Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Benfan schreef:Een bezoekje aan het asiel is iet eens zo'n gek idee. Daar kunnen ze een hond hebben die aan jou 'eizen' voldoet. Waardoor je de hond vind die kwa karakter goed bij jou past. Ik denk dat ze maar al te blij zijn met iemand die samen met paard en hond op pad wilt
Ideaal voor de gemiddelde 'probleemhond' in het asiel dus.
Ik heb maar 1 eis:dat het geen blafferd is als ie dan een keer wat langer alleen moet zijn.
Berdien schreef:Wéét waar je aan begint met een windhond/Podenco-achtige. Het zijn honden die rustig uren weg kunnen blijven, wat gewoon niet handig is in de stad.
Daarnaast vinden je huisgenoten het nú leuk, maar ook als de hond het zoveelste boek van de bibliotheek gesloopt heeft?
Ik weet niet waar je in Groningen woont, maar ik vind maar weinig parken en dergelijke in Groningen echt hondproof. Bijna overal zijn wel fietsers, wandelaars, je komt eens een keer een weg tegen.. bedenk dat zo'n hond in no time ver weg kan zijn als hij dat wil.
Mag je trouwens een hond op je kamer houden? Niet veel huisbazen zitten op een hond te wachten.
Ik raad het je af. Wacht nog even, als je na je studie weet waar je aan toe bent heb je nog tijd genoeg om een hond te nemen

Marloez schreef:Ik zal mijn huisbaas nog even extra informeren of het toegstaan is, volgens mij staat er altijd in dat het niet mag, maar de buren zitten bij dezelfde huisbaas en hebben ook een hond.Dus volgens mij wordt dat niet zo nauw genomen.
floorsil schreef:ik zelf zou het helemaal niks vinden voor die hond. het is zo klein. thuis loopt onze hond ook nog aardig door het huis heen. maar mijn kamer vind ik echt veeltste klein. weet niet hoe groot jou kamer is. en of hij dan ook gewoon door het huis kan lopen temiste naar de keuken/woonkamer want dat zou wel schelen.
verder als je er genoeg tijd voor zou hebben dan zou het kunnen. verder hoe doe je het met de kosten, weet niet of je daar aan gedacht hebt en met vakantie's. het lijkt mij ook super leuk maar vind het voor een student niet helemaal realistisch. weet niet of een poes iets is of een klein beest. maar als je het echt graag wilt en kan/ veel plezier en ben benieuwd wat het gaat worden. succes naar de zoektoch van je hondje
Een kat is geen optie, heb daar niet zoveel mee, en erg onhandig als ik eens een weekendje naar m'n ouders ga. Een hond kun je overal mee naar toe nemen en past zich makkelijk aan. 
Diertje heeft ook veel slechte ervaringen gehad en duurde lang voordat w ehaar vertrouwen gewonnen hadden (zeker tegenover mannen
) maar dat is nu een super braaf en dapper hondje geworden! 

en nogmaals: ik ben heel blij met mijn hondje, kan geen betere vriend wensen 
Maar er zitten wel veel consequenties aan vast.
En anders doe ik dat sowieso wel af en toe, ipv een eigen!

Maar als ik het zo lees, denk ik dat je heel goed een hond kan nemen, als ik uitga van wat je in je beginpost hebt getypt.