Ze heeft ons weer goed laten schrikken..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Re: Ze heeft ons weer goed laten schrikken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:21

Dat kan zeker nog gaan bijtrekken. Geduld is hier de key. De panacur moet je meerdere maanden geven, ook als ze al beter lijkt. Verder kun je beter nooit meer fokken met een dier dat EC heeft gehad, dit kan doorgegeven worden.
Ik zou haar inderdaad binnen halen, zit ze trouwens alleen of met 2en? Een lege (cola)fles met warm water en daar een handdoek omheen kan helpen om ze warm te houden. Verder prbeer haar zoveel mogelijk te stimuleren om haar pootjes te gebruiken. Laat haar regelmatig los, dat helpt ook al. Als het goed is moet je wel binnen een week vooruitgang gaan zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:41

We zijn ook van plan de panacur langer te blijven geven. Fokken deden we sowieso al niet met haar.
Ze zaten met z'n 2-en, maar we hebben een groot hok, met een trap. Het andere konijn zit wel eens achter haar aan, laatste tijd vaker, en met haar pootje kon ze het trappetje niet meer op komen. Overdag hebben we ze in een grote ren zitten, met een stuk ertussen, zodat ze niet bij elkaar zitten maar wel contact kunnen hebben.
Ik hoop echt dat het snel beter wordt.. 't is ook zo zielig om te zien.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:46

Pas je op met het vriendje? Die kan ook besmet worden met EC via de urine. Wellicht het verstandigste om die preventief te behandelen, er wordt dan aangeraden 2 weken preventief mee te behandelen :j

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:17

Het is wel verstandig om haar inderdaad binnen te halen, ze kunnen zich heel slecht warm houden. Verder is het verstandig een hele zachte bodembedekking te geven, omdat ze wat sleept kunnen er anders wondjes ontstaan. Gelieve dus niet op tegels lopen etc. Vaak zie je eerst dat ze nog wat verder achteruit gaan bij EC, maar daarna opknappen (met wel mogelijke terugvallen!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:01

Ik wil haar ook graag naar binnen halen, maar mijn moeder lijkt dat geen goed idee, ze is bang dat het dan een te groot verschil qua warmte is.
Kan dat kwaad denken jullie? Anders halen we haar gewoon naar binnen.
We hebben haar 's nachts gewoon in het hok, met kranten en stro. En met mooi weer buiten op het gras.

We gaan maandag gelijk panacur voor het andere konijn halen/bestellen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:10

Verstandig om panacur bij te halen ;) Het kan geen kwaad hoor om ze binnen te halen. Lijkt me nu het verstandigste :j Heeft ze ook diaree of dat niet meer? Want de tijd van de vliegen (en dus made) komen eraan.
Nou meid aan jou ligt het niet, hopelijk zie je gauw vooruitgang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:17

Oké, dan gaan we even kijken of we iets kunnen vinden dat ze naar binnen kan. :) Ze heeft geen diarree meer gelukkig, heel af en toe komt er een 'niet goede' uit, maar over het algemeen is dat weer goed. Wel is ze steeds heel vies omdat ze haar plas laat lopen, maar we hebben haar elke dag schoongemaakt en haar hok maken we ook elke dag schoon.

Ja ik hoop het ook echt.. bedankt dat jullie zo helpen! :D

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:24

Heel verstandig om haar binnen te halen, plas laten lopen en daar vies van worden is ook typisch EC en met de vliegjes die nu komen is ze veiliger binnen :j
Aan jou kan het zeker niet liggen, super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:08

Het andere konijn krijgt sinds eergisteren ook Panacur. We hadden 2 'spuiten' gekregen, dus we moeten nog wat bij bestellen voor Snoopy.

Het gaat nog niet beter met haar. Ze gebruikt haar rechter achterpootje (bijna) niet. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:30

We laten Snoopy misschien morgen inslapen.
Ze is eigenlijk nog niks verbeterd. Ze laat nog steeds haar plas lopen wat over haar 'hangende' pootje heen komt. We hebben haar elke dag gewassen, maar nu krijgt ze toch last van urinebrand. Op haar 'hangende' pootje krijgt ze nu kale plekken en lichte korstjes.
Als we haar optillen begint ze ook steeds geluidjes te maken, volgens mij heeft ze er ook echt pijn aan. :(

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:34

San_ner schreef:
We laten Snoopy misschien morgen inslapen.
Ze is eigenlijk nog niks verbeterd. Ze laat nog steeds haar plas lopen wat over haar 'hangende' pootje heen komt. We hebben haar elke dag gewassen, maar nu krijgt ze toch last van urinebrand. Op haar 'hangende' pootje krijgt ze nu kale plekken en lichte korstjes.
Als we haar optillen begint ze ook steeds geluidjes te maken, volgens mij heeft ze er ook echt pijn aan. :(

:(:) heel veel sterkte :(:)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:09

EC is heel zwaar en duurt heel lang voordat je verbetering ziet, ik kan de keus van in laten slapen begrijpen.
Je geeft nu denk ik Metacam/Carprofen, Panacur en Duplo injecties? Meer kan je dan ook niet betekenen behalve wachten op verbetering.. Ik heb hier ook 1 gehad met verschrikkelijke EC en vond het ook eerlijker haar te laten gaan, dus kan me een keus ook voorstellen.
Sterkte in ieder geval met de beslissing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:22

We hebben haar niet in laten slapen, gelukkig maar.
M'n moeder heeft de DA toen gebeld, en we hebben pijnstillers en wondzalf gekregen.
Ze knapt nu steeds wat meer op! Ze zet haar pootje er weer onder, en loopt er nu ook op. Haar pootje is kaal en er zitten wat plekjes op, maar vandaag is het 1e korstje er af gegaan en daaronder zat gewoon weer mooie huid!
Hopelijk blijft het zo doorgaan, en kan ze er nog wat jaartjes tegenaan. :)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:39

Wat een fijn nieuws!!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:24

Jaa, gelukkig wel! :D
Nu maar hopen dat het niet weer slechter gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:27

Nog meer goed nieuws :D

Alle plekjes zijn nu van haar pootje af, en sinds een paar dagen zitten er ook alweer haartjes op! Dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen!

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:12

Mooizo, tis een knap konijntje zeg!
Heel veel sterkte en geluk met de verbetering van je nijn :D!