hond die niet eet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:21

kimmie261 schreef:
nou het laatste wat ik doe is 1 van mijn dieren honger laten lijden omdat ze dat toch wel gaan eten...brrr vreselijk

en vlees is beter als brokken,maar goed das een hele andere discussie....

waarom mogen honden niet gewoon eten wat ze wel lekker vinden,niets zo fijn om te zien dat je dier lekker eet...zou me werkelijk frustreren om te zien dat een dier niet wil eten,of met lange tanden staat te eten....

Misshien ze niet zo verwennen? Gewoon eten wat de pot schaft, net zoals mijn kinderen moeten. :)

Lauratje_88

Re: hond die niet eet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:23

Ik geef Mambobeach gelijk.
Hond is net als kind je geeft je kinderen toch ook niet alles wat ze willen. Een beetje verwennerij kan geen kwaad maar je moet ook niet overdrijven en bij wijze van spreken elke dag een biefstuk gaan kopen?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:25

Ik ben het eens met MB & Lauratje.
Als ik m'n hond zou moeten geven wat hij wil, wordt hij nóg dikker (zitten redenen ivm gezondheid aan vast), is hij altijd aan de diaree etc (voedelallergie) en kan z'n HD aanzienlijk verergeren.

Nee, hij eet gewoon z'n brokken en anders heeft 'ie pech.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:26

En houd er rekening mee dat het voor welk dier dan ook helemaal niet aantrekkelijk is om iedere dag precies hetzelfde de eten.

Als jij iedere dag alleen maar spruitjes krijgt, hoef je die na een week ook niet meer.
Dus variatie is heel erg belangrijk.

@Chantal: Voer je o.a. tomaat? Zou ik niet doen... tomaat is niet erg goed voor honden. Ze kunnen er hartritme stoornissen van krijgen.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:28

@ Hypofocus: Hij krijgt eens in de zoveel tijd tomaat. Niet vaak. Het is echt meer uitzondering dan regel, maar hij vind het erg lekker. Ik denk dat hij eens in de 8 weken oid hooguit 3 cherrytomaatjes krijgt. Verder krijgt hij sperzieboontje, bruin broodje, ed. Inderdaad om er wat variatie in te houden :).

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:29

nee honden spelen dan niet met je voeten,honden denken nl niet zoals mensen...

die denken niet,"ik eet niet want dan krijg ik lekkerder voer.."

vlees als KVV is compleet voer,niets tekort aan dus,bestaat alleen wel uit dat wat een hond nodig heeft en gebruiken kan,brokken bestaan 70% (als je geluk hebt,anders uit nog meer % ) uit granen,daar kunnen honden werkelijk niets mee,behalve uitpoepen...

een hond is geen granen eter...daar heeft een dier een lang darmstelsel voor nodig (als een paard) om dat te verteren,honden bezitten een kort darmstelsel,dus de granen (en bietenpulp) worden allemaal weer uitgepoept.

dus alleen 1 soort vlees komt een hond aan tekort,als je echt vlees wil voeren,zul je moeten gaan voeren naar het BARF of NRV/prooidier systeem..

of KVV voeren...

en nee,mijn honden zie ik heel graag lekker eten,en die hoeven niet dagen lang niets te eten,tot ze bijna verhongeren en dan maar eten om in leven te blijven..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:30

en te dik worden??KVV is net als brokken hoor,je geeft zoveel dat je hond er goed uitziet...waarom zouden ze dan dik worden??

dat eten ze niet onbeperkt....gekkigheid zeg...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:32

kimmie261, ik denk dat je daar echt fout mee zit, als je een dier opeens vlees geeft en geen brokken bijvoorbeeld willen ze misschien wel liever vlees, als dat de voorkeur heeft van de hond.
Mijn hond kwam bij mensen vandaan waar wel de bak heel de dag met voer stond, dit wilde ik niet dus heb ik hem daar vanaf gebracht en was dat zo gewend hoor, geen probleem. :)

Ik ga hier niet de discussie aan wat beter is of niet qua voer, daar is dit topic niet voor bestemd.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:33

Een hond denkt echt wel als ik dit niet op eet geeft baasje wat lekkerders fout die ik jaren lang heb gemaakt. Arme dutske wil niet eten, laten we er iets bij doen dan eet die het wel en elke keer na dat wij hadden gegeten en hij wou niet eten deden we er iets bij. Nou die heeft lekker met mijn voeten gespeeld want was het beu dat Meneer niet wou eten heb hem dus 2 dagen niets anders gegeven als zijn normaal eten en wees gerust dat hij nu eet wat IK wil dat hij eet en dat hij dus niet meer met mijn voeten speelt van het arme dutske te spelen.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:35

Mijn hond neemt ook nog wel eens een loopje met mijn moeder. Die denkt ook gauw "Ach, Baloutje wilt niet eten, laten we er iets lekker bij doen". Al gauw had hij door dat als hij lang genoeg wachtte, hij iets lekkers erbij kreeg. Honden zijn slim hoor. Toen ik mams eindelijk zover had het niet meer te doen at hij ook gewoon lekker z'n brokjes op.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:40

tuurlijk willen ze liever vlees als brokken,geef ze nog gelijk ook.... :D

das veel gezonder voor ze,en ook veel lekkerder...en ja,ik geef mijn honden altijd iedere dag weer vlees,en dat wissel ik ook nog weleens af met andere soorten kvv..zodat ze elke dag weer met genot hun voerbak leegeten... :j

moet er niet aan denken honden te hebben,die dagen hun eten laten staan...snap ook niet dat mensen daarnaar kunnen kijken,maar goed...

en dan zal ik wel verwende honden hebben,ik vind het niet verwend,wel dat ze goed gevoerd worden,dat dan weer wel :j

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:43

Mijn hond word ook goed gevoerd hoor en nee, ik kijk niet dagenlang vol plezier met hoe mijn hond anders z'n brokjes zou laten staan. Dit heeft hij overigens alleen in de beginperiode gedaan.

Maar waarom zou ik 'm voer geven dat niet goed voor 'm is?! Mede door al z'n gezondheidsproblemen, als er voer is wat wél goed voor 'm is en wat hij de eerste paar dagen echt heeeeerlijk vond?! Dan weet ik dat hij gewoon een loopje met me neemt. Mijn hond, da's echt een prinsje. Het is een echt verwende hond, maar eten wat goed voor 'm is zal hij doen.

Als hij z'n medicijnen niet wilt nemen zorg je toch ook dat hij die inneemt? Dan laat je dat toch ook niet zitten omdat hij ze niet lekker vind?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:49

medicijnen is anders als voer lijkt mij???

ik zeg niet dat jij voer geeft wat niet goed voor hem is,ik weet wel dat ik mijn honden goed voer geef...wat anderen hun beest te eten geven moeten ze zelf weten...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:51

Ja, medicijnen is in zekere hoogte anders dan voer. Maar als je bij alles wat hij niet lekker vind het niet geeft, kom je uiteindelijk ook in die richting. Het was eerder een voorbeeld ;).

Ik zeg ook niet dat jij je honden niet goed voert. Ik weet verder niets van vlees en jij zo te lezen wel dus dat laat ik verder aan jou over. Overigens, een hond kan echt een paar dagen zonder voer zonder daar last van te hebben. Ik ben toch ook een echte dierenliefhebber en ik vind het ook niet fijn als hij niet eet, maar hij zal toch moeten leren om te eten wat de pot schaft.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:54

kimmie261 schreef:
tuurlijk willen ze liever vlees als brokken,geef ze nog gelijk ook.... :D

das veel gezonder voor ze,en ook veel lekkerder...en ja,ik geef mijn honden altijd iedere dag weer vlees,en dat wissel ik ook nog weleens af met andere soorten kvv..zodat ze elke dag weer met genot hun voerbak leegeten... :j

moet er niet aan denken honden te hebben,die dagen hun eten laten staan...snap ook niet dat mensen daarnaar kunnen kijken,maar goed...

en dan zal ik wel verwende honden hebben,ik vind het niet verwend,wel dat ze goed gevoerd worden,dat dan weer wel :j

Mijn honden die brok krijgen zien er goed uit, goed in het bewegen, SUPER gewoon! :D
En het eten, dan vinden ze hier ook heerlijk! :j Meneer was in het begin alleen gewend dat het de hele dag klaarstond, niet dus. :Y)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:58

dan is het toch goed,tevreden honden tevreden baasje...

alleen ik snap de redenatie niet van het hongeren van honden zodat ze uiteindelijk maar moeten eten van de honger.. :)
zou mijn manier alles behalve zijn....

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:00

Kimmie, het is niet dat ze het dan toch maar gaan eten van de honger. Ze beseffen zich dan alleen dat ze echt niets anders krijgen en dat het baasje er niet intrapt.

Als ik zou zien dat mijn hond maar gaan eten van de honger zou ik ook echt verder zoeken. En ik zou het ook niet zo ver laten gaan, en ik denk meerdere met mij.

Ik snap dat je het zo ziet, maar zo is het heus niet :).

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:14

een hond beseft dat dus niet...die denkt niet menselijk....die denkt niet aan baasjes die nergens intrappen,ze gaan eten omdat ze in leven moeten blijven,en omdat er inderdaad dan niets anders te eten is...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:19

Dan verschillen we daar van mening :).

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:38

overigens is kvv gewoon hondenvoer,geen verwennerij dus...

kvv is gemaakt voor honden en is net als brok een soort kompleet hondenvoer wat je kan voeren,verwennen vind ik varkenshaas met roomsaus serveren :D

maar het verwennen van je hond als je deze gewoon hondenvoer (maar dan in vleesvorm,wat de meeste honden errug lekker vinden,en boven brok prefereren)voert zie ik niet van in wat dat met verwennen te maken heeft?

Maddox__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:04

in ieder geval bedankt voor alle reacties,
maar het wordt nu toch wel erg ingewikkeld.
Zoals Kimmie zegt , het is inderdaad geen verwennerij, want k heb altijd zoiets ze zullen het dan lijkt me niet verkopen als kompleet voer..
En net als brokken, alleen hebben wij al een aantal soorten brokken uitgeprobeert en ze moet het gewoon niet..

Maar ik vraag me nog steeds wel af of het dan niet slecht voor het gebit is? (de KVV dan)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:08

nee is niet slecht voor het gebit,brokken zijn slechter voor het gebit,alhoewel de reclames er mooie tandsteenverwijderaars van maken,geven brokken juist tandsteen..

voor het gebit te reinigen kan je een hond laten kluiven,of af en toe een penslap geven,prima tandenbostels.. :)

Maddox__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:13

kimmie261 schreef:
nee is niet slecht voor het gebit,brokken zijn slechter voor het gebit,alhoewel de reclames er mooie tandsteenverwijderaars van maken,geven brokken juist tandsteen..

voor het gebit te reinigen kan je een hond laten kluiven,of af en toe een penslap geven,prima tandenbostels.. :)

Oke bedankt, ik heb het er ook met mijn ouders over gehad, maar die zeggen weer van ja maar bij de dierenarts of dierenwinkel zeggen ze dat het niet goed is voor het gebit..
& ze zijn erg moeilijk hierin want hen vinden dat ze wel goed heeft gegeten alleen de afgelopen maanden niet, maar een hond die alleen maar ligt te slapen, en waar geen leven in zit is lijkt mij ook niet goed!! En dus gewoon totaal geen energie heeft door die brokken ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:26

En ze lust de KVV wel? Dan zou ik haar dat lekker geven. Krijgen ze geen vieze tanden van hoor,
mocht je hier wel bang voor zijn kan je penslappen geven net wat Kimmie zegt, of kippenkarkasjes om op te knagen.
Maar dat raad ik alleen aan als ze een paar weken alleen vers hebben gehad, ivm met de PH graad in de maag die noodzakelijk is voor de botvertering.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:28

kimmie261 schreef:

Waarom mijn honden dan geen tandsteen hebben begrijp ik niet, ze krijgen ook bijna nooit iets te kluiven. Af en toe, maar op is op...