele deksel eraf gesloopt (gelukkig is het niet gelukt, want ze had zich doodgegeten)
Inmiddels is dit een eigenzinnig dametje, maar ook zo vreselijk lief, wil alleen maar met me knuffelen, maar is ook niet voor iedereen geschikt, want als ze het ergens niet mee eens is verstopt ze zich ergens.
Dit is ze nu:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VUO8ANRW-D.jpg
Een hele lieve dame die het liefst op dr rug gaat liggen zodat ze lekker gekroeld kan worden

En dan hebben we nog Kenny, die in Turkije over het hek van het asiel is gegooid nadat mensen zijn oren afgesneden hadden en hij zat onder de grote wonden, de littekens zijn nu nog zichtbaar
Kenny is volgens ons gekruisd met een kat, want hij geeft kopjes.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YEOVMVOK-D.jpg

Dit zijn dus maar een paar voorbeelden van honden die daar dus gewoon op een gruwelijke manier dood gegaan zouden zijn.
Ik heb nog veel meer voorbeelden met allemaal hun eigen vaak afschuwelijke verhaal, zoals een Cocker Spaniel die de eigenaresse niet in haar flat mocht houden, dus heeft het dier jarenlang (niet overdreven het waren echt jaren) in de achterbak van de auto gewoond. Uiteindelijk is ze gered, ze was toen al blind, kon amper lopen omdat ze bijna nooit liep en zat vol met kanker, helaas heeft ze maar heel kort van haar vrijheid mogen genieten, zij is overigens in Turkije gebleven, omdat ze niet fit genoeg was om te reizen.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 15-04-10 11:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's ter illustratie. Overigen in link geplaatst.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:54

Zie ook deze discussie: [BB] ACE: reddingsorganisatie voor honden in Spanje staan ook wel interessante berichten bij.

Ik vind het zelf heel dubbel. Aan de ene kant, als je ziet hoe erbarmelijk dieren daar gehouden worden.. Dagenlang zonder wat dan ook voor ze dood gemaakt worden in een dodingsstation, afschuwelijk.
Aan de andere kant is haal je wel exotische ziektes en parasieten mee naar Nederland door de 'import' van zuidelijke honden. Uiteindelijk kan dit een bedreiging vormen voor de Nederlandse populatie.

Een hond naar NL halen vind ik een nobel iets, maar bied dan wel de dieren met een kans die kans. Rotzooi vind ik een verschrikkelijke term, maar is een zieke hond er echt bij gebaat om alle stress van het reizen mee te maken? Of is het humaner om zijn gezonde vriendje naar NL te halen, en de zieke hond in te laten slapen?

Nu is het wel zo dat toen onze hond overleden was en we op zoek gingen naar een geschikte hond uit een asiel in NL, dit verdómd lastig was. Sterker nog, dat is gewoon niet gelukt. Geen te oude hond, als je net je 15-jarige hondje hebt in moeten laten slapen wil je dat niet snel weer moeten doen. De hond moest met kinderen en katten kunnen en alleen thuis kunnen blijven. Geen grote hond, geen terriërachtige. Gewoon een normale, fatsoenlijke, niet al te grote hond? Slagingskans? Nul. Ja, er was een leuke hond, maar die wilde het asiel niet testen op katten....
Hondje bij ACE gevonden, ook niet gelukt. Dus nu hebben we een hele dure rashond, omdat we gewoon níet een 'goede' herplaatser konden vinden. En dan heb ik het niet over een weekendje op internet zoeken, maar weken, maanden zoeken op internet, bellen met asiels en dergelijke...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:00

Citaat:
De voorste hond is geplaatst, maar helaas later ingeslapen vanwege gedragsproblemen, waar ik van overtuigd ben dat ze opgelost hadden kunnen worden.
De achterste hond hebben we even geplaatst gehad, maar die is niet geschikt voor het leven als huishond, daarvoor heeft hij te snel stress, dus die mag nu lekker als erfhond blijven en inmiddels is hij dit:

kortom veel van die honden hebben gewoon problemen en zijn voor veel mensen niet geschikt. Veel mensen
nemen deze honden onder het mom "redden" maar als je voor de lol even kijkt op asiels.com dan zul je zien
hoeveel spaanse honden hier in Nederland in het asiel zitten....! Het is heel vervelendh oe het daar aan toe
gaat, maar dit is verplaatsen van het probleem en het ontnemen van kansen voor de honden die hier een
baasje zoeken.