LauraM schreef:Je moet sowieso geen konijn kopen bij een dierenwinkel. Maar bij een erkende fokker. Bij de dierenwinkel zijn ze vaak nog niet oud genoeg.
Vindt het ook slecht dat je niet van te voren dingen hebt opgezocht over het houden van een konijn. Het heeft veel aandacht nodig en kan zo'n 10/14 jaar worden.
Ben nu nog steeds trotse eigenaar van een konijntje van twee, hij is echt een deugniet ontsnapt overal uit dus hij heeft een soort voilaire (als ik het zo goed schrijf)
Uuuuh.... maar je hebt zelf dus geeneens een maatje voor jou konijn zoals ik het begrijp...?

Dat bekkie! Ja eerlijk is eerlijk ik heb er ook 1 uit de dierenwinkel, de andere is wel van een nette fokker. Je weet gewoon wat je koopt als je bij een fokker bent. Bij de dierenwinkel is het maar afwachten. Ik heb ook al heel wat pech met die gehad, maar sinds de 2de erbij is is hij een stuk gezonder. Geen poepballen meer en bijna geen diaree. Hoewel zijn weerstand gewoon een stuk lager ligt dan bij de andere (we hebben alweer een oog en oor infectie achter de rug) gaat het echt stukken beter.
Toen was het vol in de zomer bloedje heet, en hij was nog het enige konijntje. En hij was zo'n aandacht aan het trekken, leuke sprongetjes en tegen het glas op klimmen. Ik kon het gewoon niet laten