Huisdier overleden.. en dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:43

@ lieveli en aranel jullie hebben Pb ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:30

Ik geloof wel dat er iets is hierna, dat dit maar een fase/test is waar je doorheen gaat. Ik geloof ook dat je een paar 'levens' hebt op aarde en zodra die voltooid zijn dat je naar het hiernamaals/hemel gaat. Ik heb laatst de film The Lovely Bones gezien en ik vind dit een mooie versie hoe de hemel getoond word. Ik denk dat de 'hemel' voor iedereen ook anders is.
Echt bewijs is er niet, en ik ben ook wel blij dat dat er niet is. Alles word eigenlijk al voorgekauwd en je leven word voor een deel al geleefd door verplichtingen enz. dus ik vind het erg fijn dat de dood nog een verassing in petto heeft.

Odysseus

Re: Huisdier overleden.. en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:33

Ik denk eerlijk gezegd persoonlijk dat er helemaal niks is na de dood. Maar om het mezelf wat makkelijker te maken heb ik toch voor mezelf bedacht dat er iets van een hemel is, dat maakte het verwerken van de dood van m'n hondje iets makkelijker :)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:41

Het is inderdaad net wat je gelooft, maar het is een stuk makkelijker als je bedenkt dat je overleden dier daar heerlijk aan het rennen en spelen is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:15

Ik denk eigenlijk dat het net als met dieren is. Mensen en dieren die vredig en 'goed' sterven, gaan verder. Waar dan ook naar. De hemel, Valhalla, het niets, groene weides.. Die zijn hier klaar. Mensen zijn wel verdrietig om ze, maar het is goed zo.
Mensen en dieren die gewelddadig om het leven komen, misschien dat die hier wat langer blijven 'hangen'.

Ik heb al heel wat hamstertjes, ratjes en gerbils begraven, en die zijn hier echt niet meer. Onze hond is afgelopen mei op 15 jarige leeftijd overleden, en zij is hier ook niet meer. Ze is in onze tuin begraven op het plekje waar ze altijd zat zodra de zon scheen, dat is ook goed.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:20

Ik geloof absoluut dat er meer is tussen hemel en aarde.
Mij heeft ooit iemand verteld dat ze een konijntje bij me zag. Ze beschreef tot in de detail mijn, op dat moment al overleden, konijn, terwijl zij die nooit in levende lijve gezien heeft en er ook geen foto's stonden. Dus ja, ik ben er heilig van overtuigd dat dieren ons ook blijven "bijstaan" als hun leven voorbij is. En het staat iedereen vrij om te geloven wat hij/zij gelooft, maar voor mij is het een fijne gedachte.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:14

Ik geloof ook dat er meer is dan wat wij kunnen zien.
en daar hoeft mijn huisdier niet eens voor overleden te zijn... (hoewel helaas mijn liefste vriendje 3 weken geleden is doodgereden)
er wordt gezegd dat dieren alleen bij de mensen blijven die ze eten geven. dit zal bij sommige dieren inderdaad vast het geval zijn maar bij heel veel ook niet. Dit merkte ik vooral bij Sky (zie topic onderschrift) en als ik zo vrij mag zijn (want ik weet niet of zij hierin gelooft) merk ik die liefde ook in de verhalen die Yamcha over haar honden schrijft... Dit was zo'n bijzonder dier dat ik niet geloof dat hij alleen bij mij was omdat ik hem te eten gaf maar omdat hij een zieltje had/heeft wat kan houden van een mens. en als een mensenziel zou kunnen reincarneren, waarom die van een dier dan niet?

Verder vind ik het een heel fijn idee om te geloven dat als ik ooit kom te overlijden, ik de mensen/dieren waar ik ontzettend veel van hield tijdens mijn leven weer tegen te kunnen komen.

Of de dieren nog "hier zijn" weet ik niet.. ik geloof niet dat ze hier nog op aarde rondzwerven, maar dat ze naar een soort van "hemel" gaan. (ik ben zelf niet zo gelovig wat hemel en God e.d. betreft maar geloof wel dat het niet "gewoon" afgelopen is als een mens of dier sterft)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 02:37

Ik geloof er absoluut in dat er meer is dan dit :)

Mijn kat Kiddy lag altijd tegen mijn buik aan te slapen, vorig jaar januari is hij overleden. Ik heb heel veel over hem gedroomd en ineens hielden de dromen op. Tot op een dag... ik werd wakker van de wekker en tussen het snoozen door viel ik in slaap. Ik droomde dat ik op bed lag en dat hij tegen mijn buik lag; die middag had ik een positieve zwangerschapstest. Noem het toeval, mag allemaal, maar ik begreep hem.