Meubelen van leer of stof met katten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:42

Sonja schreef:
als je 's avonds thuiskomt zijn je banken weer helemaal wit, het ziet er echt smerig uit.

Kleedje eroverheen als je weggaat?

Verwisselbare hoezen is effe een ***-werkje maar wel handig, ook om eens af te wisselen (als je 2 kleurtjes koopt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:43

Mwoah met een goede stofzuiger krijg je het er wel uit hoor, maar het blijft wel elke dag hetzelfde feestje van thuiskomen en meteen je banken stofzuigen want ze zien er werkelijk uit alsof er al een half jaar niet schoongemaakt is, elke dag weer.
Het uitwasbare is meer voor je eigen idee en als er bv weer eens eentje met modderpoten naar binnen is komen stormen... :D

Nicolletje ik heb idd grand foulards en fleecedekens geprobeerd maar die zijn nog moeilijker schoon te krijgen dan de banken zelf...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:45

Ja ik koop die fleecekleedjes bij IKEA voor 2 euro en gooi ik dan weg....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:49

Nicolletje schreef:

Verwisselbare hoezen is effe een ***-werkje maar wel handig, ook om eens af te wisselen (als je 2 kleurtjes koopt)

Da's bij ons geen optie, want de niet-harige (lees: naakte) kat kruipt daaronder en blijft dan woelen en wriemelen tot hij lekker ligt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:50

Mijn bank is zandkleurig en dat past best leuk bij een zandkleurige Cyp :D. De bank is ook van Ikea trouwens en er komen best haaltjes in de bekleding omdat mijn Puck nog steeds van de grond op de armleuning springt en dan moet je natuurlijk wel goed vastgrijpen. Maar: de bekleding is vervangbaar, Puck niet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:57

Chubby schreef:
Nicolletje schreef:

Da's bij ons geen optie, want de niet-harige (lees: naakte) kat kruipt daaronder en blijft dan woelen en wriemelen tot hij lekker ligt..

Jamaar dan heb je toch ook geen last van haar :D ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:00

Heel bewuste keuze was die naakterd! Maar we hebben Belle met haar pluishaar nog, die haart voor 2!
Maar we hebben besloten dat we haar niet willen inruilen voor een bloot exemplaar en scheren doen we haar ook maar niet aan...

Anoniem

Re: Meubelen van leer of stof met katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:01

Ik zit erover te denken om die van mij maar te laten plastificeren, dat scheelt ook vast een hoop :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:03

Ik heb twee antracietgrijze banken van een soort suedeachtige stof (het is geen leer, echt stof, maar oogt wat suedeachtig). Die deden het eigenlijk vrij goed tot de katten ze echt als krabpaal zijn gaan gebruiken. Stofzuigen doe ik niet veel, wel met een licht vochtig washandje de haren eraf wrijven. Dan zijn ze weer als nieuw en leeft ook heel de kleur terug op.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:06

Wij hebben altijd leren bankstellen gehad, na een paar jaar zien ze er echt niet meer uit van de krassen, dat is gewoon een feit! Je kunt het bijhouden door het vaak met leervet in te smeren, dan hou je het soepel en zie je het wat minder.

Ik heb zelf een hond en nieuwe banken gekocht, beide zwart leer. Ik vind (net als iedereen denk ik) een stoffen bank veeeel lekkerder zitten :j Maar ik heb zelf een stofallergie, en zo'n bank trekt erg veel stof aan en als mijn hond met zijn vuile poten op de bank springt, dat krijg je er niet zo makkelijk af.
Daarom hebben wij voor leer gekozen. Als het te koud is om op te zitten, kun je er voor jezelf ook een dekentje opleggen!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:22

Wij hebben 2 leren banken,
en ja. Toen wij nog kittens hadden hebben die er wel ingehangen (want als mama op de bank spring moet ik het ook proberen ookal ben ik te klein :+ )

Maar, géén viezen haren (alleen op de kussens..) en de krasjes vallen eigenlijk best mee.

Katten maken gewoon rotzooi in huis :+ (want als je bij ons af en toe naar de grond kijkt.. binnen een dag nemen ze allerlei rotzooi mee onder hun poten)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:24

Nooit meer een stoffen bank met katten!
Je blijft poetsen :(
Op leer zie je het niet, minder of gewoon niet :+
Oke nagel in het leer is wel een kras maar so be it :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:32

Sonja schreef:
Ik zit erover te denken om die van mij maar te laten plastificeren, dat scheelt ook vast een hoop :j

Je bank, of je kat? :D

Soms is het hier zo erg dat ik niet de bank met de roller doe, maar dat ik de katten onder de roller door haal :))