Max, onze hond, overleden door fout DA...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:07

Mijn god! Wát verschrikkelijk!
Diep diep respect voor jouw reactie overigens. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben :n Ik weet natuurlijk dat mensen fouten maken, maar dit.......... ;(
Heel veel sterkte de komende tijd om dit te boven te komen. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:07

@ Maaikietje: Ach meis, nee helemaal niet hoor, snap je zo goed...... de DA wilde dit toch ook niet, ja tuurlijk is het een fout, maar fouten maken is menselijk, alleen hebben ze maar zelden zulke ernstige gevolgen....... denk niet dat ik iets gedaan zou hebben in jouw plaats.
Weet je, je bent al ziek van verdriet nu, en ik denk iedereen, inclusief de DA....... vind het wel heel goed hoe ze ermee omgaat naar jullie toe, daar heb ik respect voor.......

Ik huil met je mee, dit raakt me heel diep........
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-04-10 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:08

Doetjes dat nooit niet ik zou denk ik het zelfde reageren in jullie geval.... van binnen zou ik heel erg boos zijn maar zou het voor mezelf houden

Het is voor mij nu 2 maanden geleden dat mijn ouders mijn hond hebben laten inslapen toen ik een maand van huis was

Gistere nog een huilend zusje in bed aangetroffen had mijn haren net in de verf zitten dat er bijna uit moest

zou wou eigenlijk gaan slapen even een dikke knuffel gegeven en gezegt dat het allemaal wel goed komt
Denk aan de mooie dingen die je met je viervoeter hebt meegemaakt
Huil maar gewoon dat zijn tranen van verdriet maar ook tranen van geluk

Mijn hond is veelste jong overleden nog jonger als jou hond aan een maagtorsie

Je bent nu in elk geval niet de enigste ik pink nu ook een traantje weg hoor

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:09

Wauw. Ik (en mams) zitten met natte oogjes...

Yell

Re: Max, onze hond, overleden door fout DA...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:09

jeetje wat erg, moet er niet aan denken.

Heel veel sterkte!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:11

Allereerst heel veel sterkte.

Wat ik niet begrijp is het feit dat de zogenaamde "euthanasievloeistof" normaal gesproken gewoon een overdosis is van een slaapmiddel.
Aangezien dierenartsen (neem ik aan) geen overdosis anti biotica injecteren had een gezonde hond toch gewoon een normale dosis slaapmiddel moeten kunnen overleven?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:13

Nobel van jullie om de dierenarts niet de schuld te geven.
Allereerst mijn sterkte aan jullie, vreselijk om je hondje te moeten verliezen, vooral door een stomme fout (zo mag je het wel noemen) maar wat zal die dierenarts zich verschrikkelijk voelen. Die zal ook wel huilend thuis hebben gezeten, hiervoor ben je geen dierenarts geworden natuurlijk.
Sterkte

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:15

wat een vreselijke gebeurtenis, wat een verdriet zullen jullie hebben.
Maar respect hoe jullie ermee omgaan. Het is een grove fout maar helaas gebeurd en net wat je zelf al zegt de betreffende arts is er zelf ook ziek van.
En met modder gooien krijg je inderdaad je hond niet mee terug.

sterkte met het verlies!!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:15

Jeetje wat moet dat schrikken zijn geweest! Wat een akelige ervaring, voor zowel jullie als de DA! Gelukkig zijn jullie er wel samen uitgekomen..

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:16

Mijn god ik zit hier gewoon te janken, wat gruwelijk!
Wat vreselijk voor jullie allemaal, ook voor de dierenarts...en wat was het een mooie hond.
Heel, heel heel erg veel sterkte!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:16

Meis toch, ik voel zo met je mee, heb tranen in mijn ogen staan.
Heel veel sterkte, ik vind het ongelooflijk knap dat je hier zo mee om kunt gaan en niet meteen met een advocaat gaat dreigen en er een rechtzaak van wilt maken, je liefste hond krijg je er toch niet mee terug, wel heel veel verdriet...

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:18

ThePast03 schreef:

Wat ik niet begrijp is het feit dat de zogenaamde "euthanasievloeistof" normaal gesproken gewoon een overdosis is van een slaapmiddel.
Aangezien dierenartsen (neem ik aan) geen overdosis anti biotica injecteren had een gezonde hond toch gewoon een normale dosis slaapmiddel moeten kunnen overleven?

de sterkte waar het een of het ander mee werkt kan nogal verschillen. Daarbij worden antibiotica's vaak wel hoog gedoseerd om zeker te zijn dat de bacterien dood gaan en niet dat er nog een aantal overleven en lekker resistent kunnen worden (beetje erg simplistisch uitgelegd, maar dat terzijde).

TS; wat vreselijk dat het zo gelopen is! Fouten maken is menselijk, maar dit is er wel een die grote gevolgen had. Sterkte met het verwerken en inderdaad erg netjes (en menselijk!) van jullie dat je de DA niet aanklagen oid.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:23

Mijn god, wat vreselijk dit.. heel veel sterkte :(:)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:26

Wat verschrikkelijk, ik leef met je mee.....

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:29

zit met tranen in mn ogen, heel veel sterkte!

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 15:31

Dank jullie wel allemaal.
Het is een overdosis slaapmiddel geweest en spierverslapper.
Dus alles stopte er mee. behalve zijn sterke hart.
Die heeft het nog even volgehouden

lor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:32

Tjeetje wat een doevig verhaal. het raakt mij diep.

wat gaan jullie op een goede manier om met de fout van de da.
en wat fijn dat de da nog bij jullie is geweest voor een gesprek.

heel heel veel sterkte

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:34

ThePast03 schreef:

Nee hoor, je geeft normaal eerst een slaapmiddel, zodat de euthanasie goed verloopt, sommige euthanasie vloeistoffen branden heel erg.(doordat ze slapen zullen ze niet gaan tegen sputteren etc) De roze en de blauwe vloeistoffen moet je ontzettend veel van doseren, je hebt ook middelen wat met veel minder kan.. en dat zal in deze situatie wel gebeurt zijn, aangezien blauw of roze ook direct opvalt...

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 15:53

Tsja, hoeveel zou een hond van 25 kg aan antibiotica moeten hebben voor ontstoken anaalklieren? En hoeveel zou die hoeveelheid zijn geweest qua verdovingsmiddel?... Ik weet het niet. het was in ieder geval genoeg...
Hierna heeft hij nog van alles gehad, Medicijnen om hem te spoelen, Valium tegen de schokken,...Ben de tel kwijt geraakt...

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 15:56

Ik ben de naam van het middel ook vergeten. De dierenarts beschreef het als een overdosis slaapmiddel en spierverslapper.
Hierdoor zijn zijn longen gestopt. Wat normaal ook de bedoeling zou zijn. Zijn hart ging door, en normaal krijgen ze dan nog een spuit achteraan om het 'af te maken'.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:58

Ik huil met je mee...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:02

Oh vreselijk zeg! Heel veel sterkte! :(:)

Mijn moeder heeft vroeger ook eens een hond de dood in gejaagd bij de DA.. Het was een type boxer en ze moest voor de beademing zorgen dat toen nog met de hand ging.. Ze was assistente en werkte e rnog niet zo lang en heeft de hond letterlijk dood gepompt. := Bij een boxer scheen je minder te moeten pompen ofzo vanwege zijn korte snuit.. Ze heeft het er nu soms nog over, ze vindt het vreselijk, ook de reacties van de eigenaren toen.. Het ging gewoon om een castratie namelijk.. Ik kan me voorstellen dat deze DA er ook vreselijk mee zit!

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:06

Wat verschrikkelijk, wat een vreselijke fout. Normaal wordt volgens mij ook het euthanasiemiddel in een apart kastje bewaard? Niet dat het nu nog uitmaakt voor jullie, ontzettend veel sterkte met dit verlies!

DreamWorld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:09

Aw, wat afschuwelijk.. Er zijn geen woorden voor..
Heel veel sterkte.. :(:)
Laatst bijgewerkt door DreamWorld op 11-04-10 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

zaury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:12

heel veel sterkte met het verlies van je maatje :(:) , onvoorstelbaar...
mijn gedachte zijn bij jullie allemaal.