Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Waves schreef:Klopt, 1 hondje redden heeft ook geen zin. Behalve voor die ene hond.
En dan maakt het toch ook geen moer uit waar je die ene hond dan weghaalt. NL of het buitenland? Je argument is mij echt niet duidelijk. Waarom is het volgens jou beter om een hond uit NL uit het asiel te redden?

orion_ schreef:Waves schreef:Klopt, 1 hondje redden heeft ook geen zin. Behalve voor die ene hond.
En dan maakt het toch ook geen moer uit waar je die ene hond dan weghaalt. NL of het buitenland? Je argument is mij echt niet duidelijk. Waarom is het volgens jou beter om een hond uit NL uit het asiel te redden?
Ik denk dat het beter is omdat er hier in NL ook genoeg honden zijn die een beter leven verdienen.
Daarnaast denk ik dat er weinig mensen uit die landen hier een hond zullen halen.
Dan kun je denken, wat maakt dat uit?
Ik denk best veel. Op deze manier komen er meer honden in NL. (niks mis mee) maar die nieuwe baasjes, laten wel een hond in het assiel zitten, waardoor er daar ook meer honden blijven zitten.
In mijn ogen hebben honden in assiels het ook nou niet echt goed......
orion_ schreef:Tja, ik zie dat niet als 'jammer' voor de NL assiels, maar eerder erg jammer voor de dieren dier daar zitten.
En als het niks uit maakt, waarom dan al die moeite om er één uit het buitenland te halen?
Ben benieuwd wat jouw reden is om er juist één daar vandaan te halen dan één vanuit een NL's assiel?

wimmus schreef:Er zitten zo'n 80.000 honden&katten in de Nederlandse asiels, dat daar niet 1 geschikt dier bij zit geloof ik écht niet
Door de honden in Nederland te laten zitten, blijven de asiels hier overvol.
En ja, ik ben eigenlijk wél van mening; eigen land eerst. Want zodra óns asielprobleem is opgelost, kunnen we ons volledig op de problemen van anderen richten. Beide problemen tegelijk maar half aanpakken heeft imo weinig zin.
wimmus schreef:Er zitten zo'n 80.000 honden&katten in de Nederlandse asiels, dat daar niet 1 geschikt dier bij zit geloof ik écht niet
Door de honden in Nederland te laten zitten, blijven de asiels hier overvol.
En ja, ik ben eigenlijk wél van mening; eigen land eerst. Want zodra óns asielprobleem is opgelost, kunnen we ons volledig op de problemen van anderen richten. Beide problemen tegelijk maar half aanpakken heeft imo weinig zin.
Ergens krijg ik een beetje het idee dat een buitenlandse hond meer 'heldenstatus' geeft
Wanneer we dieren uit andere landen blijven opvangen, zullen ze daar misschien nooit een groot genoeg probleem vormen en wordt er daar ook misschien niet snel wat aan gedaan door de plaatselijke bevolking.
, maar ik zou beslist voorstander zijn van een veel strenger fokbeleid in Nederland. 
Wij kregen van de organisatie ook heel veel info over karakter en voorgeschiedenis. Echt prima voor elkaar. Waves schreef:Ik had het zelf niet beter kunnen zeggenIk denk dat het leven zo kan lopen dat een dier uit het buitenland op je pad komt. Moet je die dan laten zitten omdat er in NL ook dieren in een asiel zitten?
Het is toch geen eigen dierenvolk eerst?
Elk gered dier is er eentje. Waar ie ook vandaan komt.
Toen ik zelf naar een hond ging kijken, heb ik overal gekeken. Uiteindelijk heb ik er wel 1 gered, maar gewoon uit NL.
eenitraM schreef:Ik ben van mening dat er al genoeg rotzooi in nederland rondloopt en vastzit.
Ik zou het niet doen.

Citaat:De voorste hond is geplaatst, maar helaas later ingeslapen vanwege gedragsproblemen, waar ik van overtuigd ben dat ze opgelost hadden kunnen worden.
De achterste hond hebben we even geplaatst gehad, maar die is niet geschikt voor het leven als huishond, daarvoor heeft hij te snel stress, dus die mag nu lekker als erfhond blijven en inmiddels is hij dit: