Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:Ik vind dat een nobel idee maar aangezien dierenspeciaalzaken vooral veel verdienen aan accesoires zoals kommen, plastic waterplantjes, nepwrakken en gekleurde steentjes en amper aan de vissen zelf, vraag ik me af of je het juiste kanaal bewandelt om dit onder de aandacht van het publiek te krijgen.
Vjestagirl schreef:Proberen kan altijd xKathleentjex...
Wist je trouwens dat je sluierstaarten en 'gewone' goudvissen niet samen in een bak kunt houden? Door hun ronde vorm denken gouvissen dat sluierstaarten vrouwtjes zijn die klaar zij om kuit te schieten en zullen ze ze de dood in jagen.
breezy302 schreef:fenna1995 schreef:Hoe kan het dan dat er in dierenspeciaalzaken gewoon goudvissen met een (dus) te kleine kom wordt verkocht?
mijn grootste goudvis is tevens maar 8 cm (excl staart).
Omdat er nog steeds vraag naar is. Als jou grootste vis maar 8cm is dan doe je dus iets verkeerd. Misschien een te kleine bak of slecht voer.
darwin schreef:Vjestagirl schreef:Het effect is vergelijkbaar met in een auto vol ronkende auto’s te gaan staan zonder ventilatie.
Je zal wel een garage bedoelen![]()
Verder een goed stuk, ik hoop dat mensen er iets van leren.
Babico3 schreef:Nou, wij voldoen dan opzich wel goed aan de eisen.
Wij hebben in de tuin een vijver van 2,5 m bij 1,2 m en 1 meter diep. En er staat dag en nacht een pomp aan, waardoor het water meestel glashelder is. In die vijver begonnen we er ooit met 10. Nu, 7 jaar later, zijn het er ongeveer 50. Ze planten zich nogal snel voort.Weet niet helemaal hoe we dit tegen kunnen houden. We hebben er vorig jaar 10 nieuwe bij gedaan om de samenstelling een beetje te vernieuwen, om te veel inteelt/incest te voorkomen. Weet niet of het helpt maarja. In de zomer van 2006 hadden we één massasterfte van ongeveer 20 vissen, omdat het toen zo ontzettend warm was. Maarja, daar konden wij ook niet zo veel aan doen lijkt me... Dus op zich, denk ik dat wij het nog wel redelijk goed doen.
fenna1995 schreef:eigenlijk zou er ook zoiets moeten komen voor warmwater aquaria.hoewel je natuurlijk niet voor elke soort vissen precies de ruimte en combinaties kunt beschrijven lijkt me.
geerke schreef:TS super dat je hier aandacht aan besteed!
Ik heb zelf geen goudvissen maar sta meestal versteld hoe sommige mensen met deze dieren omgaan...ach,het is maar een vis enzo....