Onze nieuwe pup snapt niet hoe zij moet drinken Chi

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Onze nieuwe pup snapt niet hoe zij moet drinken Chi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:57

Waar komt ze vandaan?
Wat jammer dat het toch met ups en downs gaat.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:18

Hou er rekening mee dat je pup misschien jonger is dan dat de verkoper heeft beweerd. Dit gebeurd vaak bewust zodat het lijkt alsof je een kleinere hond koopt.

Behalve water met druivensuiker kun je ook aan de dierenarts Nutri-plus gel vragen, dit kan je ook via een spuitje in het bekkie toedienen.
Als je pup niet wilt eten, een slijmerig/vochtig bekje krijgt en/of sloom wordt zul je haar toch echt via een spuitje de druivensuiker/water oplossing of Nutri-plus gel toe moeten dienen.

Hypo's zijn gevaarlijk dus denk er niet te makkelijk over. Er kan hersenbeschadeging optreden en ze kunnen er ook aan overlijden.

Hoe zwaar is je pup?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:27

Hé vervelend om te lezen!
Hopelijk houdt je pup er geen dingen van over!

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:34

Die van mij heeft de eerste dagen ook van die nuti-plus gel gekregen. Hij was ook 9 weken maar volgens mij is dat echt te vroeg voor een chihuahua.
Hopelijk komt ze erdoor.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 10:35

ze weegt nu 800 gram..
ze is nu nog in de kliniek. Ja ik kan mezelf inderdaad wel voor mijn kop slaan dat ik haar niet wat meer heb "gedwongen" te eten, maar zag haar regelmatig naar haar bakje lopen om een brokje te pakken en wat te drinken. Ze houden haar daar tot ze zien dat ze goed eet, en ik heb gevraagd wat verder te kijken dan dat. Ik denk er zeker niet te licht over hoor, ben me werkelijk doodgeschrokken... ik dacht na haar check up dat alles oke was..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:42

Het komt gewoon vaak voor bij Chihuahua's die te jong bij hun moeder weg gehaald worden. Daarom laten de meeste serieuze fokkers hun pups tot minimaal 12 weken bij de moeder.

Zorg gewoon dat je druivensuiker of Nutriplus gel in huis hebt en geef daar elke twee uur een heel klein beetje van, normaal gesproken voorkom je dan wel dat ze weer een hypo krijgt.
Laat ook geen voer staan maar voer haar zo'n 5 tot 8 keer per dag kleine beetjes. Wat ze niet opeet weghalen.

Heb je een foto van haar?

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 10:43

ik heb een foto ja, maar geen idee hoe ik het voor elkaar krijg die te plaatsen

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 10:45

ik ben zo bang voor de nachten, hoe doe je dat als je gaat slapen dan, wekker zetten en voeren? ze moet toch wel een nacht door kunnen komen? warmtelamp?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:49

MarryAnneR schreef:
ik ben zo bang voor de nachten, hoe doe je dat als je gaat slapen dan, wekker zetten en voeren? ze moet toch wel een nacht door kunnen komen? warmtelamp?

Warmtelamp zal niet helpen tegen hypo's en ik neem niet aan dat ze in een koude schuur zit dus dat lijkt me ook niet echt nodig. ;) Persoonlijk zou ik om de 4 uur wel even mijn bed uitgaan (doe ik toch met pups ivm zindelijk maken) en haar dan gelijk even checken en wat suikerwater toedienen. Zeker todat ze een week of 12 is en boven de kilo weegt.

Bij jouw pup die net een hypo heeft gehad zou ik de eerste nachten denk ik om de 2 uur even gaan kijken en haar een heel klein beetje suikerwater toedienen.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 10:53

ThePast03 ik heb je gemaild met haar foto's...
Ik kan niet wachten haar op te halen, zal dan zeker de nutrigel vragen als ze daar niet zelf mee komen

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:55

gewoon niks doen, komt wel... onze pup dronk de eerste dag ook niet meteen, en het is dan ook nog wennen aan het nieuwe huis enzo

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:32

MarryAnneR schreef:
[*olduser*] ik heb je gemaild met haar foto's...
Ik kan niet wachten haar op te halen, zal dan zeker de nutrigel vragen als ze daar niet zelf mee komen

Email ontvangen en beantwoord.
Nog heel veel plezier met haar. ;)

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:34

Gaat het al wat beter met je hondje?

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 00:30

ja sinds de de gel krijgt gaat het goed met haar, eten gaat nog niet je van het helaas maar de vitaminepaste vindt ze heerlijk... nu maar hopen dat ze snel wat bijkomt en wat meer eet

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 00:31

Fijn te horen, even een paar weken volhouden en je bent door de ergste periode heen vwb de risico's op hypo's. ;)