Soepduif neemt balkon over..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:34

Praat me er niet van..

Toen wij net in ons huis kwamen wonen hadden ook een stel duiven besloten een nest te maken in onze plantenbak.. ik vond het sneu om de eieren weg t halen maar ons balkon konden we niet gebruiken.. alles was onder gescheten en stinken dat t doet!!! niet te harden!! en toen de duifjes waren uitgevlogen lag er alweer een ei.. Echter werd het bijna zomer en we wilde toch wel eens gebruik gaan maken van ons balkonnetje.. we hebben toen het ei wel weggehaald ook de bloempot.. dag later lag er een ei gewoon in een hoekje van het balkon met wat takjes eromheen.. het ei weer weggehaald. wel hadden ze mijn net schoongemaakte balkonnetje binnen een dag alweer helemaal ondergekakt... nu hebben wij op ons dak, een duiven verjager staan.. maar denk maar niet dat dat werkt ;) want ze zitten er nog steeds.. wij hebben ons hele balkonnetje nu dicht gemaakt met anti insecten gaas.. ze zitten nu nog wel op het randje van het balkon maar kunnen dus niet meer 'binnen komen' Sja van duiven kom je gewoon weg niet meer af.. ze blijven terug komen. Dus drastische maatregelen zijn nodig...

nu ziet ons balkonnetje er zo uit

Afbeelding

[edit] dat filmpje van marieleen! _O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-04-10 13:42, in het totaal 3 keer bewerkt

gipsyboy

Re: Soepduif neemt balkon over..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:37

ah marieleen@@ dat is sielughhh

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:43

Jullie zijn echt evil :))

'k Snap best dat je baalt van die duif. Ze schijten alles onder en als je al zo weinig plaats hebt dan zit je gewoon niet te wachten op een extra bewoner.

De plantenbak weghalen zou ik ook doen. Daarnaast kun je een visnet oid. spannen, of het soort gaas dat Share hierboven al noemt.
Succes met de uitzetting :))

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:39

Omg wat een topic heb je geopend naal, komen echt geniale oplossingen voorbij :')

Ik zou idd de bloembak weghalen en hopen dat hij de hint snapt, want misschien is die duif zo masochistisch dat hij in de cactussen zitten juist lekker vindt :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:46

Poezepoes even lenen? :D Mijn poezepoes heeft afgelopen zomer 4 zwaluwen gemold := Gewoon uit de lucht gegrepen en 4 ervan echt kapot gemaakt, nummer 5 heb ik op het nippertje uit poezel haar grijpgrage poezenklauwtjes kunnen bevrijden O:)

Succes verzekerd, ze heeft 5 minuten nodig.. :')

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:56

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 13-04-10 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen afbeeldingen quoten, flimpje in link geplaatst.