Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
katie_hvjOuw schreef:Hoi,
Ik moet het verhaal even kwijt en ik zou graag ervaringen van andere mensen willen horen.
Onze poes is sinds donderdag vermist, dat is al erg maar ze heeft 5 jonge poesjes van 2 weken oud. Ze zijn sinds zondag officeel 2 weken. We zijn vrijdag meteen naar de dierenarts geweest om melk op te halen enz. Ze groeien goed, drinken goed, zijn bewegelijk enz. kortom gezonde katten. Maar wel veeeeeel werk. Min. 6x per dag flesje geven en laten plassen/poepen. Volgens de dierenarts zouden ze het allemaal wel gaan halen. Ik hoop het!!!
Wie heeft dit wel eens meegemaakt, dat moederpoes was overreden/dood was en je nog met jonge poesjes over bleef?
Groetjes Fleur
Bramasole schreef:inge1968 schreef:Houd ze toch gewoon binnen en laat haar als de kittens weg kunnen helpen.
Bedoel je hiermee dat moederpoes geholpen had moeten worden wanneer de kittens weg waren?
irmalouise schreef:Inge 1968 misschien is de moeder er wel tussen uit geglipt dat kun je niet weten. Katten zijn meesters in sniekie wegkomen.
Zo zie je ze nog en zo zijn ze weer nergens te vinden.
Dus vind niet dat je dat de ts kan kwalijk nemen. Die heeft al veel verdriet over de moeder waar deze zal zijn.
En nu de zorg over 5 kleine kittens, dus die zou er echt wel niet om gevraagd hebben.
Hoe gaat het nu met de poesjes??
inge1968 schreef:katie_hvjOuw schreef:Hoi,
Ik moet het verhaal even kwijt en ik zou graag ervaringen van andere mensen willen horen.
Onze poes is sinds donderdag vermist, dat is al erg maar ze heeft 5 jonge poesjes van 2 weken oud. Ze zijn sinds zondag officeel 2 weken. We zijn vrijdag meteen naar de dierenarts geweest om melk op te halen enz. Ze groeien goed, drinken goed, zijn bewegelijk enz. kortom gezonde katten. Maar wel veeeeeel werk. Min. 6x per dag flesje geven en laten plassen/poepen. Volgens de dierenarts zouden ze het allemaal wel gaan halen. Ik hoop het!!!
Wie heeft dit wel eens meegemaakt, dat moederpoes was overreden/dood was en je nog met jonge poesjes over bleef?
Groetjes Fleur
Dit vind ik nu zo erg om te lezen en word er een beetje boos van![]()
Waarom laat je in godsnaam een niet gestereliseerde poes buiten lopen?
En dan terwijl ze haar jongen nog moet verzorgen weer naar buiten laten?
Houd ze toch gewoon binnen en laat haar als de kittens weg kunnen helpen.
Nu zie je maar weer wat voor een leed dit weer tot gevolg heeft.
inge1968 schreef:irmalouise schreef:Inge 1968 misschien is de moeder er wel tussen uit geglipt dat kun je niet weten. Katten zijn meesters in sniekie wegkomen.
Zo zie je ze nog en zo zijn ze weer nergens te vinden.
Dus vind niet dat je dat de ts kan kwalijk nemen. Die heeft al veel verdriet over de moeder waar deze zal zijn.
En nu de zorg over 5 kleine kittens, dus die zou er echt wel niet om gevraagd hebben.
Hoe gaat het nu met de poesjes??
Natuurlijk heeft ze verdriet zou ik ook hebben als er iets met mijn katten aan de hand is.
Ik zelf zou dus nooit mijn katten buiten laten zonder toezicht.
Bij mij mogen ze lekker in de afgeschermde tuin als ik er bij ben.
Mijn katten zijn dan ook nog nooit weg gelopen is ook bij katten gewoon opvoeden.
Die van mij gaan echt niet zonder toestemming naar buiten tuurlijk proberen ze het wel eens maar ze weten heel goed wat wel en niet mag.
Ik vang zelf kittens en moederpoezen van het asiel op en heb al heel wat elende om me heen gezien.
Van daar dus laat je katten gewoon optijd helpen en laat ze het liefste niet los naar buiten .
dit spaart een hoop mensen en dieren leed .

inge1968 schreef:katie_hvjOuw schreef:Hoi,
Groetjes Fleur
Dit vind ik nu zo erg om te lezen en word er een beetje boos van![]()

inge1968 schreef:Dit vind ik nu zo erg om te lezen en word er een beetje boos van![]()